Google werkt de zoekresultaten voor winkelen bij met nieuwe tags die kortingsbonnen en promoties benadrukken en de mogelijkheid om prijzen van meerdere retailers te vergelijken.
Volgens een recente Google-enquête is 43% van de Amerikanen die van plan zijn om voor de feestdagen te winkelen, van plan meer naar aanbiedingen en verkopen te zoeken dan vorig jaar.
Google is een centraal onderdeel van de winkelervaring voor Amerikaanse klanten. Gemiddeld zegt 60% dat ze de afgelopen twee dagen Google-property’s hebben gebruikt om een aankoop te doen.
Om zoekers te helpen de items te vinden die ze willen tegen de best beschikbare prijzen, introduceert Google verschillende nieuwe functies.
Nieuwe Google-zoektags voor kortingsbonnen en promoties
Google introduceert een promotiebadge in zoekresultaten op artikelen die korting bieden met een couponcode, zoals ‘15% korting met couponcode HOLIDAYS’.
Bovendien kunnen zoekers met een nieuwe functie voor het knippen van coupons promotiecodes opslaan voor wanneer ze klaar zijn om te winkelen.
Het is vermeldenswaard dat Bing Google met deze functie versloeg en in augustus couponcodes aan de zoekresultaten toevoegde. De uitvoering van de functie door elk bedrijf is echter heel anders.
Vergelijk aanbiedingen naast elkaar
Uit Google-gegevens blijkt dat shoppers veel websitesprongen maken. Tegen 2022 zal meer dan de helft van de Amerikaanse shoppers meerdere websites bezoeken voordat ze beslissen wat ze waar kopen.
Een nieuwe tool voor het vergelijken van deals in de zoekresultaten van Google maakt het gemakkelijker om deals van verschillende retailers te zien. Als u bijvoorbeeld zoekt op ‘regenjas voor dames’, toont Google een zij-aan-zij vergelijking van beschikbare aanbiedingen in de SERP’s.
Prijsstatistieken
De prijsinformatiefunctie van Google bereikt zoekresultaten om kopers te helpen weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen.
Met prijsstatistieken kunt u handelsprijzen zien en of de prijs laag of hoog is op basis van historische waarden.
Al deze functies worden op tijd uitgerold voor het kerstinkopenseizoen.
Uitgelichte afbeelding: Vitalii Vodolazskyi/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!