Google laat uitgevers weten dat het geen winkelbezoekgegevens meer zal rapporteren aan Google Analytics. Eind oktober worden er geen gegevens meer gegenereerd, hoewel historische gegevens nog wel beschikbaar zijn.
Deze advertentie is in stilte gepost via een update op een Google Analytics-helppagina.
De update werd opgemerkt door Charles Farina van Adswerve, die zijn ontdekking op LinkedIn deelde:
Het bericht zegt:
“Opgewonden 31/10/2022, worden winkelbezoekrapporten stopgezet. Na deze datum worden er geen nieuwe winkelbezoekrapporten gegenereerd. historisch Winkelbezoekrapporten blijven beschikbaar. Neem contact op met uw account Manager als je vragen hebt.”
Winkelbezoeken in Google Analytics zijn een schatting van het aantal mensen dat een fysieke locatie heeft bezocht na een bezoek aan uw website.
Google houdt gegevens over opslagbezoeken bij door de activiteit te volgen van mensen met locatiegeschiedenis ingeschakeld op hun telefoon.
Rapporten over winkelbezoeken zijn alleen beschikbaar voor bedrijven met hun Google Analytics-property gekoppeld aan een Google Ads-account.
Dit betekent dat bedrijven geen gegevens verliezen, aangezien Google Ads winkelbezoeken blijft rapporteren nadat Google Analytics is gestopt.
Als u Google Analytics gebruikt om gegevens over winkelbezoeken bij te houden, moet u aan het einde van de maand overschakelen naar Google Ads.
Behalve het raadplegen van een ander rapport om de gegevens bij te houden, zou er door deze wijziging geen verstoring mogen optreden.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: photo_gonzo/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!