fbpx

Google Ads-zelfstudie voor meer conversies voor adverteerders

Google Ads-zelfstudie voor meer conversies voor adverteerders

Share This Post


In de meest recente Google Ads-videotutorial werd een nieuw onderzoek naar conversieverhoging gepresenteerd aan adverteerders.

De tutorial gaat over conversie boosten en hoe je dit instelt in Google Ads.

Wat is conversieboost en hoe werkt het?

Conversietoename meet tot hoeveel conversies uw advertenties leiden die zonder uw advertenties niet zouden zijn gebeurd.

De conversieverhogingsoplossing van Google combineert verschillende meettactieken, waaronder:

Multi-touch attributie Incrementele experimenten Marketingmixmodellen

Conversietoename is opgezet als een gecontroleerd experiment in de Google Ads-interface dat uw doelgroep in twee groepen verdeelt:

Een groep die advertenties ontvangt (controle)
Een groep die geen advertenties ontvangt (experiment)

Het experiment kan doelgroepen scheiden op basis van willekeurige selectie van gebruikers of op basis van geografie.

Conversieboost is beschikbaar voor video-, discovery- en app-campagnes.

Waarom conversieboost gebruiken?

In de video-tutorial van Google begon de introductie met drie belangrijke punten in de huidige marketingmeting.

Customer journeys zijn complexer. Aangezien mensen via meerdere platforms interactie hebben met advertenties, is het soms moeilijk of onmogelijk om de punten te verbinden met één gebruikerstraject.
Op cookies gebaseerde metingen blijven afnemen. Hierdoor hebben marketeers minder inzicht in wat werkt (en wat niet).
Van marketeers wordt verwacht dat ze meer doen met minder. Ondertussen worden ze steeds meer bestudeerd op de noodzaak van winstgevendheid.

Hoe de conversiestap in te stellen

De videozelfstudie biedt stapsgewijze instructies op basis van gebruikersscheiding.

Stap 1:

Ga in de Google Ads-interface naar het hoofdmenu. Klik op Tools & instellingen >> Meting >> Meting van de lift.

Klik vervolgens op “+” om een ​​nieuwe studie te starten.

De eerste stap naar het maken van een conversieverhogingsonderzoek in Google Ads.

Stap 2:

Selecteer of uw onderzoek gebaseerd zal zijn op gebruikers of op geografie:

Kies ervoor om een ​​conversieverhogingsonderzoek te doen per gebruiker of per geografie.

U kunt dan selecteren welke campagnes u in dit onderzoek wilt publiceren.

Selecteer daarna de begin- en einddatum.

Bekijk ten slotte de haalbaarheid om de waarschijnlijkheid in te schatten dat uw studie resultaten zal opleveren.

Controleer de levensvatbaarheid van uw conversieverbeteringsonderzoek voordat u het opslaat.Afbeelding tegoed: Google Ads Tutorial YouTube-video, december 2022

Eenmaal opgeslagen, begint het conversieverhogingsonderzoek automatisch met het meten van de stijging op de door u gekozen startdatum.

Conversieverhogingsstatistieken

Google biedt drie statistieken die adverteerders kunnen meten met behulp van dit onderzoek:

Incrementele conversies Incrementele conversiewaarde Relatieve toename in conversies

Om aan de slag te gaan, heeft u toegang nodig van uw Google Accounts-team, aangezien het nog niet is uitgerold naar alle accounts.

Bekijk hieronder de volledige conversieboost-tutorial:



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!