Inhoud maken is niet eenvoudig; het vereist werk en veel tijd.
En als je geen fulltime creator bent, heb je waarschijnlijk niet de tijd en middelen om al je energie te steken in het maken van content.
Dus als je nog niet hebt geëxperimenteerd met hergebruik van inhoud, is dit het beste moment om te beginnen!
En zelfs als je je hebt toegelegd op het herbestemmen van inhoud, volgen hier enkele waardevolle tips om het meeste uit je harde werk te halen.
Wat zijn de voordelen van hergebruik van content?
Hergebruik van inhoud is in wezen de praktijk om het meeste uit een enkel stuk inhoud te halen. Er zijn veel verschillende manieren om dit te laten werken, en we zullen ze in dit bericht verder onderzoeken.
Maar eerst zijn hier de belangrijkste redenen waarom u er een gewoonte van zou moeten maken om inhoud opnieuw te gebruiken.
Vergroot uw bereik
Door inhoud opnieuw te gebruiken, diversifieert u ook de manieren waarop u mensen online bereikt. Hiermee kunt u zich op verschillende platforms bevinden, zelfs als u geen groot team heeft om u te ondersteunen.
En zo vergroot het uw bereik en zorgt het ervoor dat uw inhoud een groter publiek kan beïnvloeden.
tijd besparen
Hoewel u veel verschillende inhoud maakt, verdubbelt u uw tijd niet.
Het effectief hergebruiken van inhoud kost tijd, maar het komt lang niet in de buurt om iets helemaal opnieuw te creëren.
Creëer effectief
Door een strategie voor hergebruik van inhoud te gebruiken, richt u zich op inhoud waarvan u al weet dat deze goed werkt en interessant is voor uw publiek.
U baseert uw strategie voor het maken van inhoud op echte gegevens en creëert gewoon meer van wat u al weet dat werkt.
Dit haalt het giswerk weg bij het maken van boeiende inhoud en maakt tijd vrij voor andere taken, zoals experimenteren met andere soorten inhoud!
Hergebruik helpt bij SEO
Het hergebruiken van inhoud kan u ook een SEO-boost geven, aangezien u waarschijnlijk meerdere stukken inhoud heeft die gericht zijn op hetzelfde doelzoekwoord.
Welke strategieën moet u gebruiken om inhoud opnieuw te gebruiken?
Eeuwige inhoud
Vaste inhoud is elk stuk inhoud dat niet tijdgevoelig is en dus veel langer relevant blijft.
Dit type inhoud is niet specifiek voor een tijd van het jaar of specifiek nieuws; het kan op elk moment worden bekeken of geconsumeerd en nog steeds zinvol zijn.
Een bericht over een nieuwe versie van een softwareproduct is bijvoorbeeld niet eeuwigdurend, want zodra er een andere versie wordt gepubliceerd, verliest het zijn relevantie.
Dus ga door uw inhoudsbibliotheek en identificeer de meerjarige stukken die u vandaag kunt hergebruiken.
Als je nu geen tijd hebt om nieuwe stukken te maken, zal je groenblijvende inhoud je leven redden.
Oude inhoud bijwerken
Als er één ding is waar we zeker van kunnen zijn, dan is het dat dingen voortdurend veranderen.
Voordat u begint met het maken van nieuwe inhoud, bekijkt u de inhoud die u al heeft en mogelijk moet worden bijgewerkt.
Hier zijn twee opties en u moet beslissen wat u wilt doen op basis van wat het beste bij u past.
Maak deze inhoud opnieuw en publiceer deze opnieuw – Het heeft misschien niet veel aanpassingen nodig, alleen een update op basis van wat op dit moment relevant is.
Werk gewoon het originele onderdeel bij – als er bijvoorbeeld een blogbericht is dat het nog steeds erg goed doet in de zoekmachines, publiceer het dan niet opnieuw. Werk in plaats daarvan de inhoud bij met behoud van dezelfde URL- en SEO-waarden en promoot deze opnieuw.
Oude inhoud delen
Als uw oude inhoud nog steeds relevant is, kunt u deze blijven promoten zonder wijzigingen aan te brengen.
De volgende voorbeelden van hergebruik van inhoud kunnen volledig worden gebruikt voor oude inhoud.
Identificeer best presterende onderwerpen
Als je al een tijdje content maakt, heb je waardevolle data om je te helpen bij deze strategie.
Bekijk eerdere berichten en video’s die beter presteerden dan gemiddeld en kijk of je een gemeenschappelijke basis kunt vinden.
Dit zal u helpen de onderwerpen te identificeren waarin uw publiek het meest geïnteresseerd is, zodat u efficiënter inhoud kunt maken.
Creëer minder, promoot meer
Dit is een geweldige samenvatting van wat het betekent om inhoud opnieuw te gebruiken; We willen minder tijd besteden aan het creëren en meer tijd besteden aan het promoten.
Het maken van content is veel werk, dus zorg ervoor dat je het meeste uit je content haalt met deze vijf voorbeelden hieronder!
5 voorbeelden van hergebruik van content
1. Converteer video’s naar blogposts
Lange video’s zijn de meest effectieve inhoud om opnieuw te gebruiken. Niet alleen dat, maar video-inhoud is een van de meest effectieve soorten inhoud.
Een lange video kan eenvoudig in een paar eenvoudige stappen worden omgezet in een blogpost:
Maak een transcriptie van je video.
Doe zoekwoordenonderzoek over het onderwerp.
Formatteer het transcript – Dit onderdeel is erg belangrijk. U wilt de transcriptie niet gewoon kopiëren/plakken en als een blog posten. Transcripties bevatten altijd enkele fouten en de manier waarop we spreken werkt niet altijd in geschreven vorm. Herschrijf alle delen die vreemd lezen, en je kunt gaandeweg meer aan de blog toevoegen.
Identificeer plaatsen waar u op natuurlijke wijze zoekwoorden kunt plaatsen. En nogmaals, voel je vrij om meer aan de blog toe te voegen dan je in de video had.
Voeg koppen, lijsten en afbeeldingen toe – Hier gelden dezelfde blogregels, zorg dat het makkelijk leesbaar is.
En voilà: je video verandert in een fractie van de tijd in een SEO-geoptimaliseerde blogpost.
2. Converteer lange video’s naar korte clips
Je lange video kan worden omgezet in verschillende korte clips die je kunt omzetten in YouTube-shorts, reels, TikToks, verhalen en misschien zelfs betaalde advertenties.
U moet ze altijd verkleinen om ze voor elk platform te optimaliseren.
3. Zet blogposts om in infographics
Nu je je nieuwe blogpost hebt, waarom zou je er dan geen infographic van maken?
Infographics zijn geweldig voor mensen die de voorkeur geven aan visueel leren en zijn een effectieve manier om uw bericht samen te vatten. Je kunt het toevoegen aan de blog en het ook omzetten in berichten op sociale media.
4. Converteer blogberichten naar sociale berichten
Nu kunnen we het nog verder opsplitsen en de blogpost omzetten in meerdere stukjes sociale inhoud. Dit kunnen zijn:
hoe je dat doet “Top X”-lijsten. citaten Infographic.
Het is een geweldige kans om een bepaald onderwerp uit te diepen en er de belangrijkste focus van te maken.
Op deze manier maak je stukjes content die genoeg van elkaar verschillen, maar die toch hergebruikt worden uit die hoofdvideo die je hebt gemaakt.
5. Converteer blogposts naar e-mails
De belangrijkste afhaalrestaurants van uw blogpost kunnen ook interessante e-mails worden. Afhankelijk van hoeveel informatie je in het bericht hebt gedeeld, kun je mogelijk twee of drie e-mails uit het bericht halen.
Nog een voorbeeld met hetzelfde artikel: hier zijn enkele e-mailonderwerpen die hieruit kunnen voortkomen:
E-mail 1: Waarom u inhoud opnieuw zou moeten gebruiken. E-mail 2: Strategieën die u kunt gebruiken om inhoud opnieuw te gebruiken. E-mail 3: Vijf voorbeelden van hergebruik van content.
Hoe kan ik hergebruikte content aantrekkelijker maken?
Er zijn verschillende manieren om uw inhoud aantrekkelijker te maken, maar de belangrijkste regel voor hergebruik van inhoud is dat u nooit mag kopiëren en plakken.
Zorg ervoor dat elk nieuw stuk inhoud dat u maakt, is geoptimaliseerd voor het platform waarop u het gebruikt.
Sommige inhoud heeft meer aanpassingen nodig dan andere; soms hoeft u nauwelijks iets te veranderen om het te laten werken!
Het loont de moeite om de tijd te nemen om de nodige veranderingen 100% door te voeren; Ik beloof je dat het je nog steeds een hoop tijd zal besparen.
Meer middelen:
Uitgelichte afbeelding: Ico Maker/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!