fbpx

Gebruik van automatisch gegenereerde bronnen voor het maken van advertenties

Share This Post


Veel marketeers vinden het moeilijk om relevante en boeiende advertentie-items te maken.

Vooral met de overstap naar responsieve zoekadvertenties kunnen koppen gemakkelijk overbodig worden, met het risico van slechte prestaties.

Google heeft onlangs een bètafunctie geïntroduceerd met de naam “automatisch gemaakte items voor responsieve zoekadvertenties” om creatieve vermoeidheid tegen te gaan.

Hoe automatisch gemaakte items werken

Om te beginnen zijn automatisch gemaakte bronnen een instelling die is ingeschakeld op campagneniveau in campagnes in het zoeknetwerk.

De instelling kan op individueel campagneniveau worden in- of uitgeschakeld, zoals weergegeven in de onderstaande schermafbeelding.

Schakel de functie voor automatische advertenties in of uit in uw campagne-instellingen.Afbeelding tegoed: screenshot gemaakt door de auteur, mei 2023

Automatisch gegenereerde bronnen kunnen ook worden ingeschakeld op het tabblad Aanbevelingen, waar voorbeelden van geautomatiseerde zoekadvertenties worden weergegeven.

Zodra de instelling is ingeschakeld, begint de functie met het maken van relevante titels en beschrijvingen voor elke advertentie-inhoud in die specifieke campagne.

De functie gebruikt inhoud van deze sites om aanbevelingen te doen:

Bestemmingspagina’s en domein
Kopie van bestaande advertentie
Bestaande zoekwoorden

Het doel? Maak op grote schaal best presterende kopieercombinaties voor adverteerders.

Optimalisatie van creatieve middelen

Aangezien Google de twee items gebruikt die verkopers al hebben gemaakt, samen met de geautomatiseerde items, is de optimalisatie van items ook geautomatiseerd.

Automatisch gemaakte bronnen met de beste prestaties blijven in een advertentie staan, terwijl alle bronnen die een ‘Lage’ prestatiescore melden, automatisch worden verwijderd.

Adverteerders kunnen er ook voor kiezen om bronnen handmatig te verwijderen.

Als inhoudsinvoer verandert, zoals trefwoorden of bestemmingspagina’s, worden er ook geautomatiseerde bronnen gemaakt om deze verandering in inhoud weer te geven.

Vroege gegevens over acceptatie en rapportage

Volgens Google hebben accounts die deze functie hebben gebruikt een gemiddelde toename van 2% in conversies gezien tegen vergelijkbare kosten per conversie.

Automatisch gegenereerde bronrapporten worden weergegeven naast bestaande beschikbare bronnen in een responsieve zoekadvertentie.

Vind automatisch gegenereerde bronrapporten met veelgebruikte responsieve zoekadvertentierapporten.Beeldtegoed: Google Ads YouTube-kanaal, mei 2023

Bepaling van baten versus kosten

Hoewel veel verkopers van deze functie kunnen profiteren, zijn er gevallen waarin deze instelling (nog) niet geschikt is.

Deze functie is mogelijk niet gereed voor sterk gereguleerde sectoren of bedrijven die vóór de lancering wettelijke goedkeuring voor advertentieteksten nodig hebben.

Het kan de moeite waard zijn om de functie te testen om vast te stellen of de door bronnen gegenereerde geautomatiseerde kopie consistent blijft voor adverteerders die meer controle willen behouden of vasthouden aan een specifieke merktoon of -stem.

Elk account en elke campagne heeft een ander comfortniveau met deze functie, dus test dienovereenkomstig voor specifieke zakelijke doelen en doelstellingen.

De geautomatiseerde activafunctie kan voor velen een gemakkelijke “instellen en vergeten” -kwaliteit zijn. Het is belangrijk te noteren voor welke campagnes deze instelling is ingeschakeld en kopieercontrole onderdeel te maken van een wekelijkse controlelijst voor accountbeheer.

Samenvatting

De nieuw gecreëerde functie voor automatische activa in Google Ads kan voor veel marketeers effectief zijn. Het kan accountmanagers tijd besparen bij vervelende copywriting, waardoor er meer tijd vrijkomt om resultaten strategisch te beheren en succes steeds sneller op te schalen.

Als algemene regel geldt dat geautomatiseerde asset-outputs slechts zo goed zijn als de inputs die eraan worden gegeven. Voordat u deze instelling inschakelt, moet u ervoor zorgen dat u uw due diligence heeft gedaan om bestemmingspagina’s van hoge kwaliteit en een goede campagne- en zoekwoordstructuur te bieden.

Handmatige due diligence is essentieel bij het benaderen van automatiseringstools en -functies voor schaalbare groei.

Uitgelichte afbeelding: Primakov/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!