fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Facebook verandert zakelijke advertentie-opties in reactie op iOS-updates

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Als u een social media-marketeer bent, weet u dat Facebook geen fan is van de recente privacywijzigingen van Apple. De socialemediagigant heeft onlangs enkele updates en nieuwe functies aangekondigd om ondernemers te helpen adverteren op het platform in het licht van het verlies van gegevens van Apple.

“De gigant van sociale netwerken heeft herhaaldelijk betoogd dat de veranderingen van Apple gevolgen zouden hebben voor kleine bedrijven die afhankelijk waren van Facebook-advertenties om hun klanten te bereiken. Maar het was er niet in geslaagd om de wijzigingen van Apple stop te zetten. In plaats daarvan verschuift de markt naar een nieuw tijdperk dat meer gericht is op gebruikersprivacy, waar personalisatie en targeting meer een opt-in-ervaring zijn”, zegt Sarah Perez van TechCrunch.

Nieuwe communicatiemogelijkheden. De nieuwe functies omvatten uitgebreide click-to-chat-opties van advertenties waarbij "bedrijven alle berichtenplatforms kunnen kiezen waar ze beschikbaar zijn om te chatten, en we zullen de chat-app in uw advertentie standaard instellen op basis van waar een gesprek het meest waarschijnlijk zal plaatsvinden." gebeuren", aldus de aankondiging .

Je kunt ook een WhatsApp-chat starten vanaf een Instagram-profiel, en het bedrijf zal "beginnen met het testen van betaalde en organische tools om kleine bedrijven te helpen leads rechtstreeks in de Instagram-app te vinden en te kwalificeren", aldus Facebook. Nieuwe communicatie-opties omvatten een test waarmee "bedrijven e-mails kunnen beheren via Inbox en remarketing-e-mails kunnen verzenden vanuit Facebook Business Suite".

Meer geavanceerde advertentietools. “We introduceren ook Bestandsbeheer, een nieuwe functie waarmee bedrijven gemakkelijk inhoud kunnen maken, beheren en posten binnen Facebook Business Suite. Ten slotte maken we het testen van berichten beschikbaar in Facebook Business Suite, zodat bedrijven meerdere versies van een bericht kunnen testen en vergelijken om te zien met welke mensen meer geneigd zijn om te reageren”, aldus de aankondiging van Facebook.

Waarom het ons iets kan schelen. Facebook breidt zijn advertentie-opties uit, probeert zijn Business Suite gebruiksvriendelijker te maken voor bedrijven van elke omvang en ontwikkelt andere manieren waarop bedrijven en klanten verbinding kunnen maken. Hoewel sommige MKB-bedrijven mogelijk te lijden hebben onder de iOS-verandering, kunnen deze stappen nuttig zijn om hun sociale advertenties uit te breiden en meer leads via het kanaal te converteren.


Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

Carolyn Lyden is de Director of Search Content voor Search Engine Land en SMX. Met expertise in SEO, contentmarketing, lokaal zoeken en analyses, richt ze zich op het gemakkelijker maken van het werk van marketeers met belangrijk nieuws en educatieve content.

More To Explore