fbpx

Elke week 30 minuten lokale SEO

Elke week 30 minuten lokale SEO

Share This Post


Gezien de huidige economische omstandigheden krimpen marketingteams en zullen ze naar verwachting meer doen met minder.

Als u een marketeer bent die zich richt op het genereren van inkomsten uit lokale gebieden, dan weet u dat u te maken krijgt met hevige concurrentie om uw lokale marketinginitiatieven te vertragen.

In tijden als deze is het belangrijk om een ​​consistent resultatenkader te behouden waarmee u opvalt in lokale zoekresultaten.

Hier is een checklist van 5 gebieden waarop u zich kunt concentreren als u slechts 30 minuten per week of minder hebt om aan uw lokale marketinginspanningen te besteden.

1. Optimaliseer uw Google Bedrijfsprofielvermelding en sociale profielen

Een volledige en geverifieerde Google-bedrijfsprofiellijst is een van de hoekstenen van lokale SEO.

Een van de grootste fouten die marketeers maken bij lokale SEO is om simpelweg een minimale hoeveelheid informatie naar hun Google Bedrijfsprofiel (GBP) te uploaden en deze vervolgens op de automatische piloot te zetten.

Een krachtige hefboom om uw bedrijf een boost te geven in de lokale SEO-lijsten is om al uw naam, adres en telefoonnummer (NAP) te hebben ingevuld, evenals het toevoegen van afbeeldingen, categorieën, openingstijden en meer.

Nadat u uw vermelding in GBP heeft ingevuld, moet u ervoor zorgen dat deze is geverifieerd. Verificatie kan worden gedaan via telefoon, sms, e-mail of video. Hier zijn de instructies die u nodig hebt om ervoor te zorgen dat het is geverifieerd.

Eenmaal geverifieerd, moet u ervoor zorgen dat u aandacht besteedt aan uw vermelding om te reageren op recensies of vragen van klanten.

Kom minstens één keer per maand terug (zo niet vaker) om nieuwe afbeeldingen te uploaden en de prestaties van uw GBP-aanbieding te controleren.

Volg hetzelfde proces voor uw belangrijkste sociale-mediaprofielen.

Lokale zoekopdrachten op sociale media zijn de afgelopen tien jaar enorm toegenomen en u wilt er zeker van zijn dat u net zo gemakkelijk gevonden wordt op Google als op Facebook en Twitter.

2. Voltooi een taak, vraag om een ​​beoordeling

Het genereren van vijfsterrenrecensies is een van de meest impactvolle manieren om uw aanwezigheid op lokale pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) te vergroten.

Door uw gemiddelde score en het aantal beoordelingen te verhogen, hebben lokale SERP’s de neiging om die resultaten te verhogen. Bovendien is het sociale bewijs van vijfsterrenrecensies een onschatbare manier om het vertrouwen van klanten in uw merk op te bouwen.

Voordat u een gezamenlijke inspanning levert om beoordelingen te genereren, moet u voorzichtig zijn met hoe u om beoordelingen van klanten vraagt.

Er zijn “beoordelingsfilters” op platforms zoals Yelp die bepaalde beoordelingen overslaan of uw bedrijfsvermelding bestraffen als ze onnatuurlijk worden gevraagd door de bedrijfseigenaar.

Hier zijn twee effectieve manieren om meer beoordelingen te genereren (zonder ze te filteren):

handmatig: Nadat je een klus hebt geklaard of een product of dienst hebt geleverd, vraag je eenvoudig om de beoordeling en laat je een link (op de factuur) achter waar je klant naartoe kan gaan om zijn beoordeling achter te laten.
geautomatiseerd: Tools zoals GradeUs, Birdeye en GatherUp bieden geautomatiseerde oplossingen om mensen naar uw sociale profielen te leiden om een ​​recensie achter te laten. Als uw bedrijf meer dan drie tot vijf nieuwe klanten per week heeft, is dit de handigste en meest efficiënte route (vergeleken met het handmatig aanvragen van de beoordeling).

3. Maak gelokaliseerde inhoud van een blog of webpagina

Uw bedrijf heeft een niveau van gelokaliseerde inhoud nodig om te ranken in lokale zoekresultaten

Zonder lokale signalen op uw site, zullen zoekmachines u minder snel associëren met uw getargete geografie.

Hier volgen enkele veelvoorkomende manieren om uw inhoud te lokaliseren:

Product-/servicepagina’s

Neem op uw product-/servicepagina’s gelokaliseerde modifiers op in uw tekst- en afbeeldingsbeschrijvingen, zodat uw publiek de gelokaliseerde verbinding maakt.

Een van de grootste fouten die lokale bedrijven maken bij het maken van hun productpagina’s, is dat de kopie zo algemeen wordt gemaakt dat de pagina voor een bedrijf in elke stad kan worden gebruikt.

Omgekeerd moet u uw webkopie niet volstoppen met gelokaliseerde termen. Zoekmachines zijn behoorlijk goed in het degraderen van uw inhoud wanneer uw exemplaar abnormaal vol lijkt met lokale zoekwoorden.

De beste manier om dit te controleren, is door uw exemplaar hardop voor te lezen aan een vriend. Als het voor jullie beiden niet natuurlijk aanvoelt, ben je misschien een beetje te ver gegaan bij het toevoegen van gelokaliseerde zoekwoordmodifiers.

galerijen

Als u diensten verleent aan locaties in uw omgeving, geef dan afbeeldingen van uw werk weer met een beschrijving van het type product/dienst dat u aanbiedt en een paar gelokaliseerde aanpassingen in de beschrijving.

Branche-/franchisepagina’s

Als uw bedrijf meerdere locaties heeft, moet elk van uw locaties een eigen pagina op uw site hebben.

Op deze filiaalpagina’s wilt u uw NAP, openingstijden, een beschrijving van waar uw filiaal zich bevindt en foto’s van uw locatie (zo mogelijk binnen en buiten), opnemen. Deze filiaalpagina’s moeten ook worden gekoppeld aan uw individuele GBP-pagina.

4. Bouw backlinks op vanuit uw netwerk

Het mooie van lokale SEO en linkbuilding is dat je in de meeste gevallen geen duizenden links hoeft te bouwen. In de meeste gevallen heeft u maar een handvol meer nodig dan wat uw lokale concurrenten doen om uw SEO-ranglijst te verbeteren.

De eenvoudigste manier om backlinks naar uw site op te bouwen, is door ze te genereren van de bedrijven waarmee u een relatie hebt.

Hier zijn een aantal scenario’s met betrekking tot de soorten links die u zou kunnen volgen binnen uw normale dagelijkse zakelijke activiteiten:

Een elektro- of HVAC-bedrijf heeft een professionele connectie met een lokale makelaar. Meestal verwijst de makelaar deze dienstverlener door naar zijn klantennetwerk (mond-tot-mondreclame). Afhankelijk van de site van de makelaar, kan de serviceprovider een link naar de site van de makelaar krijgen als deze een sectie ‘vertrouwde lokale providers’ heeft.
Een zakenman sponsort elk jaar een stand op de plaatselijke kermis. Dit is een uitgelezen kans om een ​​vermelding en link te krijgen door ervoor te zorgen dat uw bedrijf ergens op de beurswebsite verschijnt.

Maak dus als eerste stap een lijst van alle zakelijke connecties die u in uw regio heeft en identificeer de redenen waarom die connecties met u in contact komen.

5. Genereer lokale citaten

Citaten zijn eenvoudigweg vermeldingen van de naam, het adres en het telefoonnummer van uw bedrijf op een website.

Citaten zijn meestal te vinden in algemene lokale mappen (zoals Google Maps), maar zijn ook te vinden in niche-specifieke mappen zoals APlaceForMom.com, een directory-site speciaal voor senioren.

Citaten hoeven niet per se een link te bevatten om waarde te krijgen. Google beschouwt vermeldingen van uw bedrijfsnaam als een signaal van de lokale overheid.

Dit zijn de twee belangrijkste manieren om je citaties te laten groeien:

handmatig: De gemakkelijkste manier om uw eerste citaten te krijgen, is door uw bedrijf op Google Maps, Yelp, Bing en Facebook te plaatsen. Consistentie is essentieel bij het invullen van uw bedrijfsprofielen op deze sites. Als uw bedrijfsadres aan een boulevard ligt, vermijd dan het gebruik van verschillende combinaties van spelling of initialen telkens wanneer u een nieuwe vermelding maakt.
geautomatiseerd: Er zijn lokale hulpmiddelen voor het maken van citaten van Moz, BrightLocal, Semrush en meer. Hoewel deze tools een vergoeding hebben, vragen ze u gewoon om uw bedrijfsinformatie in te voeren en vervolgens naar buiten te gaan en alle lijsten voor u op te bouwen.

Persoonlijk hou ik van een combinatie van deze twee methoden omdat geautomatiseerde listingtools niet altijd alle informatievelden kunnen invullen of profielen volledig kunnen verifiëren.

Richt uw eerste inspanningen om te beginnen op Google, Yelp, Bing en Facebook.

Zoek vervolgens 5-10 niche-specifieke directory’s (die regelmatig verschijnen in zoekresultaten voor uw doelzoekwoorden) en probeer uw bedrijf daar vermeld te krijgen.

conclusie

Concluderend, ook al heb je misschien niet veel tijd om te besteden aan lokale SEO, dat betekent niet dat je geen indrukwekkende resultaten kunt behalen.

U hoeft alleen strategisch te zijn over hoe u die tijd gebruikt en op welke gebieden u zich richt.

Als u 30 minuten per week besteedt aan de 5 gebieden die we hierboven hebben behandeld, leidt dit binnen enkele maanden tot meer verkeer, leads en klanten voor uw bedrijf.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Productie Perig/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!