Adverteerders over de hele wereld begonnen vanochtend aan hun wekelijkse routine met een groot probleem bij de toegang tot Google Ads.
Het nieuws verspreidde zich snel over Twitter en LinkedIn, terwijl anderen bevestigden dat het geen incidenteel probleem is.
Het Google-statuspaneel bevestigt de storing
Vanuit het Google Status Dashboard werd de storing vanmorgen, 23 januari om 8 uur CST, bevestigd. U kunt het incident hier in realtime volgen.
Afbeelding tegoed: Google Ads, januari 2023
Vanaf het middaguur CST is het probleem nog niet opgelost.
Google Ads-contactpersoon Ginny Marvin ging ook naar Twitter om het probleem te bevestigen:
We onderzoeken meldingen van een probleem met Google Ads. We zullen binnenkort meer informatie verstrekken. Betrokken gebruikers hebben geen toegang tot Google Ads. Controleer het bord op updates: https://t.co/0AqTKCl6Ts
— AdsLiaison (@adsliaison) 23 januari 2023
Verkopers gebruikten LinkedIn en Twitter om hun zorgen te uiten.
Waarom is dit van belang?
Adverteerders kunnen hun accounts niet beheren of optimaliseren zonder de juiste toegang tot Google Ads.
Bovendien worden Google Ads nog steeds aan gebruikers aangeboden, maar kunnen marketeers de realtime prestaties niet zien of erop reageren. Wanneer marketingdollars op het spel staan, is dit een groot probleem voor bedrijven van elke omvang.
Als u gewend bent aan wekelijkse rapporten, is dit een andere taak die u pas kunt uitvoeren als het Google Ads-probleem is opgelost.
De storing is een tegenvaller voor Google nadat het vrijdag 12.000 ontslagen aankondigde.
Hoewel deze storing waarschijnlijk een ongelegen toeval is voor Google Ads, waren adverteerders er snel bij om zich schrap te zetten.
Overzicht
Google Ads is vanaf maandagmiddag voor veel gebruikers nog steeds niet beschikbaar. Na de aankondiging van vrijdag van 12.000 Googlers, zijn er vragen gerezen over de vraag of die ontslagen gevolgen hebben gehad voor de technologie en het personeel dat deze platforms beheert.
Dit is een zich ontwikkelend verhaal en zal worden bijgewerkt naarmate er meer informatie beschikbaar komt van Google.
Uitgelichte afbeelding: Stmool/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!