fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Google bevestigt dat het de manier waarop titels voor zoekresultaten worden gemaakt, heeft gewijzigd

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Google heeft bevestigd dat de zoekmachine de manier heeft gewijzigd om titels voor zoekresultaten te creëren. “Vorige week hebben we een nieuw systeem voor het genereren van titels voor webpagina's geïntroduceerd,” het bedrijf zei in een aankondiging op dinsdag.

Wat veranderde. Voorheen gebruikte Google vaak de zoekopdracht die de zoeker in het zoekvak invoerde bij het formuleren van de titel van de zoekresultaatfragmenten. Maar nu, zei Google, "zal het "over het algemeen" de zoekopdracht "niet langer" gebruiken bij het maken van deze titels. In plaats daarvan heeft Google een nieuw systeem om deze titels te genereren waarvan het bedrijf beweert dat ze "beschrijven waar ze over gaan, ongeacht de specifieke zoekopdracht."

Google zei dat het nu "gebruikmaakt van tekst die mensen visueel kunnen zien wanneer ze op een webpagina aankomen." Google overweegt nu met name "de belangrijkste visuele titel of kop die op een pagina wordt weergegeven". Dit is inhoud die site-eigenaren vaak binnen <H1> -tags plaatsen, binnen andere header-tags, of die groot en prominent wordt gemaakt door het gebruik van stijlbehandelingen, legde het bedrijf uit.

Titeltags zijn nog steeds primair. Google zei dat voor 80% van de resultaten de HTML-titeltags nog steeds de belangrijkste manier zijn om titels te produceren. "HTML-titeltags worden nog steeds verreweg het meest gebruikt, meer dan 80% van de tijd", schreef Google.

Waarom de verandering? Google zei dat deze "update is ontworpen om beter leesbare en toegankelijke titels voor pagina's te produceren. In sommige gevallen kunnen we sitenamen toevoegen waar dat als nuttig wordt beschouwd. In andere gevallen, wanneer we een extreem lange titel tegenkomen, kunnen we het meest relevante gedeelte selecteren in plaats van bij het begin te beginnen en meer bruikbare delen af te kappen.”

Branchedekking. Tot nu toe is dit al een paar keer behandeld in onze nieuwsbrief, en ook SEO-professionals Brodie Clark en Lily Ray hebben dit uitgebreid behandeld. Ik heb op mijn persoonlijke blog besproken wanneer dit gebeurde, dat was op 17 augustus , en hoe dit niets te maken heeft met op passages gebaseerde rangschikking.

Google maakt aanpassingen. Google schreef dat het zoekbedrijf "al verfijningen aanbrengt" aan het nieuwe titelsysteem "op basis van feedback", en het belooft "te blijven werken om het in de loop van de tijd nog beter te maken". Google heeft de feedback gehoord en verzamelt voorbeelden van wanneer deze titels niet kloppen. Danny Sullivan zei zelfs dat dit zou kunnen leiden tot meer controle binnen Google Search Console zodat we onze titels in de zoekresultaten van Google beter kunnen beheren.

Waarom het ons iets kan schelen. Als u wijzigingen in uw klikfrequentie heeft opgemerkt in de zoekresultaten van Google, kan dit verband houden met deze wijzigingen. Hopelijk zijn die veranderingen positief – "Onze tests tonen aan dat de verandering die we hebben doorgevoerd titels oplevert die beter leesbaar zijn en de voorkeur hebben van zoekers in vergelijking met ons oude systeem", schreef het bedrijf. Hoewel we de afgelopen week een aantal grappige en rare voorbeelden van titels hebben gezien.


Over de auteur

Barry Schwartz een bijdragende redacteur van Search Engine Land en een lid van het programmeerteam voor SMX-evenementen. Hij is eigenaar van RustyBrick , een in New York gevestigd webadviesbureau. Hij runt ook Search Engine Roundtable , een populaire zoekblog over zeer geavanceerde SEM-onderwerpen. Barry's persoonlijke blog heet Cartoon Barry en hij is hier op Twitter te volgen.

More To Explore