fbpx

Effectieve merkopbouw in de metaverse

Share This Post


Er is een groeiend besef dat branding in de metaverse je marketing kan verschuiven naar een nieuw speelveld.

Of is het multiversum?

Met alle commotie rond de metaverse, vooral binnen de marketingindustrie, is er behoorlijk wat onzekerheid en verwarring.

En dat is begrijpelijk, want we zijn allemaal nog dingen aan het uitzoeken terwijl we bezig zijn.

Maar of je het nu leuk vindt of niet, je moet het volhouden.

Volgens Gartner zal het niet lang meer duren voordat een kwart van de wereld elke dag een uur of meer in de metaverse doorbrengt.

Wat doen, huilen?

Nou, ze doen alles wat ze normaal doen in de echte wereld, volgens Cryptoslate: hun baan, dingen kopen, dingen leren, dingen verzamelen en spelletjes spelen. erg speels

En het is potentieel veel geld voor bedrijven. Analisten bij Bloomberg Intelligence voorspellen dat de omvang van de marktopportuniteit rond de $ 800 miljard ligt.

Dus, nu ik je aandacht heb, kun je als volgt je merk opzetten voor het lange spel dat de metaverse is.

Wat betekent “Metaverse” zelfs?

Ik hoor je; Dit is veel om rekening mee te houden. Dus, in de woorden van Maria von Trapp: “Laten we bij het begin beginnen.”

Laten we het verdelen in “meta” en “vers”. Meta heeft verschillende definities, die hier allemaal perfect passen.

Ten eerste kan het verwijzen naar iets dat naar zichzelf verwijst of zelfbewust is, zoals data over data (denk aan metadata).

Dan is de Griekse definitie van meta ‘voorbij’ of ‘na’, zoals in ‘volgende’, wat vooruitgang impliceert.

Het vers is in dit geval een afkorting voor ‘universum’.

Dus in wezen is de metaverse een progressief universum waarin je bestaat als een zeer bewuste avatar die je in staat stelt om deel te nemen en de 3D-wereld te ervaren die verder gaat dan waartoe je in staat bent in de huidige “echte wereld”.

Dat is in ieder geval mijn definitie.

Hoewel het misschien een beetje lijkt alsof Second Life een tweede wind heeft gehad, is dat niet het geval.

Niet echt een “Ready Player One” sfeer. Het zijn eigenlijk een heleboel verschillende 3D-werelden die worden gehost op verschillende platforms voor het bouwen van een wereld.

Dit noemen we het multiversum.

Hoe werkt het allemaal?

Dankzij een meer gedecentraliseerd web 3.0, de volgende evolutie van web 2.0, kun je content creëren.

Wat is het verschil met web 2.0?

Met web 2.0 hebben gecentraliseerde entiteiten macht over servicetoegang.

Web 3.0 daarentegen stelt u in staat om deze inhoud te bezitten, te beheren en er geld mee te verdienen met behulp van blockchain en cryptocurrencies in de metaverse.

Merken kunnen kiezen waar ze willen bestaan ​​in de metaverse.

Ze kunnen verschillende stijlen en vormen tegelijk actief hebben in veel van deze virtuele landen, afhankelijk van wie ze willen bereiken, hoe ze die willen bereiken en met welk product.

Maar hoe voorkomen we dat de metaverse een wetteloze puinhoop wordt met al deze vrijheid?

Met de lancering en groei van Metaverse Decentralized Autonomous Organizations (DAO’s), zien we de combinatie van blockchain en metaverse een revolutie teweegbrengen in de manier waarop cryptografie, autonoom bestuur en gemeenschapsbetrokkenheid worden geïmplementeerd.

Waarom zou ik me zorgen maken over branding in de metaverse?

Afgezien van het potentieel om geld te verdienen, is het een geweldige manier om een ​​band met uw klanten op te bouwen.

Er zit een grote merkkracht in het bezitten van de alomtegenwoordige ervaring met uw klant.

Zoals met alles na 2020, zijn authenticiteit en personalisatie de sleutelwoorden, dus dit is een geweldige kans om beide te laten groeien.

Het opent een nieuwe en effectievere manier om nauwere relaties tussen het merk en de klant tot stand te brengen.

Ook kunnen merken het zich veroorloven om in deze ruimte wat creatiever, experimenteler en persoonlijker te zijn dan op meer traditionele platforms. En de meeslepende ervaringen en interacties zijn ongeëvenaard in de metaverse.

Hoe bouw je een merk in de metaverse?

Ik ga niet liegen; merkopbouw in de metaverse heeft zijn uitdagingen. Maar als je het goed doet, pluk je daar de vruchten van.

De valuta van keuze in de metaverse is niet-fungible tokens (NFT’s).

Blockchain-technologie heeft er nog nooit zo aantrekkelijk uitgezien. NFT’s zijn digitale activa (denk aan kunst, geld of zelfs goede wijn) die op de blockchain zijn opgeslagen en niet kunnen worden gerepliceerd of overschreven.

Net als bij echte activa, is er een origineel. Er kunnen reproducties zijn, maar er is slechts één masterversie.

In de metaverse wordt de NFT geverifieerd met behulp van metadata en tijdstempels, code die is opgeslagen op de blockchain.

Op deze manier is de NFT iets dat kan worden eigendom, verhandeld, gekocht en verkocht, verzameld, gedeeld, gewenst en bewonderd, allemaal binnen de virtuele wereld waarin je bestaat.

Via deze NFT-weg kunnen merken hun omzet verhogen en opbouwen.

En het zijn niet alleen de typische technische merken die het doen. Gucci, Louis Vuitton en Coca-Cola hebben zich al gevestigd in de metaverse en adverteren producten met groot succes bij deze verbonden consumentenbasis.

Dus hoe doe je het?

Steek je hoofd in het spel

Je kunt het letterlijk nemen als je branding op Roblox overweegt, zoals Gucci deed.

Laat me echter stellen dat dit niet iets is dat alleen grote budgetmerken zich kunnen veroorloven.

Contentmakers voor merken van elke omvang hebben de mogelijkheid om bekendheid op te bouwen in de metaverse.

Je hoeft alleen maar je hoofd rond te wikkelen hoe dit eruit zal zien in VR. Ik kan je hier niet eens naartoe leiden, want de opties zijn eindeloos.

Begin na te denken over meeslepende ervaringen: dingen die u in de echte wereld doet en die u in de virtuele wereld wilt repliceren.

Wat wil je doelgroep in deze ruimte doen?

Met vrienden een film kijken, naar een concert gaan, door een drukke straat lopen? Geen probleem. U kunt zelfs een bedrijfspresentatie maken in een virtuele ruimte of merkpromoties en weggeefacties doen.

Maar voordat je je te veel laat meeslepen, bied ik dit woord van waarschuwing aan: houd je voeten op de grond en je gedachten verzameld.

Alle marketing, in de metaverse of op het vasteland, moet worden afgestemd op uw kernmerkdoelen.

Doe je onderzoek. Wie is je doelgroep? Welk probleem los jij voor hen op?

Brengt uw doelgroep tijd door in de metaverse?

Profiteert jouw merk van de radicale digitalisering van marketing? Verlies je verstand niet. Blijf trouw aan uw merkdoelen.

Ontdek merkgamificatie

Het mooie van NFT’s is dat ze met de meeste games kunnen worden geïntegreerd.

Dit maakt ze een geweldige manier om loyale klanten te belonen met wenselijke en tijdige digitale activa.

Onderschat nooit de kracht van wenselijkheid en schaarste, ook niet in een digitale wereld! Merken kunnen deze aangeboren eigenschap in ons allemaal gebruiken om het bewustzijn te vergroten, berichten op elkaar af te stemmen, merkwaarden te verankeren en de aandacht van de klant te trekken.

Creëer meeslepende ervaringen

Ik weet dat ik niet de eerste ben die op die trommel slaat. Maar het is een manier om een ​​merk op te bouwen in de metaverse.

hoe doe je het Denk na over het verkoopproces in de echte wereld en creëer vervolgens buitenaardse ervaringen die die reis naar de virtuele wereld ondersteunen.

Uw verkoopteams kunnen live presentaties en demo’s geven aan prospects op een aangepaste locatie die u heeft gemaakt.

Avatars kunnen uw producten virtueel uitproberen en ermee spelen in hun op maat gemaakte merkkleding.

Het is niet alleen cool, maar het is ook een passieve manier om je merk te laten groeien met andere spelers.

Ze kunnen virtuele versies van uw producten in hun wereld verkopen, verhandelen en kopen met NFT’s. Ze kunnen hun NFT-kunst tonen in zelf ontworpen 3D-galerijen.

U kunt de metaverse zelfs gebruiken voor interne branding-tactieken.

Training, onboarding en vergaderingen kunnen worden gehost in een 3D-ruimte voor een optimale onderdompeling. Beloningen en erkenning kunnen worden gegeven via NFT’s en cryptocurrency.

Denk aan schaarste, denk aan collecties, denk aan echte opwinding.

Creëer ervaringen die zeer meeslepend zijn en bouw van daaruit verder.

Zet je schrap en wacht erop

Zoals met alle opkomende technologische trends, is het moeilijk om te weten welke richting dit zal uitgaan. Op dit punt kun je nog steeds ademhalen en observeren.

Kijk wat de concurrentie doet. Kijk wat werkt, adopteer, pas aan en verbeter.

Wacht echter niet te lang, want je wilt niet dat die trein je passeert.

De dreiging om te verdwalen in de menigte van de metaverse kan de komende jaren net zo moeilijk zijn als op pagina twee van Google staan!

Laatste gedachten

De metaverse biedt een uniek, fris en zeer meeslepend platform voor merken om op een geheel nieuwe manier contact te maken met hun klanten.

Het wordt de nieuwe krachtpatser van gedigitaliseerde marketing, van het verkopen van digitale activa en merchandising tot meeslepende teamvergaderingen.

Zoals met alles wat met marketing te maken heeft, moet u duidelijkheid krijgen over hoe uw merk in deze ruimte kan verschijnen zonder zijn authentieke merkstem te verliezen. Houd de toekomst van immersive branding in de gaten zonder de marketingdoelen van vandaag uit het oog te verliezen.

Dus of je positie nu aan het plannen, spelen of passief observeren is, de metaverse zal niet worden genegeerd.

Gelukkig staat het open voor grote en kleine merken. Zo begint het!

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: thinkhubstudio/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!