fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Google link spam-update klaar met uitrollen

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Google heeft de uitrol voltooid van de link-spam-update die iets meer dan vier weken geleden begon. "De link-spam-update is nu voltooid," Danny Sullivan zei via het Google Search Liaison-account.

Wat duurde het zo lang. Google zei oorspronkelijk dat deze update "de komende twee weken zou worden uitgerold". Maar zoals u kunt zien, duurde het nog eens twee weken om te voltooien – in totaal vier weken. Waarom duurde het zo lang? Google zei het niet, maar ik vermoed dat de dingen een beetje zijn vastgelopen en dat de uitrol onverwachte problemen heeft ondervonden.

De originele aankondiging. “In onze voortdurende inspanningen om de kwaliteit van de zoekresultaten te verbeteren, lanceren we vandaag een nieuwe wijziging in de strijd tegen spam-links, die we de 'link-spam-update' noemen. Deze algoritme-update, die in de komende twee weken wordt uitgerold, is nog effectiever in het identificeren en vernietigen van links-spam in meerdere talen. Sites die deelnemen aan links-spam zullen wijzigingen zien in Zoeken, aangezien die links opnieuw worden beoordeeld door onze algoritmen,” Google schreef.

Link spam teniet doen. Je kunt zien dat het woord dat Google hier gebruikte 'vernietigen' was, wat niet noodzakelijk 'bestraffen' betekent, maar in plaats daarvan negeren of gewoon niet tellen. Google's inspanningen rond link-spam zijn geweest om spam-achtige links te negeren en niet mee te tellen sinds Penguin 4.0 werd uitgebracht in 2016.

Waarom het ons iets kan schelen. Dit kan voor u of uw klanten moeilijk te lokaliseren zijn, aangezien het een maand duurde om volledig uit te rollen. Maar als u de afgelopen maand veranderingen in uw ranglijst ziet, misschien in belangrijke mate, kan dit te maken hebben met deze nieuwe link-spam-update. Zorg ervoor dat uw links natuurlijk zijn en in overeenstemming zijn met de webmasterrichtlijnen van Google. Werk aan het verbeteren van uw site, zodat deze in de loop van de tijd vanzelf nieuwe links kan aantrekken.

Zoals Google schreef: "Site-eigenaren moeten ervoor zorgen dat ze de best practices voor links volgen, zowel inkomend als uitgaand. Focussen op het produceren van hoogwaardige inhoud en het verbeteren van de gebruikerservaring wint altijd in vergelijking met het manipuleren van links. Promoot de bekendheid van uw site met behulp van op de juiste manier getagde links en verdien geld met correct getagde gelieerde links."


Over de auteur

Barry Schwartz een bijdragende redacteur van Search Engine Land en een lid van het programmeerteam voor SMX-evenementen. Hij is eigenaar van RustyBrick , een in New York gevestigd webadviesbureau. Hij runt ook Search Engine Roundtable , een populaire zoekblog over zeer geavanceerde SEM-onderwerpen. Barry's persoonlijke blog heet Cartoon Barry en hij is hier op Twitter te volgen.

More To Explore