fbpx

Een SEO-tutorial voor nieuwe gebruikers

Een SEO-tutorial voor nieuwe gebruikers

Share This Post


Overstappen op een nieuw contentmanagementsysteem (CMS) kan een ontmoedigende taak zijn.

Van het creëren van nieuwe inhoud tot het vernieuwen van verouderde informatie en het optimaliseren van uw pagina’s tot in de perfectie, het kan een behoorlijke uitdaging zijn.

Maar maak je geen zorgen, want we hebben je gedekt met onze roadmap voor SEO-tools die speciaal is ontworpen voor HubSpot CMS-nieuwkomers.

In dit artikel duiken we in de meest essentiële native SEO-functies en -integraties die beschikbaar zijn in HubSpot, zodat uw website goed is geoptimaliseerd voor zoekmachines.

En tot slot zullen we het hebben over de ontbrekende hiaten in SEO-functies die u kunt tegenkomen bij het bouwen van een nieuwe site of het migreren van een bestaande.

(Volledige openbaarmaking: ik werk samen met het best beoordeelde partnerbureau van HubSpot, SmartBug Media.)

Welke native SEO-functionaliteit bestaat er in HubSpot

CMS-tools

Hosting

HubSpot host uw site wanneer u zich aanmeldt voor het CMS-abonnement.

Dat is een systeem minder waar u zich zorgen over hoeft te maken wanneer u beslist waar uw eigenlijke website zal komen te staan.

Wanneer u uw site bouwt op WordPress of een ander open source CMS, moet u zich aanmelden bij een hostingprovider om uw site te hosten.

Netwerk voor inhoudslevering (CDN)

Dit is een must voor internationale bedrijven die hun website in elk land snel moeten laten laden en het risico op DDOS-aanvallen willen verkleinen.

HubSpot’s CDN (met behulp van Cloudflare-technologie) is ingebouwd in het CMS zonder extra kosten of configuratie.

SSL-certificaat (Secure Sockets Layer).

Dit komt tegenwoordig veel vaker voor bij hostingproviders, maar het is een SEO-noodzaak.

Het hebben van uw site op HTTPS is absoluut noodzakelijk om goed te scoren in de meeste branches.

HubSpot biedt een SSL-certificaat als onderdeel van uw abonnement, en het wordt automatisch verlengd zolang uw site op HubSpot blijft.

Omleidingen

Met de omleidingstool van HubSpot kunt u uw omleidingen in bulk importeren via CSV of ze één voor één maken.

Deze WYSIWYG-tool is gemakkelijk te gebruiken voor marketeers die geen ervaring hebben met het bijwerken van .htaccess-bestanden of het instellen van omleidingen in de backend.

Plattegronden

HubSpot genereert automatisch een sitemap die u kunt indienen bij Google Search Console (GSC), zodat u deze niet handmatig of met andere plug-ins hoeft te maken.

Bewaking en beveiliging

HubSpot CMS heeft een monitoring- en firewallsysteem om bedreigingen te identificeren en DDOS-aanvallen te voorkomen.

Je hebt een tool van derden nodig, zoals Sucuri of iets dergelijks, als je WordPress of een ander CMS gebruikt.

Updates worden uitgevoerd

HubSpot verwerkt alle CMS-updates, dus u hoeft uw CMS-versie of plug-inversies niet handmatig bij te werken zoals u zou doen als u WordPress of een ander CMS zou gebruiken.

Versnelde mobiele pagina’s (AMP)

HubSpot biedt de mogelijkheid om AMP op uw blog in te schakelen, zodat uw gebruikers AMP-versies van uw blogs op mobiele apparaten kunnen vinden.

SEO-tools op de pagina

Thematische planning

De tools voor contentplanning van HubSpot bieden een visueel overzicht als u een thematische clusterbenadering van uw SEO nastreeft.

Deze tool biedt lichtgewicht zoekwoordonderzoek, interne koppelingen en analyses om te begrijpen hoe bepaalde onderwerpen u helpen organisch verkeer, leads en klanten te genereren.

Hier is een voorbeeld van een betaald mediaonderwerpcluster met alle subonderwerppagina’s (en bijbehorende trefwoorden) die zijn gekoppeld (of ontkoppeld) aan de pijlerpagina:

SEO thematisch clusterScreenshot van HubSpot, april 2023

Aanbevelingen op de pagina

Met deze functionaliteit kunt u specifieke aanbevelingen op URL-niveau zien en de relatieve impact van het oplossen van deze problemen.

Hier is een voorbeeldrapport met SEO-problemen op de pagina, een beschrijving van elk probleem, een voorgestelde tag voor wie de problemen moet oplossen (dwz marketeer versus ontwikkelaar) en een gemakkelijke manier om te klikken om te zien welke pagina’s zijn getroffen. voor deze onderwerpen:

Aanbevelingen op de paginaScreenshot van HubSpot, april 2023
optimalisatie-aanbevelingen ingebouwd in de CMS-pagina-editorScreenshot van HubSpot, april 2023

Er zijn ook optimalisatie-aanbevelingen ingebouwd in de CMS-pagina-editor die ervoor zorgen dat al uw SEO-bases op de pagina worden gedekt.

Generatieve AI-contentfunctionaliteit

HubSpot onderzoekt generatieve AI-functionaliteit binnen het CMS waarmee u bestaande inhoud kunt herschrijven, uitbreiden, samenvatten of de toon kunt wijzigen.

Aangezien door AI geschreven inhoud steeds meer grip krijgt, verwacht ik nieuwe functies voor het bedenken van inhoud (d.w.z. het genereren van blogonderwerpen) in de app.

Hier is een voorbeeld van de weinige generatieve AI-tools die in het CMS zijn ingebouwd:

Generatieve AI-tools bij HubSpotScreenshot door de auteur, april 2023

Integraties van SEO-tools en analyses

Google Search Console

Aangezien Google de meeste van zijn organische zoekwoordverwijzingsgegevens versleutelt, is Google Search Console een van de weinige bronnen waar u kunt vinden welke zoekwoorden SEO-verkeer naar uw site leiden.

De integratie van het SGR hangt samen op twee gebieden:

1. Tools voor het publiceren van pagina’s

Voor elke pagina kunt u met de integratie het volgende zien:

Populairste zoekopdrachten. Gemiddelde positie Totaal indrukken. Gemiddelde doorklikratio. (CTR) klikken.

Deze gegevens zijn effectief voor uw CRO-inspanningen.

Wanneer u call-to-actions (CTA’s) op de pagina ontwerpt, gebruikt u de exacte zoekwoordgegevens op basis van uw zoekopdrachten op het hoogste niveau om uw algehele conversieratio’s te helpen verbeteren.

SEO-gegevens op de pagina in HubSpotScreenshot van HubSpot, april 2023

2. SEO-analysetools

Naast tools voor het publiceren van pagina’s, integreren de SEO-analysetools van HubSpot met Google Search Console om u geaggregeerde websitestatistieken te geven (vergelijkbaar met wat u standaard in GSC zou zien).

De toegevoegde waarde hier is dat u op individuele URL’s kunt klikken om te zien voor welke zoekopdrachten elke pagina scoort.

Van daaruit kunt u nieuwe zoekwoordmogelijkheden identificeren om uw SEO of conversieratio verder uit te breiden of te optimaliseren.

Gegevens van Google Search Console naar HubSpotScreenshot van Google Search Console-gegevens in HubSpot, april 2023

Google-analyses

De stand-alone analyses van HubSpot zijn niet genoeg voor elke marketeer.

De meeste van onze klanten gebruiken Google Analytics in combinatie met HubSpot-analyses om gedetailleerde gegevens te extraheren per pagina, apparaat, kanaal, enz.

HubSpot’s Google Analytics-integratie is nuttig om ervoor te zorgen dat alle pagina’s van uw door HubSpot gehoste inhoud correct worden gevolgd.

Er zijn momenteel geen andere toepassingen voor deze integratie dan ervoor te zorgen dat al uw pagina’s een Google Analytics-trackingcode hebben.

HubSpot Tracking-integratiesScreenshot van HubSpot, april 2023

Er is vergelijkbare trackingfunctionaliteit voor GSC en AdRoll.

CMS-integraties van derden

HubSpot is een platformbedrijf dat integratie met de meeste andere marketing-, verkoop- en klantsuccestoepassingen mogelijk maakt.

De app-markt somt alle integraties van derden op.

Veel integraties zijn gratis of tegen lage kosten zolang u het gebundelde softwarepakket aanschaft.

Welke SEO-tools ontbreken in HubSpot CMS?

Hoewel HubSpot een alles-in-één platform is, heeft het niet alle SEO-tools die interne SEO-professionals of SEO-bureaus dagelijks gebruiken.

Hulpprogramma’s voor het ontdekken van zoekwoorden

Hoewel de basistools voor het ontdekken van zoekwoorden te vinden zijn in de pijlerpagina’s en publicatietools van HubSpot, wilt u Moz, Ahrefs en Semrush gebruiken als u zoekwoordonderzoek wilt halen uit pagina’s waarvoor u niet op Google scoort.

Traceer diagnostische hulpmiddelen

Er zijn een paar crawl diagnostische tools voor SEO in HubSpot.

Als u echter een grootschalige technische SEO-audit probeert uit te voeren of de sitestructuur van andere sites in uw branche wilt begrijpen, heeft u Screaming Frog, Lumar (voorheen Deepcrawl), Sitebulb, etc. nodig.

Trefwoord Rank Tracking

Als u een vaste reeks zoekwoorden in de loop van de tijd wilt volgen, is het bijhouden van de rangschikking van zoekwoorden niet standaard in HubSpot ingebouwd.

Hoewel u de specifieke zoekwoorden kunt zien waarop afzonderlijke pagina’s scoren, moet u een andere tool gebruiken om dagelijkse of wekelijkse ranglijsten bij te houden.

Tools voor linkbuilding

Enigszins buiten CMS-specifiek gebruik, zijn tools voor linkbuilding minimaal in HubSpot.

U kunt de inkomende links zien die uw pagina’s van andere sites krijgen, maar er is geen linkbuilding-onderzoekstool in HubSpot als u op zoek bent naar nieuwe acquisitiedoelen.

Je hebt ook geen gecentraliseerd dashboard voor linkbuilding om alle links te zien die je hele website in de loop van de tijd heeft gewonnen of verloren.

Professionele services voor migraties of herontwerpen

Bent u van plan uw site te migreren en heeft u niet de tijd, apparatuur of kennis om dit zelf te doen?

Dit zijn uw twee opties:

HubSpot-migratieservices

HubSpot biedt betaalbare migratiediensten om uw bestaande website pagina voor pagina om te bouwen naar het HubSpot CMS.

Dit is een goede oplossing als u geen ontwikkelaar bent en dezelfde look en feel wilt behouden als uw bestaande site.

Dit is een betaalbare optie als je geen grote of complexe website hebt en snel toegang wilt tot het HubSpot CMS.

Er zijn enkele beperkingen aan wat HubSpot zal migreren als onderdeel van dit project, maar u kunt hier de volledige functies en prijzen bekijken als u deze optie overweegt.

HubSpot-partnerbureaus

Als alternatief, als u complexere behoeften heeft of een volledig herontwerp nodig heeft, zijn er ook duizenden HubSpot Agency-partners die migraties en herontwerpprojecten voor klanten uitvoeren.

Het eten

Elk migratie- of herontwerpproject kost maanden van planning, implementatie en optimalisatie.

Hoewel HubSpot een hogere stickerprijs heeft (in de niveaus Professional en Enterprise) in vergelijking met andere open source CMS, zijn er een aantal ingebedde functies en klantenondersteuning die de behoefte aan extra hosting, CDN, beveiliging en lopende IT-verzoeken zouden vervangen. voor CMS-updates.

Bovendien zijn de gratis en startersniveaus van HubSpot CMS Hub een meer betaalbare optie en bieden ze een oplossing voor merken met websites van minder dan 50 pagina’s.

Vanaf april 2023 is HubSpot CMS Hub het best beoordeelde CMS van G2 (van de 353 CMS) op basis van tevredenheid en aanwezigheid op de markt.

G2 CMS-beoordelingenAfbeelding van G2, april 2023

Uiteindelijk is HubSpot een uitstekend alles-in-één platform voor grote en kleine bedrijven.

Dankzij de veelzijdige functies hebben gebruikers een krachtig CMS en geavanceerde SEO-mogelijkheden, terwijl ze eenvoudig genoeg zijn om dagelijks in te stellen, te beheren en te gebruiken.

Maar dat betekent niet dat het alle vakjes aanvinkt voor SEO-professionals; Er ontbreken enkele tools in de SEO-suite die u nog steeds afzonderlijk wilt aanschaffen, zoals het ontdekken van zoekwoorden, crawldiagnostiek, het bijhouden van de rangschikking van zoekwoorden en tools voor het maken van links.

Al met al is HubSpot CMS een krachtig platform voor website-optimalisatie en succesvolle digitale marketingstrategieën dat geschikt is voor de meeste B2B-, B2C- en D2C-bedrijven.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Impressario Ink/Shutterstock



Source link

More To Explore

Bing AI voicechat komt naar de desktop
Marketing Nieuwtjes

Bing AI voicechat komt naar de desktop

Bing heeft een update aangekondigd voor Bing AI Chat die voicechat-mogelijkheden toevoegt aan de gebruikersinterface voor zoeken op desktops. Spraakinteractie is tweerichtingsverkeer en beschikbaar in

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!