fbpx

Google introduceert 9 nieuwe winkelfuncties

Share This Post


De Google-winkelervaring voor gebruikers krijgt een update. Tijdens het Search On-evenement van vandaag heeft Google negen nieuwe functies en tools aangekondigd om de gebruikerservaring te helpen verbeteren.

Het algemene thema van de updates is weergave en maatwerk.

Functies voor aankoopweergave

Google benadrukte dat gebruikers veel tijd besteden aan het onderzoeken, verkennen en ontdekken van hun opties voordat ze kopen. Vier visuele functies voor gebruikers aangekondigd door Google:

Zoek met het woord “winkel”. Als u uw zoekopdracht begint met ‘winkel’, gevolgd door wat u zoekt, ziet u nu een visuele feed met producten, zoekhulpmiddelen en voorraad in de buurt. Deze update breidt ook de winkelervaring uit buiten kleding. Nu beschikbaar in alle categorieën op mobiel.
Shop de look. Voor de categorie kleding kunnen gebruikers nu “shop the look” met individuele producten om een ​​complete outfit te creëren. De tool van Google toont producten die complementair zijn aan het hoofdproduct waarnaar de gebruiker op zoek is, zoals handtassen of schoenen die bij een T-shirt of jas passen.
Kenmerken van trendy producten. Dit is een nieuwe functie in Zoeken die populaire producten toont in de categorie waarnaar gebruikers zoeken. Google heeft bevestigd dat het later dit najaar beschikbaar zal zijn.
Winkelen in 3D. Voortbouwend op de eerdere lancering van 3D-winkelen voor huishoudelijke artikelen, zullen de komende maanden 3D-afbeeldingen van sneakers verschijnen.

Bovendien heeft Google een manier aangekondigd om 3D-afbeeldingen te maken en te maken, omdat ze begrijpen dat het maken van dit type activa veel tijd en middelen kost. Hun tool zal machine learning gebruiken om 360-graden rotaties te automatiseren met behulp van enkele stilstaande beelden.

Veilig winkelen aanmoedigen

De volgende door Google aangekondigde tools zijn ontworpen om gebruikers te helpen beter geïnformeerde aankoopbeslissingen te nemen.

Handleidingen voor complexe aankopen. Google heeft een koopgids aangekondigd voor complexe aankoopbeslissingen. De koopgids zal bestaan ​​uit informatie over deze categorie uit een aantal betrouwbare bronnen.
Kijk wat anderen zeggen. Met name in de Google-app zullen Page Insights beschikbaar zijn. Deze functie verbindt de inhoud van een website waarop gebruikers zich bevinden of een product dat wordt onderzocht, samen met beoordelingen, voor- en nadelen, in één weergave.

Een meer gepersonaliseerde winkelervaring

De nieuwste reeks updates is gericht op de individuele winkelervaring, inclusief verbeteringen in privacyvoorkeuren.

Meer gepersonaliseerde resultaten. Gebruikers krijgen gepersonaliseerde winkelresultaten op basis van hun eerdere winkelgewoonten. Om de privacy van gebruikers met deze verbetering te beschermen, hebben gebruikers de mogelijkheid om hun voorkeuren rechtstreeks aan Google door te geven, evenals gebruiksvriendelijke bedieningselementen om de functie in of uit te schakelen.
Winkel met dynamische filters. Zoekfilters worden nu in realtime aangepast aan zoektrends, wat betekent dat filters niet statisch zijn.
Gebruik de Ontdek-app voor meer inspiratie. Gebruikers met de Google-app krijgen op het tabblad Ontdekken stijlsuggesties te zien op basis van hun winkelgedrag. Als een gebruiker iets ziet dat hij leuk vindt, kan hij op het product klikken en Lens wordt geopend om de beschikbare opties over waar te kopen te bieden.

Volgende stappen voor adverteerders

Terwijl het Search On-evenement zich richtte op gebruikerservaring, vragen veel adverteerders zich af hoe ze zich op deze updates moeten voorbereiden.

Voor adverteerders in de eCommerce-ruimte: zorg ervoor dat uw Merchant Center for Shopping Ads in topvorm is. Dit kan het optimaliseren van afbeeldingen, beschrijvingen, titels en het opnemen van zoveel mogelijk specificaties omvatten, zodat gebruikers uw producten beter kunnen vinden.

Er komt meer informatie binnen om marketeers te helpen begrijpen welke invloed deze updates van de gebruikerservaring op adverteerders zullen hebben. We zullen blijven rapporteren over Google-tracking zodra deze worden aangekondigd.

Uitgelichte afbeelding: geproduceerd door Vladimka/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!