fbpx

Google Ads gaat het handelsmerkbeleid wereldwijd updaten

Share This Post


Voor het geval u het heeft gemist: Google Ads heeft belangrijke wijzigingen in het handelsmerkbeleid aangekondigd.

Donderdag stuurde Google een e-mail naar adverteerders die momenteel een handelsmerkclaim bij Google hebben ingediend over aanstaande beleidsupdates. Aangezien de e-mailadvertentie werd gepubliceerd aan geselecteerde adverteerders met een actieve klacht in het bestand, deed Kirk Williams dat Twitteren om andere adverteerders in de sector te waarschuwen.

Wat verandert er in het merkenbeleid

Volgens Google gaan de belangrijke wijzigingen in op 24 juli 2023. Concreet verklaarde Google:

Vanaf 24 juli 2023 accepteren en verwerken we handelsmerkklachten alleen tegen specifieke adverteerders en/of advertenties, in plaats van alle adverteerders in de branche van de handelsmerkeigenaar.

De migratie naar het nieuwe polissysteem zal in de loop van de tijd worden gefaseerd naarmate nieuwe handelsmerkclaims worden ingediend onder het nieuwe beleid.

Alle handelsmerkbeperkingen die vóór 24 juli zijn ingevoerd, worden uitgefaseerd de meerderheid adverteerders in de komende 12-18 maanden.

Wat wordt niet beïnvloed door het nieuwe beleid

Williams deelde meer details over wat er niet verandert als onderdeel van het bijgewerkte beleid in een LinkedIn-bericht:

Kirk Williams geeft details over de update van het handelsmerkbeleid van Google Ads.Afbeelding tegoed: Kirk Williams, LinkedIn.com, juni 2023

Om het op te splitsen, dit specifieke beleid is niet veranderd en geldt nog steeds:

Adverteerders in de VS en de EU kunnen nog steeds bieden op handelsmerkzoekwoorden. Ze mogen geen concurrerende handelsmerken gebruiken in advertentieteksten.
In sommige EU-landen is het mogelijk dat advertenties met handelsmerkzoekwoorden niet zijn toegestaan. Andere landen hebben het de afgelopen jaren onlangs toegestaan.

Wat dit betekent voor adverteerders

In het nieuwe beleid staat dat nieuwe klachten klachten over handelsmerken tegen specifieke adverteerders of advertenties zullen verwerken, niet allemaal in de branche van de eigenaar van het handelsmerk.

Wanneer nieuwe handelsmerkclaims worden ingediend, onderzoekt Google alleen de specifieke adverteerders die de eigenaar van het handelsmerk opmerkt.

Google Ads Liaison Ginny Marvin legde uit welke gevolgen dit heeft voor adverteerders via Twitter.

Met dit nieuwe proces kunt u nog steeds klachten indienen op adverteerdersniveau. Het zou ook overbranding moeten verminderen en eigenaren van handelsmerken hoeven niet constant in te checken wanneer ze nieuwe accounts (inclusief hun eigen accounts) willen autoriseren om hun handelsmerk te gebruiken.

— AdsLiaison (@adsliaison) 8 juni 2023

Marvin ging verder met het uitleggen van de verwachte efficiëntie met het nieuwe beleid:

Klachten kunnen nog steeds op adverteerdersniveau worden ingediend
Vermindering van overtollige vlag
Eigenaren van handelsmerken hoeven niet constant in te checken wanneer ze nieuwe accounts willen autoriseren om hun handelsmerk te gebruiken.

Er wordt gespeculeerd dat de meest prominente en bekende merken het meest getroffen zullen worden en op hun hoede moeten zijn. Op korte termijn kan het indienen van nieuwe klachten na 24 juli leiden tot extra administratief werk.

Aanvullende speculaties in de Twitter-thread maakten geldige opmerkingen over het gebruik van standaard handelsmerktermen zoals “iPhone” of “iPad” in de advertentietekst. Totdat de merkhouder een klacht indient.

Samenvatting

Als u een adverteerder bent die al een handelsmerkclaim heeft ingediend, let dan de komende 12-18 maanden op potentiële nieuwe gedaagden.

Voor adverteerders die concurrerend bieden, is bieden op merkzoekwoorden nog steeds acceptabel. Het opnemen van de naam van een andere handelsmerkeigenaar in uw advertenties blijft een inbreuk.

U kunt het volledige Google-beleid hier vinden: https://support.google.com/adspolicy/answer/6118?hl=nl.

Met dank aan Kirk Williams voor het opmerken van de beleidsupdate en Ginny Marvin voor verdere verduidelijking voor adverteerders.

Uitgelichte afbeelding: Olivier Le Moal/Shutterstock





Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!