fbpx

Google maakt het gemakkelijker om producten op het tabblad Shopping te krijgen

Google maakt het gemakkelijker om producten op het tabblad Shopping te krijgen

Share This Post


Google maakt het voor e-commerce winkels gemakkelijker om hun producten weer te geven in het tabblad Shopping van zoekresultaten.

Met een update van Google Search Console kunt u producten weergeven op het tabblad Winkelen zonder dat u een productfeed hoeft in te dienen of uw website opnieuw hoeft te verifiëren.

Nu kunt u producten met een paar klikken op de lijst krijgen met behulp van Search Console. Hier is hoe het te doen.

Maak een lijst van producten op het tabblad Shopping met behulp van Google Search Console

Google rolt een nieuwe functie uit in Search Console voor websites die gestructureerde productgegevens gebruiken.

Een nieuw navigatie-element in Search Console getiteld Lijsten met tabbladen voor winkelen het brengt u naar de functie waar u een Merchant Center-account kunt koppelen.

Google maakt het gemakkelijker om producten op het tabblad Shopping te krijgenScreenshot van: https://developers.google.com/search/blog/2022/11/shopping-tab-with-search-console/, november 2022.

Als u geen Merchant Center-account heeft, wordt u gevraagd er een te maken via een vereenvoudigd aanmeldingsproces.

Met behulp van het vereenvoudigde registratieproces kunt u verschillende stappen overslaan, zoals het verifiëren van uw site-eigendom en het indienen van een productfeed.

Nadat u uw Merchant Center-account aan Search Console heeft gekoppeld, hoeft u alleen uw gestructureerde gegevens up-to-date te houden om producten snel weer te geven.

Bijgewerkte gids over gestructureerde productgegevens

Voor gestructureerde productgegevens is het de moeite waard om de bijgewerkte richtlijnen te bekijken die Google afgelopen juli heeft gepubliceerd.

Als u meerdere variaties van een product verkoopt en elk daarvan een speciale webpagina heeft, is het een goed idee om voor alle artikelen unieke gestructureerde gegevens te gebruiken.

Eerder specificeerde Google niet of productvarianten baat zouden hebben bij unieke gestructureerde gegevens. Nu weten we dat er een voordeel is, tenminste als het gaat om gestructureerde gegevens.

bron: Google

Uitgelichte afbeelding: Casimiro PT/Shutterstock



Source link

More To Explore

Uitdagingen en kansen voor verkopers
Marketing Nieuwtjes

Uitdagingen en kansen voor verkopers

Het moederbedrijf van Google, Alphabet Inc., rapporteerde voor het vierde achtereenvolgende kwartaal een dalende winst. Het boekte de afgelopen drie maanden een omzet van $

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!