fbpx

Google introduceert 2 nieuwe manieren om gegevens te analyseren in het Ads Data Center

Google introduceert 2 nieuwe manieren om gegevens te analyseren in het Ads Data Center

Share This Post


Google implementeert nieuwe manieren om gegevens te analyseren via Ads Data Hub met oplossingen die zijn ontworpen voor marketeers en externe meetpartners.

Met Google Ads Data Hub kunnen marketeers gegevens analyseren op basis van specifieke bedrijfsdoelen, zoals het kwantificeren van de weg naar acquisitie van een klant.

Ad Data Hub wordt ook gebruikt door meetpartners om externe beoordelingen uit te voeren van statistieken zoals videozichtbaarheid en publieksbereik.

Om beide gebruikersgroepen tevreden te stellen, lanceert Google twee speciale Ads Data Hub-tools: Ads Data Hub voor marketeers en Ads Data Hub voor meetpartners.

Google Ads-datacenter voor marketeers

Met Ads Data Hub voor marketeers wil Google merken en bureaus helpen meer gegevens op één plek te analyseren en snellere toegang tot inzichten te bieden.

De versie van Ads Data Hub die is ontworpen voor marketeers, biedt een vereenvoudigde ervaring, gericht op inzichten die beter informeren over hoe merken en bureaus media kopen.

Google deelt een voorbeeld van hoe Riot Games, ontwikkelaars van de pc-game League of Legends, Ads Data Hub gebruikt om hun marketinginspanningen te analyseren:

“Het bedrijf centraliseerde zijn inzichten en combineerde deze met gegevens van Display & Video 360 en Campaign Manager 360. Hierdoor kon Riot Games krediet toekennen aan meerdere advertentiecontactpunten, nauwkeurig de ROI op advertenties (ROAS) meten en een nieuwe benchmark instellen die laat zien dat voor elke $ 1 uitgegeven aan Google-media, Riot Games ontving $ 2 aan inkomsten. Marketeers, zoals Riot Games, voeren deze analyses regelmatig uit, met alleen al in 2022 honderdduizenden zoekopdrachten”.

Aangezien marketeers de vereenvoudigde versie van Ads Data Hub gebruiken en nieuwe querysjablonen en workflows bouwen, suggereert Google dat er minder aanvullende technische middelen nodig zijn.

In toekomstige updates kunnen marketeers doelgroepsegmenten activeren voor nieuwe voorraad, waaronder YouTube.

Google Ads-datacenter voor meetpartners

Externe gegevenspartners kunnen Ads Data Hub for Measurement Partners gebruiken om YouTube-meetservices te leveren namens marketeers, adverteerders, bureaus of uitgevers.

Google zegt dat de versie van Ads Data Hub die is ontworpen voor meetpartners, het gemakkelijker maakt om nauwkeurige, bijna realtime informatie te leveren.

Hierdoor kunnen marketeers samenwerken met onafhankelijke externe partners om YouTube-advertentieprestaties op verschillende apparaten, indelingen en statistieken te berekenen en te rapporteren.

Daarnaast breidt Google de meetservices in Ads Data Hub uit om multimedia-oplossingen voor YouTube mogelijk te maken. Hiermee kun je de prestaties van YouTube-campagnes analyseren ten opzichte van andere mediakanalen.

bron: Google

Aanbevolen afbeelding: screenshot van blog.google/products/marketingplatform/360/ads-data-hub-powered-solutions/, oktober 2022.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!