Google maakt het eenvoudiger om de Google Tag op een website te implementeren door deze te integreren met Google Ads en Google Analytics.
Tags voor de hele site zijn essentieel om te begrijpen hoe klanten omgaan met een website en de bijbehorende advertenties.
Het is echter moeilijk om tags in te stellen en te beheren zonder technische ervaring.
In augustus lanceerde Google een enkele herbruikbare Google-tag die adverteerders helpt bij het instellen en beheren van tags op de hele site.
Met de Google-tag kunnen adverteerders meer doen voor verschillende Google-producten en -accounts zonder de code van een website te wijzigen.
Nu introduceert Google aanvullende mogelijkheden die het installatieproces verder vereenvoudigen en meer inzicht geven in de meetdekking van een site.
Overzicht van labeldekking
Om de meetnauwkeurigheid te verbeteren, moet tagging op alle webpagina’s worden gebruikt. Nu kunt u snel bepalen of uw Google-tag is geïmplementeerd op alle pagina’s van uw website met behulp van de nieuwe samenvatting van labeldekking.
Bovendien worden in het overzicht van de tagdekking pagina’s voorgesteld die mogelijk niet correct zijn getagd om opname te garanderen.
In een blogpost deelt Google een voorbeeld van het gebruik van het rapport Tag Coverage Summary:
“U zult zien waar uw tags zijn geïmplementeerd op voorgestelde pagina’s, die u later aan uw samenvatting kunt toevoegen om de dekking van uw tags op die pagina’s te begrijpen. En als de suggesties niet alle pagina’s op uw website omvatten, voegt u snel URL’s toe door ze in te voeren of een CSV-bestand te uploaden. U kunt ook op het Tag Assistant-pictogram naast elke pagina klikken om te onderzoeken of uw tags correct zijn geïmplementeerd.”
Integratie met Google Ads en Analytics
Om Google Tag nog gebruiksvriendelijker te maken, zullen bedrijven en adverteerders binnenkort Google Tag-mogelijkheden kunnen vinden die rechtstreeks zijn geïntegreerd in Google Ads en Google Analytics.
Deze integratie elimineert de noodzaak om meer code aan uw website toe te voegen.
Voor bedrijven die populaire contentmanagementsystemen of websitebouwers gebruiken, kunt u nu een nieuwe Google-tag op uw website installeren zonder handmatige wijzigingen in uw sitecode aan te brengen.
U kunt uw bestaande gtag.js-implementatie hergebruiken of een nieuwe Google Tag maken om te implementeren zonder wijzigingen aan te brengen in uw websitecode. U kunt dit rechtstreeks in uw CMS doen binnen de configuratiestromen voor het Ads- en Analytics-account.
CMS-instructies worden weergegeven op het installatiescherm voor de volgende platforms die zijn geïntegreerd met de Google-tag.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Framalicious/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!