fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Google legt uit waarom het de titel van de zoekresultaten heeft gewijzigd

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Google heeft bevestigd dat het niet alleen een wijziging heeft aangebracht in de titel die wordt weergegeven in de zoekresultaten, maar ook heeft onthuld hoeveel van een wijziging het eigenlijk was. De afgelopen weken zei Google dat het 80% van de tijd de door jou gekozen HTML-titeltag gebruikte. Nu zei Google dat het 87% van de tijd de huidige titeltags gebruikt, een stijging van zeven punten: "Titelelementen worden nu ongeveer 87% van de tijd gebruikt, in plaats van ongeveer 80% eerder", Google schreef .

Waarom de verandering. “We hebben tekst gebruikt die verder gaat dan titelelementen in gevallen waarin onze systemen bepalen dat het titelelement een pagina niet zo goed beschrijft als zou kunnen. Sommige pagina's hebben lege titels. Sommige gebruiken dezelfde titels op elke pagina, ongeacht de daadwerkelijke inhoud van de pagina. Sommige pagina's hebben helemaal geen titelelementen", zegt Google. Het bedrijf somde vervolgens andere redenen op waarom het uw HTML-titeltag niet zal gebruiken:

  • Halflege titels (" | Sitenaam")
  • Verouderde titels ("toelatingscriteria 2020 – University of Awesome")
  • Onnauwkeurige titels ("Reuzenknuffels, teddyberen, ijsberen – Sitenaam")
  • Microboilerplate-titels ("Mijn zogenaamde geweldige tv-show", waarbij dezelfde titel wordt gebruikt voor meerdere pagina's over verschillende seizoenen)
  • en meer.

De begeleiding. Google heeft ook wat richtlijnen gegeven om de zoekmachine aan te moedigen om uw HTML-titels te tonen: “Focus op het maken van geweldige HTML-titelelementen. Die gebruiken we verreweg het meest.” Google heeft het helpdocument over titels opnieuw gedeeld, dat het SEO's aanbeveelt om te lezen. "Beschouw de voorbeelden in dit bericht om te begrijpen of je vergelijkbare patronen hebt die ervoor kunnen zorgen dat onze systemen verder kijken dan je titelelementen. De wijzigingen die we hebben aangebracht, zijn grotendeels bedoeld om problemen op te lossen die makers mogelijk niet beseffen met hun titels. Door wijzigingen aan te brengen, kunt u ervoor zorgen dat uw titelelement opnieuw wordt gebruikt. Dat heeft ook echt onze voorkeur”, voegde het bedrijf eraan toe.

Maar Google is nog niet klaar en zei: "Ons werk om titels te verbeteren zal doorgaan."

Worden titels beter? De tijd zal leren of deze wijzigingen die Google heeft aangebracht de zaken daadwerkelijk hebben verbeterd. We zagen eerder deze week enkele SEO's die zeiden dat de titels er beter uit gingen zien. Dr. Pete Meyers van Moz publiceerde onlangs ook een grote case study over de titelherschrijvingen, maar het is moeilijk te zeggen wanneer Google de wijzigingen heeft aangebracht en wanneer de case study-gegevens zijn opgehaald.

Veel SEO's zijn nog steeds niet blij met het feit dat Google zulke ingrijpende wijzigingen aanbrengt, ook al was dat maar 20% van de tijd (en is dat nu 13% van de tijd). En deze uitleg snijdt het niet voor hen:

Het zou geweldig zijn als dit is wat [Google] aan het doen was, maar het is niet wat ze doen. Ze moeten stoppen of ons een manier geven om ons af te melden. Ze schrappen merknamen, verplaatsen merknamen, verwijderen pijpen, maken streepjes, halen belangrijke termen uit een aantal van onze goede titels, enz. Laten we ons afmelden”, tweette Kristine Schachinger , digitaal strateeg en SEO-consultant. "Hier gaan we … weer", voegde Tess Voecks toe , directeur SEO-projectmanagement bij Local SEO Guide.

Anderen zijn optimistischer dat Google SEO-feedback in overweging heeft genomen: “Wauw, dit is precies waar ik om vroeg in de post van gisteren: (1) een conservatievere benadering en (2) meer transparantie over de redenen voor herschrijvingen. Een pluim voor Google voor het luisteren en aanpassen”, aldus Dr. Pete Meyers . “Interessante verduidelijking van Title Tag 'Update' waarin staat dat Google probeert slecht geconstrueerde of misleidende titels te verbeteren in plaats van al uw Title-tags bij te werken. Voldoende bewijs om te suggereren dat het niet perfect is uitgerold (bijv. hieronder), maar ik weet zeker dat het zal verbeteren,” voegde Dan Nutter toe , hoofd SEO bij Clarity At Speed.

Waarom het ons iets kan schelen. Als u wijzigingen in uw klikfrequentie heeft opgemerkt in de zoekresultaten van Google, kan dit verband houden met deze wijzigingen. Hopelijk zijn die veranderingen positief, want het is een win-winsituatie voor Google om titels te bieden waarop de zoekers willen klikken. Als dat niet het geval is, zegt Google dat het verbeteringen zal blijven aanbrengen. Het is van cruciaal belang dat SEO's feedback blijven geven over de aanpassingen aan het title-tag-systeem en over eventuele wijzigingen die in realtime worden doorgevoerd.


Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

Barry Schwartz een bijdragende redacteur van Search Engine Land en een lid van het programmeerteam voor SMX-evenementen. Hij is eigenaar van RustyBrick , een in New York gevestigd webadviesbureau. Hij runt ook Search Engine Roundtable , een populaire zoekblog over zeer geavanceerde SEM-onderwerpen. Barry's persoonlijke blog heet Cartoon Barry en hij is hier op Twitter te volgen.

More To Explore