Google heeft aangekondigd dat het Performance Max voor reisdoelen uitrolt naar adverteerders over de hele wereld.
Volgens gegevens van Google komt deze nieuwe optie voor hoteladverteerders omdat zoekopdrachten naar “boek een vlucht” meer dan 70% bedragen.
Bovendien zegt 40% van de vakantiegangers dat ze meer tijd en moeite besteden aan het plannen van hun reizen dan vóór de pandemie.
Topprestaties voor reisdoelen helpen hoteladverteerders klanten te bereiken in elke fase van het planningsproces door advertenties in meerdere indelingen te maken.
Met een campagne kunnen adverteerders klanten bereiken via meerdere Google-kanalen, waaronder YouTube, Display, Search, Discover, Gmail en Maps.
Het enige dat u hoeft te doen, is uw budgetdrempels en conversiedoelen in te stellen, en Google AI zorgt voor de dagelijkse taken zoals bieden, het optimaliseren van advertenties voor verschillende kanalen en het kiezen van effectievere middelen voor doelgroepen.
Maximale prestaties gebruiken voor reisdoelen
Hoteladverteerders kunnen hun hotelaccommodaties op een kaart selecteren met behulp van de Google Hotel Selector-tool terwijl ze een best presterende campagne opzetten.
Google genereert automatisch advertenties voor het hotel in alle formaten, inclusief teksten, afbeeldingen en URL’s.
Het is mogelijk om elk van deze automatisch gegenereerde advertenties te wijzigen of aangepaste bronnen te uploaden.
Een enkele campagne kan 100 hotelaccommodaties ondersteunen met verschillende locaties, afbeeldingen en berichten.
Hierdoor kunnen adverteerders de campagneprestaties voor elke plaatsing afzonderlijk volgen en delen en beter begrijpen wat werkt.
Adverteerders kunnen het verkeer per hotel bekijken op de pagina Statistieken om de vraag op verschillende locaties te analyseren.
De pagina Insights biedt ook informatie over zoektrends en laat zien waarnaar mensen zoeken wanneer ze uw advertentie zien.
Google beweert dat adverteerders die Performance Max gebruiken gemiddeld meer dan 18% meer conversies genereren tegen vergelijkbare kosten per actie.
Op te sommen
De topprestaties van Google voor reisdoelen is een door AI aangedreven tool waarmee hoteladverteerders advertenties in meerdere indelingen kunnen maken en meer vakantiegangers kunnen bereiken via verschillende kanalen.
Het vereenvoudigt het maken van campagnes, waardoor hotels hun bereik kunnen vergroten en meer directe boekingen kunnen genereren.
Met toegang tot rapportage op accommodatieniveau en reisspecifieke campagne-aanbevelingen kunnen adverteerders hun prestaties beter begrijpen en hun rendement verhogen.
Naarmate het aantal zoekopdrachten naar reizen blijft groeien, kan deze tool waardevol zijn voor adverteerders die in de planningsfase van hun reis in contact willen komen met reizigers.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: SvetikovaV/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!