fbpx

Google Cloud lanceert nieuwe AI-tools voor retailers

Google Cloud lanceert nieuwe AI-tools voor retailers

Share This Post


Google Cloud lanceert vier nieuwe en geüpdatete AI-tools om klanten een vlottere online winkelervaring te bieden en retailers te helpen met voorraadbeheer in de winkel.

Een gepersonaliseerde zoek- en browse-ervaring voor e-commercesites. Een op AI gebaseerde oplossing voor het controleren van winkelschappen. Een op AI gebaseerd productaanbevelingssysteem. Een tool die machine learning gebruikt om producten op websites te organiseren.

Lees hier meer over elk van de nieuwe tools.

Aangepast zoeken en navigeren voor e-commercesites

Google Cloud heeft een op AI gebaseerde tool geïntroduceerd die personaliseert wat klanten zien wanneer ze zoeken en bladeren op een e-commerce website.

De technologie verbetert de mogelijkheden van de bestaande winkelzoekoplossing van Google Cloud, waardoor een meer naadloze en intuïtieve online winkelervaring wordt gecreëerd.

Het AI-systeem achter deze nieuwe tool kan de voorkeuren van klanten identificeren door hun gedrag te analyseren, zoals de items die ze bekijken, aan hun winkelwagentje toevoegen en kopen.

Gebruik deze informatie om zoekresultaten aan te passen en producten te prioriteren voor een persoonlijkere ervaring. Personalisatie is specifiek voor de website van de verkoper en is niet gerelateerd aan de activiteit van de klant op Google.

Op AI gebaseerde productclassificatie voor e-commercesites

Google Cloud lanceert een nieuwe op AI gebaseerde tool voor e-commercewebsites om het browsen en het ontdekken van producten te verbeteren.

Deze functie maakt gebruik van machine learning om het bestellen van producten op de site van een detailhandelaar te optimaliseren wanneer klanten een categorie selecteren.

Traditioneel sorteren e-commercesites productresultaten op basis van bestsellerlijsten per categorie of handmatig gemaakte collecties, zoals het selecteren van uitgelichte kleding op basis van seizoen.

Het op AI gebaseerde systeem dat door Google is ontwikkeld, hanteert een nieuwe strategie en gebruikt historische gegevens om de manier waarop producten worden besteld te verbeteren. Dit kan de relevantie, nauwkeurigheid en de kans op een verkoop vergroten.

Deze tool is nu beschikbaar als onderdeel van de Discovery AI-oplossingen van Google Cloud voor retailers.

AI-aangedreven productaanbevelingen

Updates van de Recommendation AI van Google Cloud kunnen e-commercesites nog persoonlijker, dynamischer en nuttiger maken voor individuele klanten.

Een nieuwe functie, optimalisatie op paginaniveau, stelt de site in staat om dynamisch productaanbevelingen te bepalen die aan een klant worden weergegeven.

Dit kan de behoefte aan tijdrovende tests van gebruikerservaringen verminderen en kan leiden tot meer gebruikersbetrokkenheid en verkoop.

Bovendien maakt een nieuwe functie voor het optimaliseren van inkomsten gebruik van machine learning om effectievere productaanbevelingen te doen, waardoor de inkomsten per gebruikerssessie mogelijk toenemen.

Het machine learning-model, gebouwd in samenwerking met DeepMind, houdt rekening met productcategorieën, itemprijzen en gebruikersgedrag op een e-commercesite om de ideale balans tussen klanttevredenheid en inkomensgroei te bepalen.

Ten slotte maakt een nieuw ‘koop het opnieuw’-model gebruik van eerdere aankopen van een klant om toekomstige volgende aankopen voor te stellen.

Deze nieuwe tools zijn nu beschikbaar voor alle retailers die Google Cloud gebruiken.

Door AI aangedreven schappencontrole voor winkels

Retailers gebruiken al lang verschillende technologieën voor schapmonitoring, maar hun succes wordt belemmerd door de middelen die nodig zijn om AI-modellen te ontwikkelen om producten te onderscheiden en te categoriseren.

Google Cloud heeft een AI-oplossing voor schapcontrole gelanceerd waarmee retailers alle soorten producten op schaal kunnen identificeren, uitsluitend op basis van visuele en tekstkenmerken.

De tool vertaalt gegevens in bruikbare inzichten die de productbeschikbaarheid kunnen verbeteren, de zichtbaarheid van de huidige voorraad kunnen vergroten en kunnen identificeren waar aanvullingen nodig zijn.

Deze technologie is momenteel in preview, maar zal binnenkort toegankelijk zijn voor retailers over de hele wereld. Google merkt op dat de gegevens en afbeeldingen van een winkelier zijn eigendom blijven en dat AI alleen kan worden gebruikt om producten en prijskaartjes te herkennen.

Uitgelichte afbeelding: DANIEL CONSTANTE/Shutterstock



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!