fbpx

Google-display-advertenties worden persoonlijker met nieuwe targetingtechnologie

Share This Post


Google lanceert een manier om zijn eigen gegevens te gebruiken om meer gepersonaliseerde advertenties weer te geven via Display & Video 360 zonder cookies van derden.

Een nieuwe oplossing genaamd Publisher Advertiser Identity Reconciliation, of PAIR, verzoent gegevens die specifiek zijn voor de doelgroepen die ze hebben bezocht beide van ons site van een adverteerder en een uitgever.

Voorheen was het niet eenvoudig om beide gegevenssets op een privacyveilige manier te gebruiken, omdat uitgevers gebruikersinformatie rechtstreeks met adverteerders moesten delen.

Adverteerders en uitgevers kunnen nu door middel van aggregatie versleutelde eigendomsinformatie inschakelen die uniek is voor hun sites.

Dit proces zorgt ervoor dat er nooit gegevens op gebruikersniveau worden gedeeld tussen de partijen. Google zegt dat informatie alleen leesbaar en zinvol is in de beperkte context van de directe relatie.

In een blogpost stelt Google:

“PAIR geeft adverteerders de mogelijkheid om nauwer in contact te komen met hun bekende doelgroepen, terwijl ze voorkomen dat individuen op internet worden gevolgd. Als gevolg hiervan kunnen adverteerders relevante advertenties aan sommige van hun doelgroepen tonen met maximale intentie, waardoor de advertentieprestaties worden verbeterd en marketingdoelen, met respect voor de privacyverwachtingen van mensen.”

Wat betekent PAIR voor bedrijven?

Voor bedrijven betekent deze update van Google Display & Video 360 dat ze gegevens uit de eerste hand kunnen gebruiken om advertenties te targeten op relevante doelgroepen op internet.

Met PAIR kunnen bedrijven advertenties effectiever targeten op mensen die informatie met hen hebben gedeeld, zoals eerdere kopers en mensen op een e-maillijst.

PAIR kan ook worden gebruikt om advertenties weer te geven aan gebruikers die hun winkelwagentje hebben verlaten en om te voorkomen dat mensen advertenties zien voor een product dat ze al hebben gekocht.

Door een veilige en privacybeschermende manier te introduceren om gegevens van adverteerders en uitgevers te combineren, wil Google de zorgen over het gebruik van geaggregeerde gegevens wegnemen.

“Zesenzeventig procent van de adverteerders en bureaus vindt het gebruik van identifiers gebaseerd op geaggregeerde gegevens vanuit een regelgevend standpunt.

Daarom is PAIR anders: het vereist geen groepering van doelgroepgegevens. In plaats daarvan behoudt elke adverteerder en uitgever het eigendom en de controle over hun gegevens.”

PAIR zorgt ervoor dat gebruikers alleen advertenties te zien krijgen van adverteerders en uitgevers met wie ze een directe relatie hebben.

Google zegt dat deze praktijk vertrouwen kan wekken in uw merk. U geeft geen advertenties weer aan mensen die geen interactie met u hebben gehad, wat wordt gezien als een minder opdringerige manier om te adverteren.

Hoe verbinden adverteerders en publishers hun data?

Adverteerders en publishers kunnen cleanrooms gebruiken om hun data te koppelen. Cleanrooms zorgen ervoor dat alle gegevens die door adverteerders en uitgevers worden gedeeld, veilig blijven en dat alleen versleutelde gegevens worden gedeeld met Google voor afstemming.

Google werkt samen met drie cleanroomproviders, Habu, InfoSum en LiveRamp.

Naast het eenvoudiger maken van de gegevensverbinding, helpen cleanrooms het upload- en versleutelingsproces te beheren, wat betekent dat adverteerders en uitgevers het niet zelf hoeven te beheren.

Merken en uitgevers met bedrijfseigen gegevens worden aangemoedigd om contact op te nemen met hun Display & Video 360-vertegenwoordigers voor meer informatie over het gebruik van PAIR.

bron: Google

Aanbevolen afbeelding: screenshot van blog.google/products/marketingplatform/360/engage-your-first-party-audience-in-display-video-360/, oktober 2022.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!