Google heeft onlangs nieuwe tools aangekondigd om de prestaties van zoekadvertenties met kunstmatige intelligentie (AI) te verbeteren.
Voor bedrijven om verbinding te maken met hun doelgroep, is het cruciaal om veranderende trends in zoek- en consumentengedrag te volgen.
Om marketeers te helpen betere resultaten te behalen met campagnes in het zoeknetwerk, voert Google Ads verschillende wijzigingen door om meer creativiteit en betere prestaties te bevorderen.
Creëer nieuwe middelen met Google AI
Een van de nieuwe tools in Google Ads is het automatisch aanmaken van advertentiebronnen met behulp van de AI van Google.
Google streeft ernaar ervoor te zorgen dat de beste advertentie op het juiste moment aan de juiste persoon wordt geleverd, wat kan worden bereikt met een breed scala aan relevante creatieve middelen.
Het kan echter moeilijk zijn om aanvullende koppen en beschrijvingen te ontwikkelen.
Om dit probleem aan te pakken, introduceerde Google vorig jaar tijdens het Google Marketing Live-evenement automatisch gegenereerde bronnen.
Met deze functie kunnen responsieve zoekadvertenties de meest geschikte combinaties van bronnen weergeven, inclusief nieuwe bronnen die worden gegenereerd op basis van de unieke context van de advertentie, zoals de bestemmingspagina.
Automatisch gegenereerde bronnen zijn nu beschikbaar in het Engels voor alle adverteerders als open bèta. Early adopters zien een toename van 2% in conversies tegen vergelijkbare kosten per conversie voor alle advertentiegroepen met responsieve zoekadvertenties.
Daarnaast bevat deze update de volgende wijzigingen:
De advertentie-intensiteit houdt rekening met automatisch gemaakte en bestaande bronnen bij het bepalen van een score. Automatisch gemaakte bronnen gebruiken de invoer die u levert, zoals trefwoorden, om de titels aan te passen en hun relevantie voor de zoekopdracht te verbeteren. Alle automatisch gegenereerde bronnen die u liever niet in uw advertenties opneemt, kunnen worden verwijderd.
Doel om nieuwe klanten te werven
Google heeft een nieuw klantacquisitiedoel geïmplementeerd voor zoekcampagnes wereldwijd.
Met deze functie kunnen marketeers eenvoudig een consistente pijplijn van nieuwe klanten opbouwen door gebruik te maken van ‘Slim bieden’ en bedrijfseigen gegevens.
Door dit doel voor het werven van nieuwe klanten te combineren met biedstrategieën zoals Conversiewaarde maximaliseren met doel-ROAS, kunnen marketeers prioriteiten stellen en nieuwe klanten ontdekken die het meest waardevol zijn voor hun bedrijf.
De doelstelling voor het werven van nieuwe klanten heeft de volgende twee modaliteiten:
Nieuwe klantwaardering: Biedt meer voor nieuwe klanten dan voor bestaande klanten.
Alleen nieuwe klanten: Aanbieding alleen voor nieuwe klanten.
Op te sommen
De nieuwe Google Ads-functies van automatisch gegenereerde bronnen en klantacquisitiedoelen kunnen marketeers ten goede komen door de relevantie van hun advertenties te verbeteren, hen in contact te brengen met nieuwe klanten en uiteindelijk de campagneprestaties te verbeteren.
Deze updates worden in de komende weken uitgebracht.
Uitgelichte afbeelding: Camilo Concha/Shutterstock
bron: Google

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!