fbpx

Een marketinggids voor TikTok Analytics

Een marketinggids voor TikTok Analytics

Share This Post


Hoewel TikTok misschien allemaal leuk en leuk is voor gebruikers, weten marketeers wel beter.

Dit socialemediakanaal staat vol met essentiële statistieken om merken te helpen boeiendere en relevantere inhoud voor hun publiek te creëren, dus laten we meteen beginnen: TikTok Analytics.

Lees verder om te leren waar u op moet letten in het TikTok-analyseplatform, hoe u de gegevens die u vindt kunt interpreteren en hoe u deze kunt gebruiken om uw merkaanwezigheid te vergroten.

Toegang tot uw TikTok Analytics

Het eerste dat u moet weten, is dat u een zakelijk of influencer-account moet hebben om toegang te krijgen tot TikTok-analyses in plaats van een standaardaccount.

Schakel over naar een professioneel account door:

Tik op het Hamburger-pictogram (rechtsboven) > Instellingen & privacy > Account beheren > Overschakelen naar een zakelijk account > Selecteer uw bedrijfscategorie.

TikTok-analyseSamengestelde afbeelding: screenshot van TikTok, annotaties van de auteur, september 2022

Eenmaal ingesteld, kunt u naar uw analyses navigeren:

Tik op Hamburger (rechtsboven) > Klik op Developer Tools > Klik op Analytics.

Tools voor het maken van TikTok-analysesScreenshot van TikTok, september 2022

TikTok Analytics-gegevens bekijken

Wanneer u door uw analysepagina bladert, ziet u boven aan het scherm drie verschillende categorieën waarop u kunt klikken voor meer gegevens: Overzicht, Inhoud en Volgers.

Overzicht

Net als andere platforms voor sociale analyse biedt TikTok een momentopname van de prestaties van uw inhoud over een bepaalde periode en de procentuele stijging of daling ten opzichte van de vorige periode (blauw weergegeven).

Deze gegevens omvatten twee belangrijke aspecten van je kanaal:

Videoweergaven: Weergegeven in een grafisch formaat, kun je gemakkelijk de trends van de afgelopen maand in je kanaal zien over hoeveel mensen je video’s hebben bekeken.
Profielweergaven: Hier zie je het aantal vind-ik-leuks, reacties en gedeelde berichten voor elke video die je in een bepaalde periode hebt gepost.

Aanvullende statistieken op het tabblad Overzicht zijn onder meer:

ik hou van: het aantal vind-ik-leuks dat je video’s hebben ontvangen in de geselecteerde periode.
opmerkingen: het aantal reacties dat je video’s hebben ontvangen in de geselecteerde periode.
Aandelen: het aantal shares dat je video’s hebben ontvangen in de geselecteerde periode.
volgers: Het totale aantal gebruikers dat uw account volgt en hoe dit is veranderd binnen de geselecteerde periode.
inhoud: het aantal video’s dat je hebt gedeeld in de geselecteerde periode.

volgers

Wanneer u op dezelfde overzichtspagina naar beneden scrolt, ziet u hieronder dat u op uw “volger”-analyse kunt klikken (ook te vinden als een tabblad bovenaan het scherm, zoals hierboven weergegeven).

Hier kun je zien:

Hoeveel volgers heeft je account? Je volgersgroeipercentage uit de vorige periode die je hebt geselecteerd. Demografische informatie over je volgers, zoals geslacht en locatie. De uren dat je volgers het meest actief zijn. De dagen dat je volgers het meest actief zijn. De geluiden die je volgers hebben gehoord.

Hoewel de eigenlijke analysepagina er misschien niet zo uitziet, beschouwen we dit als de essentiële statistiek die TikTok biedt (daarover later meer).

inhoud

Het tabblad ‘inhoud’ op uw analysepagina is een geweldige manier om te zien welke inhoud u plaatst, de meeste aandacht krijgt.

U ziet dit tabblad onderverdeeld in verschillende subsecties die gegevens van de afgelopen zeven dagen weergeven, waaronder:

Videoberichten: Hier kun je de laatste negen video’s zien die je hebt gepubliceerd en bepalen welke video de meeste weergaven heeft gehad.
Populaire video’s: Dit zijn de video’s met het snelst groeiende aantal weergaven in de afgelopen week.
Videoweergaven per sectie: Hier kun je zien of mensen je video hebben gevonden via je profiel, het profiel van iemand anders of dat je in hun feed bent verschenen.
Videoweergaven per regio: Dit helpt u te begrijpen waar uw inhoud geografisch resoneert.
Gemiddelde kijktijd: We zijn dol op deze statistiek omdat het u helpt te laten zien wat aantrekkelijk is.
Totale speelduur: In tegenstelling tot de gemiddelde kijktijd per video, toont de totale afspeeltijd je cumulatieve kijktijd voor iedereen die je video’s heeft bekeken.

Opmerking: Als je meer dan 1000 TikTok-volgers hebt, kun je live TikTok-video’s hosten. Bij live video’s komt nog een analysepagina, zodat je precies kunt zien hoe je live video presteert. Leer hier hoe je aan de slag gaat met een live TikTok-video.

Extra: totale deelnamepercentages

SocialChamp biedt een kleine truc om u te helpen een andere statistiek te krijgen die nuttig kan zijn: totale betrokkenheidspercentages.

Volg gewoon een van de volgende formules om dit aantal te berekenen:

formule voor tiktok-engagementAfbeelding door de auteur, september 2022

TikTok-hashtags volgen

De statistieken rond hashtags bevinden zich niet op dezelfde plaats als de hierboven besproken statistieken. Het is echter nog steeds de moeite waard om verschillende hashtags in uw niche te analyseren en te zien hoe vaak een bericht met een bepaalde hashtag is bekeken.

Gebruik de zoekbalk om een ​​hashtag te vinden om deze gegevens te vinden.

Hier kun je het aantal weergaven van de tag zien, de beste video’s die de tag gebruiken en gerelateerde hashtags.

TikTok Analytics-hashtagsSamengestelde afbeelding: TikTok-screenshots, collage door auteur, september 2022

TikTok Analytics gebruiken om je kanaal te laten groeien

Elke sectie van TikTok-analyse biedt u de waardevolle informatie die nodig is om uw pagina te laten groeien en het juiste publiek te beïnvloeden. Dit zijn de drie belangrijkste punten:

Ken de ideale tijden om inhoud te publiceren

Dit is laaghangend fruit. Zie wanneer (dag en tijd) uw volgers op het platform deelnemen, en dat is wanneer u moet proberen om te posten.

Begrijp de video’s die mensen het leukst vinden

Bekijk met welke video’s mensen het meest interactie hebben via vind-ik-leuks, reacties en kijktijd.

Als je merkt dat je grappige video’s beter presteren dan je informatieve, weet je wat je moet doen!

Deze statistieken zouden u moeten helpen bij uw strategie voor het maken van inhoud.

Ontdek wat werkt met uw publiek buiten uw pagina

Bekijk analyses voor populaire geluiden die je publiek leuk vindt en welke hashtags ze gebruiken, en begin deze op te nemen in je toekomstige video’s.

Laatste gedachten

Houd ervan of haat het, TikTok gaat nergens snel naartoe.

Zelfs als je publiek nog niet op TikTok zit, vermoeden we dat steeds meer mensen dit platform zullen adopteren, net zoals ze dat uiteindelijk deden met Instagram.

Het is dus het beste om te beginnen te begrijpen hoe het werkt en een kanaal te creëren dat resoneert met uw doelgroep en hun betrokkenheid vastlegt. (Vergeet niet dat je je TikTok-inhoud altijd opnieuw kunt gebruiken voor platforms zoals Instagram en Facebook!).

Fijne analyse!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Petryshak/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!