fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Google Ads: zinsdelen en brede zoekwoorden die identiek zijn aan een zoekopdracht hebben nu de voorkeur

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Een woordgroep of breed zoekwoord die identiek is aan een query wordt nu altijd de voorkeur, zolang het in aanmerking komt aan te passen, Google kondigde op donderdag. Daarnaast heeft het bedrijf nieuwe details verstrekt over hoe het matchen van zoekwoorden werkt wanneer een zoekopdracht identiek is aan een bepaald zoekwoord en wanneer een zoekopdracht niet identiek is aan een van de zoekwoorden van een adverteerder. En Google heeft ook onthuld dat de mogelijkheden voor taalbegrip van BERT nu worden gebruikt om de bedoeling van zoekopdrachten te begrijpen en deze aan trefwoorden te koppelen.

BERT voor het matchen van zoekwoorden. "Sinds 2019 heeft ons onderzoeksteam aanzienlijke verbeteringen aangebracht in de manier waarop we taal, zoekopdrachten en zoekintentie interpreteren, en uw zoekwoorden gebruiken nu dezelfde technologie om u in contact te brengen met meer mensen die op zoek zijn naar wat u te bieden heeft", aldus Google. , verwijzend naar BERT , een op neurale netwerken gebaseerde techniek voor voortraining van natuurlijke taalverwerking die Google gebruikt om de context van woorden in zoekopdrachten beter te onderscheiden.

Hoewel ze niet noodzakelijk specifiek zijn voor het matchen van zoekwoorden, helpen de verbeteringen in het taalbegrip die BERT mogelijk maakt Google de bedoeling achter zoekopdrachten te begrijpen en deze aan zoekwoorden te koppelen.

BERT-technologie kan vooral handig zijn voor brede zoekwoorden. "Een zeer specifieke zoekopdracht zoals '1995 transmissieafdichting met 5 versnellingen, ingaande as' kan nu overeenkomen met het brede zoekwoord auto-onderdelen omdat we kunnen zien dat ze gerelateerd zijn, ook al zijn geen van de woorden in de zoekopdracht en in het zoekwoord komt echt overeen", gaf het bedrijf als voorbeeld.

Zoekopdrachten die identiek zijn aan uw zoekwoorden. Toen Google eerder dit jaar aankondigde dat het zoeken op woordgroep zou uitbreiden met modifiers voor breed zoeken , vertelde het adverteerders dat een exact zoekwoord dat identiek is aan een zoekopdracht altijd voorrang heeft, zolang het maar in aanmerking komt voor overeenkomsten. In de toekomst zullen brede zoekwoorden en zoekwoordgroepen hetzelfde gedrag volgen.

Hier is een voorbeeld van Google: “Stel dat iemand zoekt naar 'sushibezorging bij mij in de buurt', en u heeft de brede zoekwoorden sushibezorging en sushibezorging bij mij in de buurt . Vóór deze update kwamen beide zoekwoorden in aanmerking voor weergave. Nu heeft het trefwoord sushi-bezorging bij mij in de buurt de voorkeur omdat het identiek is aan de zoekterm. Houd er rekening mee dat als u een geschikt exact zoekwoord heeft dat identiek is aan de zoekopdracht, dit nog steeds de voorkeur heeft boven de woordgroep en het brede zoekwoord.'

Nu brede zoekwoorden en woordgroepzoekwoorden die identiek zijn aan een zoekterm ook prioriteit krijgen, heeft het volgens Google geen zin om hetzelfde zoekwoord in meerdere zoektypen te gebruiken, omdat breed zoeken al dezelfde zoekopdrachten dekt. Afhankelijk van uw structuur en opstelling is dit echter mogelijk niet van toepassing, dus test voordat u wijzigingen aanbrengt.

Wanneer een zoekopdracht niet identiek is aan een van uw zoekwoorden. De advertentierangschikking werd gebruikt om te bepalen welk zoekwoord werd weergegeven wanneer meerdere zoekwoorden overeenkwamen, maar geen enkele was identiek aan de zoekopdracht. Naast Ad Rank houdt Google nu ook rekening met relevantiesignalen. Relevantie wordt bepaald door de betekenis van de zoekterm, de betekenis van alle zoekwoorden in de advertentiegroep en de landingspagina's binnen de advertentiegroep te beoordelen. Hier is een overzicht van hoe verschillende scenario's kunnen uitpakken:

Trefwoorden die in aanmerking komen Hoe zoekwoorden worden geselecteerd
Meer dan één breed zoekwoord Alleen relevante brede zoekwoorden uit de meest relevante advertentiegroepen worden in aanmerking genomen. De advertentierangschikking wordt vervolgens gebruikt om te beslissen welk zoekwoord wordt geselecteerd uit deze beperkte reeks brede zoekwoorden met vergelijkbare relevantie.
Eén breed zoekwoord en één exact zoekwoord / zoekwoordgroep Als u zoekwoorden voor exact zoeken of zoeken op woordgroep heeft die relevanter worden geacht dan deze brede zoekwoorden, wordt het exacte zoekwoord of zoekwoordgroep geselecteerd.

Als u zoekwoorden voor exact zoeken of zoeken op woordgroep heeft die vergelijkbaar of minder relevant worden geacht dan deze brede zoekwoorden, is er nog steeds een kans dat het exacte zoekwoord of zoekwoordgroep wordt geselecteerd als het een hogere advertentierangschikking heeft.

Meer dan één exact zoekwoord / zoekwoordgroep Als u meerdere exacte zoekwoorden en/of woordgroep zoekwoorden heeft die in aanmerking komen en geen brede zoekwoorden die in aanmerking komen, wordt het zoekwoord met de hogere advertentierangschikking geselecteerd.

Om dit in de praktijk te illustreren, gaf Google dit voorbeeld: 'Stel dat iemand nu zoekt naar 'snelle sushi-bezorging bij mij in de buurt', en je hebt de zoekwoordgroep 'snelle sushi-bezorging' en het brede zoekwoord eten bezorgen. In dit geval wordt het zoekwoordgroep geselecteerd omdat het relevanter is, zelfs als het een lagere advertentierangschikking heeft dan het brede zoekwoord.'

Waarom het ons iets kan schelen. De natuurlijke taalverwerkingsmogelijkheden die BERT biedt voor het matchen van zoekwoorden, kunnen ertoe leiden dat uw advertenties worden weergegeven voor relevantere zoekopdrachten. Als u weet hoe Google zoekwoorden matcht, kunt u tijd besparen en uw campagnes beter configureren. Het verwijderen van zoektermen die niet als 'belangrijk' worden beschouwd, blijft echter een probleem voor breed zoeken. Google heeft meer historische gegevens toegevoegd voor zoekopdrachten die vertoningen maar geen klikken hebben ontvangen , wat nuttig kan zijn, maar adverteerders lopen mogelijk belangrijke zoekopdrachtgegevens mis als brede zoekwoorden met minder 'belangrijke' zoekopdrachten meer verkeer genereren.

Google raadde adverteerders ook aan zoekwoorden te groeperen in thematisch consistente advertentiegroepen, zodat hun advertenties worden weergegeven vanuit de advertentiegroep die ze van hen verwachten: “Stel dat uw bedrijf bezorging van eten aanbiedt, en uw populairste zoekcategorieën zijn sushi en pizzabezorging. In dit geval raden we drie advertentiegroepen aan, zodat u uw advertentie- en bestemmingspagina kunt aanpassen: een voor 'sushibezorging', een andere voor 'pizzabezorging' en een derde voor 'maaltijdbezorging'.'


Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

George Nguyen is een redacteur voor Search Engine Land, die zich bezighoudt met organisch zoeken, podcasting en e-commerce. Zijn achtergrond is journalistiek en contentmarketing. Voordat hij de industrie betrad, werkte hij als radio-persoonlijkheid, schrijver, podcast-host en leraar op een openbare school.

More To Explore