Wat is Zero Click? En welke invloed heeft het op bedrijven en hun SEO/PPC-strategieën?
Marcus Tober van Semrush gaat met me mee naar de SEJ Show om te praten over het recente Zero Click-onderzoek van Semrush en hoe dit past in een groeiende trend van Google.
Ontdek hoe Zero Click de verkeersverwachtingen, multi-touch attributie en andere traditionele Google KPI’s hervormt.
Nul klikken betekent voor ons dat er een eerste zoekopdracht was en daarna niets. Er was geen vervolg. En wat we deden is een sessie definiëren in een tijdsbestek van twee minuten. -Marcus Tober, 09:42
Waarschijnlijk de grootste spil van het afgelopen decennium is dat, afhankelijk van uw punt, iemand op Google Maps kan klikken, iemand op Google Afbeeldingen, maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat u het zakelijke doel van deze gebruiker niet bereikt. –Loren Baker, 12:44 uur
Als marketeers moeten we ons richten op gebieden met een hybride strategie. We moeten verschijnen voor die transactionele zakelijke zoekopdrachten, ook al weten we dat we niet kunnen klikken. We hebben zichtbaarheid nodig. We moeten ook investeren in content die verschillende zoekresultaten kan genereren, zoals featured snippets, of die misschien wordt weergegeven in meer visuele zoekopdrachten omdat we veel visuele content hebben. –Marcus Tober, 19:59
[00:00] – Over Markus.
[04:22] – Het verschil tussen zakelijke en normale marketingoplossingen.
[08:00] – Is Zero Click negatief of positief met SEO-planning?
[08:19] – Wat was de aanleiding voor het Zero Click-onderzoek?
[12:12] – Is de belknop een interne Google-klik of een siteklik?
[18:04] – Wat zijn de populaire productboxen?
[22:12] – Een echte vraag op Loren’s mobiele telefoon.
[30:37] – Hoe zorg je ervoor dat je merk de behaalde resultaten dekt?
[39:07] – Google-zoekverschil op computer en mobiel.
[47:02] – Overige bevindingen uit het Zero Click-onderzoek.
[48:08] – Conversiepercentages bij het gebruik van Google-producten in vergelijking met regulier organisch verkeer.
[51:58] – Negeren mensen een CTR binnen geïndexeerde inhoud en worden ze gepubliceerd op Zero Click?
Genoemde bronnen:
Semrush – https://www.semrush.com/
Nul klikken kan betekenen dat Google mogelijk onmiddellijk op de gebruiker heeft gereageerd. De gebruiker hoefde dus niet te klikken om verder te gaan.” –Marcus Tober om 11:24
Ik denk echt dat Google genoeg motivatie heeft gevonden om te concurreren met Amazon. Daarom investeren ze zoveel in al deze verschillende e-commerce-integraties. – Marcus Tober, 36:58
SEO zal op korte en lange termijn erg belangrijk zijn als we begrijpen vanuit welke perspectieven gebruikers komen. Optimaliseer niet alleen voor transactionele zoekwoorden, want u kunt dat verkeer gemakkelijk omzetten in SEO. En dan lanceert Google ineens populaire producten bij aankoop en ben je al je verkeer kwijt. Het zou helpen als je zou diversifiëren om te slagen in SEO. –Marcus Tober, 23:45 uur
Abonneer u voor meer van dit soort inhoud op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/websito
Neem contact op met Marcus Tober:
Marcus Tober is een visionaire leider die de meest complexe workflows en zakelijke vereisten met betrekking tot SEO heeft aangepakt. Als VP of Business Solutions bij Semrush ontwikkelt hij intelligente en innovatieve SEO-oplossingen om complexe SEO-workflows en -vereisten te beheren.
Hij richtte eerder Searchmetrics op en werd in 2016 uitgeroepen tot European Search Personality of the Year. Enterprise-bedrijven waarmee hij heeft gewerkt, zijn onder meer eBay, Adidas, GoDaddy en Walgreens. Het gebruik van datawetenschap op websites is zijn spel, en hij is altijd gepassioneerd door het maken van organische SEO-producten.
Maak verbinding met Marcus op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/marcustober/
Volg hem op Twitter: https://twitter.com/marcustober
Neem contact op met Loren Baker, oprichter van Search Engine Journal:
Volg hem op Twitter: https://www.twitter.com/lorenbaker
Maak contact met hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!