fbpx

Google Ad Grants: een gids voor non-profitorganisaties

Google Ad Grants: een gids voor non-profitorganisaties

Share This Post


Veel non-profitorganisaties en liefdadigheidsinstellingen met krappe budgetten overwegen digitale marketing niet.

Het kost veel tijd en geld, en misschien vindt u uw inspanningen “te lokaal” om de mogelijkheden te onderzoeken.

Maar lokale non-profitorganisaties kunnen, net als lokale bedrijven, enorm profiteren van PPC-advertentiecampagnes en SEO.

Google biedt subsidies aan bepaalde organisaties die voldoen aan de vereisten om de zorg voor het budget op zich te nemen. Het biedt ook handige video-tutorials.

Wat is Google Ad Grants?

Google Ad Grants is een programma waarin Google gekwalificeerde liefdadigheidsinstellingen en non-profitorganisaties voorziet van een maandelijks subsidiebudget om advertentiecampagnes uit te voeren. U kunt vervolgens advertenties plaatsen om uw organisatie onder de aandacht te brengen, geld in te zamelen en vrijwilligers aan te trekken.

Met Google Ad Grants kunt u uw boodschap weergeven in de betaalde advertentiesecties van de resultaten van zoekmachines zonder uw budget te beïnvloeden.

Dit is belangrijk omdat betaalde advertenties meestal als eerste verschijnen in zoekresultaten en Google Maps-resultaten.

Reclame kan van vitaal belang zijn, niet alleen voor bekendheid, maar ook voor fondsenwerving en bezoekersaantallen.

Hoe kan ik een Google Ads-subsidie ​​krijgen?

Het Google Ads Grants-programma heeft specifieke deelnamevereisten en het kan enige tijd duren voordat het wordt goedgekeurd.

Eerst moet u zich aanmelden voor het programma Google voor Non-profitorganisaties en een account aanvragen.

Dit is wat u moet weten voordat u aan de slag gaat:

Uw organisatie moet zijn geregistreerd als liefdadigheidsinstelling in een van de in aanmerking komende landen. Mogelijk moet u zich registreren bij een van de online services die worden gebruikt door Google, Percent of TechSoup. Als u nog niet bent geregistreerd, krijgt u de mogelijkheid om u te registreren wanneer u zich aanmeldt voor het programma. Uw organisatie komt niet in aanmerking als het een overheidsinstantie, een ziekenhuis of zorgorganisatie of een school is. Vraag een account aan, beantwoord de vragen en wacht op je bevestigingsmail. U moet informatie verstrekken zoals de naam, het adres, de non-profit-ID, de website en het primaire e-mailadres van uw organisatie. Zodra uw organisatie is geverifieerd, ontvangt u een e-mailmelding. Vervolgens kunt u Google Ad Grants activeren met uw Google-account voor non-profitorganisaties. Uw aanvraag moet nu worden goedgekeurd door het Google Ad Grants-team. Wacht op een e-mail. Nadat u een uitnodiging voor een Google Ad Grants-account heeft ontvangen, moet u een geschiktheidsformulier invullen (ik weet het, veel stappen en aanvragen!) Er zal nog een paar werkdagen moeten worden gewacht. U ontvangt een e-mail wanneer uw account gereed is met een activeringsverzoek.

Hoe werkt Google Ad Grants?

Google Ad Grants geeft u een subsidie ​​die u specifiek voor Google Ads kunt gebruiken.

Met de subsidie ​​kunt u op tekst gebaseerde advertenties weergeven in de zoekresultaten van Google, hoewel deze onder alle andere betaalde advertenties verschijnen.

Meestal moet u Google een offerte geven en betalen voor de advertentieplaatsingen. Subsidies geven u een vast budget om dit te doen.

Hierdoor wordt uw bericht bovenaan de pagina’s met zoekresultaten geplaatst voor de zoekopdrachten die u wilt targeten.

Elke advertentiecampagne die u voert, moet doelen hebben. Doelen hebben betrekking op het soort werk dat u doet en moedigen een bepaald type actie van gebruikers aan.

Voorbeelden van doelen zijn:

Verkoop- of donatiedoelen op de website. Doelstellingen van registratie of werving van vrijwilligers. Target bezoeken of bezoeken aan uw organisatie of uw website.

Nu u een Ad Grants-account heeft aangevraagd, heeft u hier toegang tot Google Ads.

Ga je gang en maak een nieuwe campagne! De campagne moet standaard gebruikmaken van slimme campagnes, waarvoor geen specifieke expertise of onderhoud vereist is.

Selecteer het type campagne dat u wilt uitvoeren en volg de stappen, waarbij u informatie over uw organisatie en uw doelen invult.

De volgende stap, plaatsingstargeting, is essentieel om optimaal gebruik te maken van uw advertenties. Uw advertenties zijn gericht op doelgroepen in een specifieke geografische locatie, dus geef uw servicegebieden op.

Nu moet u trefwoordonderwerpen selecteren. Zo bepaalt Google aan welke gebruikers, die welke zoekopdrachten uitvoeren, advertenties worden getoond.

Zorg ervoor dat u zoekwoorden target die relevant zijn voor uw organisatie, uw werk en de mensen die u bedient. Voeg er zoveel toe als u wilt, inclusief synoniemen.

Tijd om uw advertenties te schrijven!

Google-tekstadvertenties bevatten een kop, een link naar uw website en vervolgens de advertentietekst.

Hoe u het meeste uit Google Ad Grants haalt

Om een ​​verschil te maken in uw doelen, moet u uw advertentiemogelijkheden optimaal benutten.

Uw advertenties moeten gebaseerd zijn op uw doelgroeponderzoek en de basisprincipes van digitale marketing.

Hier zijn enkele punten om in gedachten te houden:

Je moet zoekwoordenonderzoek doen om beter te begrijpen hoe uw doelgroep (donateurs of hulpzoekers) naar informatie zoekt.
Advertentiekoppen en teksten moeten effectief zijn en rechtstreeks verband houden met de acties die u wilt dat gebruikers ondernemen.
Overweeg andere factoren die van invloed zijn op de effectiviteit van uw advertentieszoals de gebruikerservaring nadat u op een advertentie heeft geklikt en op uw website bent aangekomen.
Probeer verschillende koppen, advertentieteksten en campagnetypen. Houd uw resultaten bij en analyseer wat het beste werkt.

conclusie

Met Google Ad Grants kunt u uw non-profitorganisatie onder de aandacht brengen bij nieuwe doelgroepen.

Met de juiste campagne en effectieve advertenties kunt u nieuwe donaties genereren, nieuwe vrijwilligers aantrekken en het aantal mensen dat gebruikmaakt van uw diensten uitbreiden.

Het zal wat vallen en opstaan ​​vergen en een tijdsinvestering vergen, maar Google Ad Grants kan de moeite waard zijn als u uw onderzoek doet.

Meer middelen:

Uitgelichte afbeelding: VectorMine/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!