fbpx

Bel nu: +32 468 11 25 93

Google duwt FLoC-tests terug naar Q1 2022

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De maandelijkse Privacy Sandbox-tijdlijnupdate van Google geeft aan dat het bedrijf FLoC-tests zal terugdringen van Q4 2021 (aangekondigd in juli) naar Q1 2022. Het testen van FLEDGE , de remarketingoplossing van het bedrijf die is ontworpen zodat derden het gebruikersgedrag op verschillende sites niet kunnen volgen, wordt vertraagd ook tot Q1 2022.

De Privacy Sandbox-tijdlijn, per 1 oktober 2021.

De "Discussie"-periode, die oorspronkelijk zou eindigen in Q3 2021, waarin "technologieën en hun prototypes worden besproken in fora zoals GitHub of W3C-groepen", is verlengd tot het einde van Q4 2021. Dit heeft ook een impact op wanneer het testen naar verwachting zal eindigen, wordt dat teruggeschoven van het einde van het tweede kwartaal naar het einde van het derde kwartaal van 2022.

Bovendien is het testen van de API's die onder de categorie 'digitale advertenties meten' vallen, ook uitgesteld tot Q1 2022.

Waarom het ons iets kan schelen?

Deze wijzigingen kunnen van invloed zijn op het moment waarop Chrome de ondersteuning voor cookies van derden uitfaseert. Google heeft de fase "Klaar voor adoptie" verwijderd uit de FLoC- en FLEDGE-delen van de tijdlijn en een andere vertraging kan een kortere testperiode betekenen of dat Google de geplande fase 1-periode moet terugdringen (de groene kolom in de bovenstaande tabel, zal naar verwachting duren van Q4 2022 tot het einde van Q2 2023). Op een bepaald moment tijdens fase 1 zal het bedrijf een nieuwe tijdlijn aankondigen die de "Time to Live"-cookie van derden verlaagt.

Meer over de Privacy Sandbox-tijdlijn

De tijdlijn verdeelt initiatieven in vier categorieën ("spam en fraude op internet bestrijden", "relevante inhoud en advertenties weergeven", "digitale advertenties meten" en "de privacygrenzen tussen sites versterken"). API's die op de tijdlijn worden weergegeven, zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van Google en kunnen worden gewijzigd. De tijdlijn wordt maandelijks bijgewerkt. De op de tijdlijn aangegeven fasen zijn als volgt:

  • Discussie – De technologieën en hun prototypes worden besproken in forums zoals GitHub of W3C-groepen.
  • Testen – Alle technologieën voor de use case zijn beschikbaar voor ontwikkelaars om te testen en kunnen op basis van resultaten worden verfijnd.
  • Klaar voor adoptie – Zodra het ontwikkelingsproces is voltooid, zijn de succesvolle technologieën klaar om op grote schaal te worden gebruikt. Ze worden gelanceerd in Chrome en zijn klaar voor gebruik op schaal op internet.
  • Overgangsperiode: Fase 1 – API's voor elke use case zijn beschikbaar voor adoptie. Chrome houdt de acceptatie en feedback nauwlettend in de gaten voordat het naar de volgende fase gaat.
  • Overgangsperiode: fase 2 – Chrome zal de ondersteuning voor cookies van derden geleidelijk afbouwen gedurende een periode van drie maanden die eind 2023 eindigt.

Nieuw op zoekmachineland

Over de auteur

George Nguyen is een redacteur voor Search Engine Land, die zich bezighoudt met organisch zoeken, podcasting en e-commerce. Zijn achtergrond is journalistiek en contentmarketing. Voordat hij de industrie betrad, werkte hij als radio-persoonlijkheid, schrijver, podcast-host en leraar op een openbare school.

More To Explore