Website-optimalisatie is veeleisender geworden voor digitale marketeers.
De schaal kan overweldigend zijn, vooral met de toegenomen nadruk op gebruikerservaring voor zoekmachines, naleving van toegankelijkheid en privacyaanbevelingen.
Dus hoe kunnen u en uw SEO-team zich het beste voorbereiden om deze groeiende verantwoordelijkheden op zich te nemen?
Hoe kunt u website-intelligentie gebruiken om uw programma op ondernemingsniveau naadloos te schalen?
Welke tools en benaderingen kan uw organisatie gebruiken om zich aan te passen aan de evoluerende aard van SEO?
Op 8 februari heb ik een webinar gemodereerd met Ali Habibzadeh, CTO van Lumar, en Ashley Berman Hale, VP Professional Services bij Lumar. Ze bespraken innovatieve manieren om uw website te laten slagen in de zoekresultaten en tegelijkertijd bezoekers een eersteklas gebruikerservaring te bieden.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Wat is website-intelligentie?
Website-intelligentie omvat het opsporen van verborgen problemen en het blootleggen van nieuwe mogelijkheden om deze te verbeteren, wat resulteert in meer verkeer en conversies.
Afbeelding gemaakt door Lumar, februari 2023
Een level omhoog gaan Gebruik website-intelligentie voor website-optimalisatie
Hier zijn de zeven beste manieren om het volledige potentieel van de groei van uw bedrijf via uw website te ervaren.
#1. Bereikbaarheid verbeteren
Statistieken tonen het belang aan van toegankelijke websites voor de 15% van de bevolking met een handicap en voor klantoverweging.’
Toenemende ADA-eisen en hoge websitefouten benadrukken deze behoefte verder.
Daarom is het een grote sleutel om manieren te vinden om de toegankelijkheid van uw website te verbeteren.
[Learn ways to improve accessibility] Direct toegang tot het webinar →
#2. Verhoog de snelheid door de CSS-prestaties aan te pakken
Stylesheets die gestructureerd zijn, kunnen elementen bevatten die ervoor zorgen dat uw pagina langzaam wordt weergegeven.
Zorg ervoor dat u op zoek bent naar elementen en andere factoren die trage weergave veroorzaken:
Lange en complexe regels, vooral die met Veel overgangen en animaties. @import gebruiken om andere CSS-bestanden te laden. Het gaat niet langer om het ontleden van HTML, het gaat om het crawlen van CSS. Selectoren moeten toegankelijk zijn.
Door deze problemen aan te pakken, kunt u de snelheid verhogen.
[Level up website optimization] Direct toegang tot het webinar →
#3. Verbetert de beeldsnelheid
Afbeeldingen zijn gunstig voor een site die uw klanten een rijke pagina-ervaring biedt. Het kan echter schadelijk zijn als het niet correct wordt gedaan.
Enkele vragen die je jezelf kunt stellen:
Hoe catalogiseer en begrijp je afbeeldingen vandaag? Wie draagt bij aan de afbeeldingen op uw site? Tot welke gegevens hebben zij toegang?
Als u dieper graaft, ziet u hoe elke persoon met toegang tot afbeeldingen kan bijdragen aan site-optimalisatie.
Google Lens en Discover kunnen ook krachtige hulpmiddelen zijn om uw site te optimaliseren.
[Find out how] Direct toegang tot het webinar →
#4. Sitebeveiliging toepassen
Een van de stiekeme trucs die aanvallers gebruiken, is Clickjacking, waarbij de kwaadaardige link van de aanvaller transparant is en verborgen voor een echte webpagina. Daarom klikt de gebruiker op de kwaadaardige link in de overtuiging dat hij op de echte pagina heeft geklikt.
Zorg ervoor dat u te allen tijde een audit van de tool inschakelt, want preventie is altijd de sleutel.
[Discover the tools you’ll need] Direct toegang tot het webinar →
#5. Het brengt SEO-professionals en ontwikkelaars samen
Door samen te werken, kunnen ontwikkelaars en SEO-professionals normen stellen en preproductiescans uitvoeren, waardoor de meeste fouten worden opgespoord voordat ze zich voordoen.
Deze samenwerking kan veel tijd en geld besparen en leiden tot een betere website-optimalisatie.
#6. Marketingintegratie en technologische SEO
Technologische SEO is een belangrijk onderdeel dat de impact van marketinginspanningen kan versterken. Veel bedrijven negeren deze belangrijke verbinding echter en beschouwen de gezondheid van websites en marketing als afzonderlijke entiteiten.
Deze benadering is onjuist, aangezien de twee onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en het succes van een bedrijf aanzienlijk kunnen beïnvloeden.
[Find out why & how you can improve optimization] Direct toegang tot het webinar →
#7. Analyseer beoordelingen
Het analyseren van klantbeoordelingen is essentieel voor het verbeteren van producten/diensten, en een tool die integreert met bedrijfsprocessen is essentieel.
De door u gekozen review-audittool moet feedback uit meerdere bronnen verzamelen en gebruiksvriendelijk en voor iedereen toegankelijk zijn, wat leidt tot beter geïnformeerde beslissingen, grotere klanttevredenheid en algeheel succes.
belangrijkste punten
Website-intelligentie is groter dan welke taak dan ook. Data geeft kracht. We hebben deze brede visie en een commandocentrum nodig om samen te werken.
[Slides] Zakelijke SEO: 7 use cases om website-optimalisatie te verbeteren met website-intelligentie
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Hoe u uw SEO-succes kunt voorspellen: een formule in 5 stappen om u te helpen winnen
Sluit je aan bij Sabrina Hipps, VP Partner Development, en Jeremy Rivera, Director of Content Analytics bij CopyPress, terwijl ze praktijkvoorbeelden delen en advies geven over het analyseren van specifieke zoekwoorden en het voorspellen van SEO-resultaten.
Afbeeldingscredits:
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!