fbpx

Google laat advertenties meer opvallen in organische resultaten

Google laat advertenties meer opvallen in organische resultaten

Share This Post


Google rolt updates uit voor zoekadvertenties, waaronder het verwijderen van de ‘advertentie’-tag en het toevoegen van bedrijfsnamen en logo’s.

Door deze wijzigingen zijn Google-zoekadvertenties gemakkelijker te onderscheiden van organische resultaten.

Bedrijfsnamen in Google-zoekadvertenties

Google heeft onlangs zoekfragmenten op de startpagina’s van websites gewijzigd om de websitenaam weer te geven in plaats van de titeltag.

Bedrijfsnamen zijn nu het belangrijkste visuele element in zoekadvertenties. Zie hieronder een voorbeeld van het nieuwe ontwerp:

Google laat advertenties meer opvallen in organische resultatenScreenshot van: https://support.google.com/google-ads/answer/12834372, oktober 2022.

Voorheen verscheen de URL van de bestemmingspagina boven aan zoekadvertenties, gevolgd door de titeltekst van de advertentie.

Google geeft nog steeds de URL en titeltekst weer in de nieuwe lay-out. Het verwijdert geen informatie; maakt de bedrijfsnaam duidelijker.

Deze wijziging kan handig zijn in situaties waarin een bedrijf biedt op zoekwoorden van een concurrent. Het zal voor zoekers duidelijker zijn welke bedrijfswebsite ze bezoeken wanneer ze op een advertentie klikken.

Logo’s in Google-zoekadvertenties

Naast bedrijfsnamen geeft Google nu bedrijfslogo’s weer in zoekadvertenties.

Deze wijziging maakt het voor zoekers nog duidelijker welk bedrijf voor de advertentie betaalt, dus er zijn geen verrassingen wanneer ze op de bestemmingspagina komen.

Het opnemen van logo’s helpt zoekmachines op een andere manier door uw advertenties meer op te laten vallen in organische resultaten.

Organische zoekresultaten zijn meestal platte tekst, met enkele miniaturen uiterst rechts.

Een bedrijfslogo in de linkerbovenhoek is nu een bepalend kenmerk van zoekadvertenties en onderscheidt ze van organische zoekfragmenten.

Google heeft kritiek gekregen dat de advertenties te veel lijken op reguliere resultaten. Met deze update zou er minder verwarring moeten zijn.

Gesponsorde tag in zoekadvertenties van Google

Ten slotte verwijdert Google de ‘Ad’-tag ten gunste van een nieuwe ‘Sponsored’-tag.

Het woord ‘Gesponsord’ verschijnt nu op een eigen regel in de linkerbovenhoek van zoekadvertenties.

Deze updates voor Google-zoekadvertenties worden geleidelijk uitgerold naar mobiel, en een vergelijkbare ervaring staat later gepland voor desktop.

Geschiktheid

Bedrijfsnamen en logo’s in Google-zoekadvertenties bevinden zich momenteel in de bètafase en zijn beperkt tot adverteerders die voldoen aan de geschiktheidscriteria.

Geschiktheidscriteria zijn onder meer:

De rekening is al meer dan 90 dagen open. Het account heeft een goede geschiedenis van beleidsnaleving. Account heeft actieve campagnes. Het account bevat actieve tekstadvertenties en heeft de afgelopen 28 dagen de uitgaven voor zoekcampagnes verzameld. Het account bevindt zich in een in aanmerking komende verticale of subverticale categorie. Gevoelige verticale of subverticale sectoren (bijvoorbeeld seksuele inhoud, alcohol, kansspelen en gezondheidszorg) komen op dit moment niet in aanmerking voor bedrijfsinformatie. Het account heeft het Google Advertiser Verification Program voltooid.

Wanneer aan de geschiktheidscriteria wordt voldaan, crawlt Google Ads uw bestemmingspagina voor uw bedrijfsnaam en logo en voegt deze automatisch toe aan uw campagnes.

U hebt de mogelijkheid om automatisch toegevoegde informatie die u niet wilt opnemen, te bekijken en te verwijderen.

U kunt ook handmatig een bedrijfsnaam en logo aan elke campagne toevoegen.

Google beoordeelt alle bedrijfsnamen en logo’s om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan het Google Ads-beleid en de opmaakvereisten.

Als Google uw bedrijfsnaam niet kan opnemen, wordt het domein van uw zichtbare URL weergegeven. Google voegt een blauw ballonpictogram toe als uw logo niet kan worden weergegeven.

De nieuwe functies voor bedrijfsnaam en logo worden automatisch geïmplementeerd. Adverteerders ontvangen een melding in hun Google Ads-account wanneer ze toegang krijgen.

bron: Google

Uitgelichte afbeelding: JL Images/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!