fbpx

FAQ-overzicht: een beginnershandleiding

FAQ-overzicht: een beginnershandleiding

Share This Post


Door gestructureerde FAQ-gegevens te gebruiken, kan vrijwel elke website in aanmerking komen voor weergave op Google met een verbeterde vermelding, wat resulteert in meer zoekverkeer.

Het implementeren van deze gestructureerde data is relatief eenvoudig. Het kan zelfs worden geautomatiseerd.

Lees in dit artikel meer over het FAQ-schema, waarom u het zou moeten gebruiken en hoe u het kunt implementeren voor on-page SEO.

Wat is een veelgestelde vraag?

FAQ staat voor Veelgestelde Vragen.

Een FAQ is een type webpagina dat is geëvolueerd tot een handig gedeelte van een website om veelgestelde vragen te beantwoorden.

Mensen met specifieke vragen kunnen een link naar de FAQ-sectie van een website volgen en de relevante vraag identificeren.

Later begonnen webpagina’s veelgestelde vragen rechtstreeks aan de overeenkomstige webpagina toe te voegen.

Op die manier kan een websitebezoeker met vragen over de webpagina waarop hij of zij zich bevindt, de antwoorden daar op dezelfde pagina vinden.

Het toevoegen van een FAQ-sectie aan individuele webpagina’s voorkomt dat de websitebezoeker moet doorklikken naar een FAQ-sectie en vervolgens een extra stap moet zetten om bij de juiste vraag en het juiste antwoord te komen.

Zo dient een speciale FAQ-webpagina of een FAQ-sectie op afzonderlijke webpagina’s om de meest gestelde vragen te beantwoorden.

Wat is het FAQ-schema?

Gestructureerde gegevens zijn informatie die specifiek is georganiseerd zodat een machine deze kan begrijpen.

Gestructureerde gegevens van webpagina’s organiseren informatie door de naam van de auteur, afbeeldingen, recensie-inhoud, vragen en antwoorden te taggen door ze allemaal te taggen.

Gestructureerde gegevens werken door Google expliciet te vertellen dat dit de naam van de auteur is, dat dit de vraag is die wordt gesteld en dat dit het antwoord op die vraag is.

Getagde informatie kan Google gemakkelijk gebruiken om rijke resultaten aan zoekresultaten toe te voegen, wat ten goede komt aan websites met meer verkeer.

Wie kan de veelgestelde vragen over gestructureerde gegevens gebruiken

FAQ Gestructureerde gegevens zijn specifiek voor pagina’s met paren van een vraag en een bijbehorend antwoord.

Het unieke aan gestructureerde gegevens in veelgestelde vragen is dat ze op vrijwel elk type website kunnen worden geïmplementeerd, of het nu gaat om een ​​lokale service, e-commerce of een informatieve webpagina.

De bijna universele toepasbaarheid van gestructureerde FAQ-gegevens maakt het ideaal voor elke webpagina om een ​​rankingvoordeel te behalen.

De enige websites die geen gestructureerde FAQ-gegevens kunnen gebruiken, zijn die waarop websitebezoekers meerdere antwoorden geven, zoals in een webforum.

Waarom de FAQ-regeling gebruiken?

Er zijn verschillende redenen om te overwegen om schema.org FAQ-markeringen te gebruiken die verder gaan dan alleen het bereiken van een betere zoekaanwezigheid.

Er zijn praktische redenen om het te gebruiken die de relevantie kunnen vergroten, conversies kunnen verbeteren en gebruikers een betere gebruikerservaring kunnen bieden.

1. Veelgestelde vragen kunnen leiden tot verbeterde zoekresultaten

Verbeterde zoeklijsten voor gestructureerde FAQ-gegevens hebben meerdere voordelen.

Een groot voordeel is het verkrijgen van meer digitale ruimte in de zoekresultaten.

Dit verhoogt niet alleen uw zoekaanwezigheid, het kan ook een concurrent naar de tweede pagina met zoekresultaten duwen.

Veelgestelde vragen Rijke resultaten in de zoekresultaten van GoogleGoogle-screenshot bewerkt door auteur, januari 2023

Het bovenstaande voorbeeld toont twee websites die met veelgestelde vragen verbeterde vermeldingen weergeven. Wat belangrijk is om op te merken, is dat Google slechts twee veelgestelde vragen per website toont.

Google stond aanvankelijk toe dat ongeveer zes veelgestelde vragen werden weergegeven toen Google oorspronkelijk de functie voor rijke resultaten met veelgestelde vragen lanceerde.

Hierdoor domineerde één website vrijwel alle mobiele zoekresultaten en bijna de helft van de desktopzoekresultaten.

Zo heeft Google het aantal vragen dat in de zoekresultaten wordt weergegeven, verminderd om andere websites de kans te geven op de eerste pagina van Google’s SERP’s (zoekmachine resultatenpagina’s) te komen.

2. Veelgestelde vragen Creëer een betere gebruikerservaring

Bij een goede gebruikerservaring gaat het erom bezoekers van een website precies de inhoud te geven die ze op dat moment nodig hebben.

Maar soms hebben ze aanvullende informatie nodig.

Een uitgever of e-commerce winkel kan ervoor kiezen om alinea’s en alinea’s met meer inhoud toe te voegen.

Maar het is een betere gebruikerservaring om een ​​FAQ-formaat te gebruiken, omdat het voor bezoekers gemakkelijker wordt om snel in te zoomen op de relevante vraag.

FAQ-secties op individuele webpagina’s bieden een handige manier om vragen te beantwoorden zonder andere bezoekers te vertragen, en daarom zouden FAQ’s de gebruikerservaring verbeteren.

Een andere manier om de gebruikerservaring te verbeteren, is dat vragen kunnen worden gegroepeerd op onderwerp, met links naar de antwoorden verderop op de webpagina.

Dit maakt het voor een bezoeker heel gemakkelijk om snel het relevante onderwerp te identificeren en vervolgens op de relevante vraag te klikken.

Veelgestelde vragen zijn een handig alternatief voor alinea’s en alinea’s met inhoud. Het is geweldig voor bezoekers en uitgevers omdat het helpt om tevreden klanten te creëren.

3. FAQ’s vergroten de relevantie van de webpagina

Productpagina’s kunnen frustrerend veel lijken op pagina’s die zijn gepubliceerd door andere verkopers die dezelfde of vergelijkbare producten verkopen.

Dit kan resulteren in productpagina’s die niet uniek zijn.

In het verleden schreven sommige e-commerce-handelaren alinea’s met inhoud onderaan de pagina om te rangschikken voor hun gerichte zoekwoorden zonder consumenten af ​​te leiden van de producten.

FAQ-inhoud stelt handelaren in staat om op een discrete manier nuttige inhoud toe te voegen in de vorm van vragen en antwoorden die het winkelend publiek niet afleidt, terwijl consumenten met vragen worden geholpen.

Het voordeel voor marketeers is dat extra vragen en antwoorden nuttige en unieke inhoud toevoegen die de relevantie van die webpagina’s vergroot, waardoor ze hoger in de zoekresultaten komen als ze goed worden gedaan.

4. Veelgestelde vragen Voeg meer inhoud toe aan dunne pagina’s

Er zijn veel situaties waarin een webpagina te veel of geen originele inhoud heeft.

Een voorbeeld is een pagina met een servicegebied voor een lokale serviceprovider die meerdere community’s bedient.

Stadspagina’s kunnen op elkaar lijken, waardoor het risico groter wordt dat ze als dunne inhoud worden beschouwd, omdat er weinig op de pagina staat dat uniek is voor andere pagina’s.

Met veelgestelde vragen kunnen serviceproviders unieke inhoud aan webpagina’s toevoegen die anders bijna identiek zou zijn aan alle andere webpagina’s in het servicegebied van de stad.

Unieke veelgestelde vragen die unieke inhoud bevatten die specifiek is voor elke stad, maken elke pagina relevanter voor zoekopdrachten.

5. Veelgestelde vragen kunnen conversies helpen

Het creëren van probleemloze klantervaringen is belangrijk om hen te helpen beslissen om de gewenste actie te ondernemen, zoals het kopen van een product of het invullen van een contactformulier.

Inhoudelijke paragrafen kunnen afleidend zijn.

FAQ-secties op individuele webpagina’s bieden een discrete manier om meer inhoud toe te voegen zonder potentiële klanten af ​​te leiden.

Antwoorden kunnen worden verborgen achter een “klik om te beantwoorden”-link, waardoor de hoeveelheid ruimte die wordt ingenomen door de vragen en antwoorden wordt verminderd.

Dus FAQ’s helpen de gewenste probleemloze ervaring te behouden die gemotiveerde consumenten en verkoopvooruitzichten niet afremt.

Gestructureerde FAQ-gegevens bieden alle hierboven beschreven voordelen, plus zorgen ervoor dat webpagina’s in aanmerking komen voor verbeterde vermelding in zoekresultaten.

Wanneer moet ik het overzicht met veelgestelde vragen gebruiken?

Met alle voordelen voor bezoekers en uitgevers, vragen sommigen misschien: “Wanneer moet ik het FAQ-schema niet gebruiken?”

En dit is eigenlijk een redelijke vraag, omdat er redenen zijn waarom het toevoegen van een overzicht van veelgestelde vragen (en bijbehorende veelgestelde vragen) misschien niet nuttig is.

Een overweging is de snelheid van de website. Voor het toevoegen van veelgestelde vragen moet mogelijk JavaScript worden toegevoegd om de verborgen antwoordfunctie te creëren.

Het gebruik van een plug-in om gestructureerde FAQ-gegevens toe te voegen, kan ook een pagina met JavaScript vertragen.

De reden dat JavaScript (naast het downloaden van stijlen en lettertypen) problematisch kan zijn, is dat ze bijdragen aan het vertragen van een webpagina.

Ook is de inhoud op de webpagina soms voldoende en kan het toevoegen van aanvullende inhoud in de vorm van veelgestelde vragen de webpagina minder relevant maken, niet relevanter.

Leun naar binnen om de gebruikerservaring te verbeteren bij het beantwoorden van vragen.

Als de FAQ overbodig is en niet echt relevant of bruikbaar is, is het misschien beter om de FAQ op deze pagina niet te gebruiken.

Een overzicht van veelgestelde vragen maken

Er zijn momenteel veel WordPress-plug-ins die gestructureerde implementatie van veelgestelde vragen bieden.

Sommige WordPress SEO-plug-ins zoals RankMath bieden ingebouwde FAQ-schemafunctionaliteit.

Het WordPress Plugin Archive biedt een selectie van speciale plugins voor gestructureerde gegevens die het toevoegen van FAQ-gestructureerde gegevens eenvoudig maken.

Voor degenen die de gestructureerde gegevens afzonderlijk willen toevoegen, biedt een zoektocht naar gestructureerde gegevensgeneratoren in de FAQ veel sites die een invulmethode bieden om de juiste gestructureerde gegevens te creëren.

Alle content management systemen (CMS), zowel open source als propriëtaire closed source SaaS-platforms, zouden FAQ en FAQ-schemafunctionaliteit moeten bieden, indien niet ingebouwd, met een extensie of aanvullend supplement.

Maar als u uw pagina’s echt wilt optimaliseren, is het vrij eenvoudig om de benodigde sjabloon handmatig te coderen en de gestructureerde gegevens handmatig aan elke webpagina toe te voegen.

Kijk gewoon op de Google-ontwikkelaarspagina voor het overzicht met veelgestelde vragen om te zien welke variabelen nodig zijn om een ​​bevredigend resultaat te krijgen.

Overzichtsrichtlijnen voor veelgestelde vragen van Google

Een belangrijke regel die voor alle soorten structured data geldt, is dat alles wat in het structured data-script staat ook op de webpagina zelf zichtbaar moet zijn.

Het toevoegen van gestructureerde data-informatie die niet bestaat in het zichtbare deel van de webpagina kan resulteren in een handmatige actiestraf door Google.

Daarnaast zijn er drie richtlijnen die Google alle uitgevers aanbeveelt te volgen bij het toevoegen van gestructureerde FAQ-gegevens:

Neem ook de tijd om de volledige Google Developers-pagina te lezen die gewijd is aan veelgestelde vragen over gestructureerde gegevens.

Hoe u uw FAQ-schema kunt valideren

Schemavalidatie is het testproces om te verifiëren dat uw gestructureerde gegevens voldoen aan de vereisten voor gestructureerde gegevens van de veelgestelde vragen van Google.

Gestructureerde gegevens moeten geldig zijn om ervoor te zorgen dat de webpagina in aanmerking komt voor uitgebreide vermelding in de zoekresultaten.

De beste manier om je FAQ gestructureerde data te valideren is met Google’s Rich Results Test.

Deze test geeft feedback als er iets ontbreekt en laat zien of de code geldig en geschikt is voor rijke uitvoer.

gevolgtrekking

Veelgestelde vragen Schema.org-opmaak is iets dat elke site op zijn minst zou moeten overwegen om toe te voegen bij het bouwen van een webpagina.

Het nut van het toevoegen van dit aan een webpagina gaat veel verder dan in aanmerking komen voor een verbeterde vermelding in de zoekresultaten van Google.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: Maks_lab/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!