fbpx

Google over het gebruik van gestructureerde productgegevens voor een dienstverlenend bedrijf

Google over het gebruik van gestructureerde productgegevens voor een dienstverlenend bedrijf

Share This Post


Het antwoord van John Mueller van Google over welke gestructureerde gegevens moeten worden gebruikt voor een bedrijf dat een dienst met een prijsklasse aanbiedt, laat zien hoe de aanbevelingen van Google over het gebruik van gestructureerde gegevens soms afwijken van de officiële Schema.org-documentatie.

De vraag kwam van iemand die geen gestructureerde gegevens gebruikte volgens de richtlijnen van Google, maar mogelijk wel de richtlijnen van Schema.org volgde.

Dit is de vraag:

“De volgende vraag die ik hier heb, is dat onze website een dienst is, geen product.

Prijs zal variëren op basis van schatting.

Hoe repareer ik het ongeldige artikel voor een dienst als de onze bij het gebruik van gestructureerde productgegevens?”

John Mueller beantwoordde de vraag met de veronderstelling dat het bedrijf een lokale dienstverlener was.

Hier is zijn antwoord:

“Voor lokale bedrijven zoals degene die u noemde, zou ik aanraden om naar gestructureerde gegevens voor lokale bedrijven te kijken.

Hiermee kunt u ook een prijsklasse opgeven voor uw diensten.

We hebben meer informatie over deze opmaak in de documentatie voor zoekontwikkelaars.”

Gestructureerde productdata voor een dienstverlenend bedrijf?

De officiële definitie van het producttype van Schema.org omvat services.

Dus hoewel het technisch mogelijk is om gestructureerde productgegevens te gebruiken voor een bedrijf dat een dienst levert, raadt Google dit niet aan.

Dit is de officiële beschrijving van het gestructureerde gegevenstype van Schema.org:

“Elk product of dienst die wordt aangeboden. Bijvoorbeeld: een paar schoenen; een concertkaartje; een auto huren; een knipbeurt; of een aflevering van een televisieprogramma dat online wordt uitgezonden.”

Een knipbeurt is een lokaal dienstverlenend bedrijf. Maar volgens de Schema.org-documentatie is het productgestructureerde gegevenstype correct voor dit bedrijf.

De gestructureerde productdocumentatie van Google richt zich echter duidelijk op productinhoud en bevat geen bepalingen voor dienstverlenende bedrijven.

Hun Search Central-pagina voor gestructureerde gegevens maakt duidelijk dat voor verbeterde SERP-vermeldingen dit type gestructureerde gegevens voor producten moet worden gebruikt.

De documentatie hij adviseert:

“Wanneer u gestructureerde gegevens aan uw productpagina’s toevoegt, kunnen de zoekresultaten van Google (inclusief Google Afbeeldingen en Google Lens) productinformatie vollediger weergeven.”

Welke gestructureerde gegevens gebruiken?

Schema.org is opgericht en wordt ondersteund door Google, Microsoft, Yahoo en Yandex. Het is geen normalisatie-instelling zoals W3C (dat HTML-standaarden maakt).

Zoekmachines zoals Google kiezen wat ze gebruiken voor hun zoekfuncties en dat is echt wat telt bij het bepalen hoe gestructureerde gegevens moeten worden geïmplementeerd.

Het gebruik van gestructureerde gegevens die niet door Google worden ondersteund, is niet schadelijk voor een site. Tagging wordt niet gebruikt voor verbeterde SERP-vermeldingen.

Dus als u twijfelt of u Schema.org moet volgen of wat Google aanbeveelt, volg dan wat Google aanbeveelt.

Welke gestructureerde gegevens moet ik gebruiken in een servicewebsite?
Luister naar het Google SEO spreekuur om 13:13 minuten.

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Asier Romero



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!