fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Google Ads combineert slimme en standaard display-campagnes

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Beginnend deze maand, zal Google Ads standaard display campagnes en Smart Display campagnes te combineren tot één optie, het bedrijf kondigde op woensdag. Daarnaast introduceert Google Ads ook geoptimaliseerde targeting voor display-campagnes.

Het nieuwe campagnetype Display. "In deze nieuwe display-campagne-ervaring heb je al het bereik en de prestaties die je gewend bent, met de mogelijkheid om het automatiseringsniveau te kiezen dat je verkiest in biedingen, advertentiemateriaal en doelgroepen", Bonnie Pericolosi, directeur productbeheer , Google Display-advertenties, schreef. Tijdens het campagne-configuratieproces kunnen adverteerders kiezen wat ze willen automatiseren of handmatig beheren, en ze kunnen hun automatiseringskeuzes op elk moment wijzigen zonder een nieuwe campagne te hoeven maken.

"Er is geen actie nodig: bestaande slimme en standaard display-campagnes worden momenteel niet beïnvloed door deze wijziging. Zodra deze update wordt uitgerold in uw account, zul je zien dat de nieuwe display-campagne optie voor het type en de workflow wanneer u een nieuwe campagne maakt,”Ginny Marvin, de advertenties van Google product liaison, zei op Twitter.

Geoptimaliseerde targeting is beschikbaar voor display-campagnes. Samen met deze wijziging introduceert Google Ads ook geoptimaliseerde targeting , die doelgroepinstellingen behandelt als signalen om doelgroepsegmenten te vinden die de campagneprestaties kunnen verbeteren, voor display-campagnes. Voorheen was deze optie alleen beschikbaar voor slimme display-campagnes. Opmerking: Geoptimaliseerde targeting is automatisch ingeschakeld voor alle campagnes.

Waarom het ons iets kan schelen. Binnenkort is er maar één optie om display-campagnes te maken. Het nieuwe type display-campagne heeft dezelfde opties voor bieden, advertenties en doelgroepen die standaard display-campagnes momenteel bieden. En zoals Marvin al zei, worden bestaande slimme en standaard display-campagnes op dit moment niet beïnvloed door deze wijziging.

"Het is moeilijk af te leiden uit de aankondiging, maar hopelijk zal er op korte termijn geen grote impact zijn," vertelde Greg Finn, partner bij Cypress North, aan Search Engine Land, "Bovendien zullen sommige adverteerders in staat zijn om de kracht van Smart Display-automatisering zonder een eenmalige 'Slimme' campagne te hoeven maken.”


Over de auteur

George Nguyen is een redacteur voor Search Engine Land, die zich bezighoudt met organisch zoeken, podcasting en e-commerce. Zijn achtergrond is journalistiek en contentmarketing. Voordat hij de industrie betrad, werkte hij als radio-persoonlijkheid, schrijver, podcast-host en leraar op een openbare school.

More To Explore