Google Ads introduceert drie nieuwe rapportagekolommen die het gemakkelijker maken om te begrijpen hoe conversies de campagneprestaties beïnvloeden.
De drie nieuwe kolommen omvatten het volgende:
Resultaten Resultaten meten conversiedoelen
Vóór deze update moest u aangepaste segmenten toepassen om elke conversieactie en de categorieën waarin ze vallen te zien. Gegevens zijn nu beter beschikbaar.
Lees hier meer over de nieuwe kolommen in Google Ads-rapporten.
Resultatenkolom
Screenshot van: support.google.com/google-ads/answer/12849470, oktober 2022.
De resultatenkolom toont het aantal conversies dat is ontvangen in uw beste conversieacties voor elk van de standaarddoelen van uw account.
In deze kolom ziet u ook hoe een campagne de doelen beïnvloedt waarvoor deze niet wordt geoptimaliseerd. Het bovenstaande voorbeeld laat zien hoe de campagne telefoontjes genereert, ook al is deze niet geoptimaliseerd voor dit type conversie.
Waarde van resultaten
Screenshot van: support.google.com/google-ads/answer/12849470, oktober 2022.
De kolom Resultatenwaarde toont de berekende conversiewaarden die u heeft ontvangen voor uw beste conversieacties voor elk van de standaarddoelen van uw account.
Het bovenstaande voorbeeld laat zien hoe eenvoudig het is om totale conversies te vergelijken en te contrasteren met de totale gegenereerde waarde.
Kolom Conversiedoelen
Screenshot van: support.google.com/google-ads/answer/12849470, oktober 2022.
In de kolom Conversiedoelen ziet u de doelen die worden vermeld in de instellingen van uw campagneniveau die de prestaties stimuleren.
Als u campagnes wilt analyseren die zijn geoptimaliseerd voor het indienen van leadformulieren, kunt u eenvoudig zien naar welke u moet kijken.
beschikbaarheid
De drie nieuwe Google Ads-kolommen zijn beschikbaar op de pagina Campagnes voor tabellen en grafieken en op aangepaste rapportagepagina’s zoals de Rapporteditor of aangepaste dashboards. U heeft ook toegang tot deze gegevens op manageraccountniveau.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!