fbpx

Google pusht Universal Analytics 360 Sunset naar 2024

Share This Post


Google verschuift de einddatum van Universal Analytics 360 naar 2024, waardoor zakelijke gebruikers meer tijd hebben om over te stappen op Google Analytics 4 (GA4).

De laatste dag om over te stappen van Universal Analytics 360 naar GA4 verandert van 1 oktober 2023 in 1 juli 2024.

Voor de duidelijkheid: dit verwijst naar de enterprise-versie van Universal Analytics.

Zoals eerder dit jaar aangekondigd, is Google nog steeds van plan om de standaard Universal Analytics-property’s op 1 juli 2023 uit te faseren.

De extra tijd om over te stappen van Universal Analytics 360 zorgt ervoor dat zakelijke klanten een soepelere overgang kunnen maken. Het geeft Google ook meer tijd om GA4 te ontwikkelen tot een product dat is ontworpen voor bedrijven.

In een advertentie beweert Google:

“We richten onze inspanningen en investeringen op Google Analytics 4 om een ​​oplossing te bieden die is gebouwd om zich aan te passen aan een veranderend ecosysteem. Daarom stoppen we in 2023 met de ondersteuning van Universal Analytics 360 en richten we onze volledige focus op Google Analytics 4 tegen 2024”.

Google waarschuwt zakelijke klanten dat de prestaties in Universal Analytics 360 waarschijnlijk zullen afnemen tot de nieuwe einddatum.

U kunt op elk moment tussen vandaag en de einddatum overstappen van Universal Analytics 360 naar GA4. Hoe eerder u overstapt, hoe meer historische gegevens u in GA4 kunt gebruiken.

Om de voordelen van het overstappen naar GA4 te vergroten, heeft Google in 2023 verschillende nieuwe functies aangekondigd.

Nieuwe functies komen naar Google Analytics 4 in 2023

Google is van plan in 2023 de volgende updates voor GA4 uit te brengen:

Automatische migratie: als u vóór begin 2023 geen GA4-property maakt, maakt Google Setup Assistant er een voor u. Je hebt de mogelijkheid om het uit te schakelen als je er de voorkeur aan geeft om er handmatig een te maken.
Gedragsmodellering: Voor realtime rapportage in GA4 maakt gedragsmodellering gebruik van machine learning om de hiaten op te vullen wanneer cookies en andere identificatiegegevens niet beschikbaar zijn.
Aangepaste kanaalgroepering: vergelijk de totale prestaties van een aangepaste selectie van kanalen.
Integratie met Campaign Manager 360: hiermee kunnen verkopers bieden op GA4-conversies in de automatische biedstrategieën van Display & Video 360.

bron: Google
Uitgelichte afbeelding: photo_gonzo/Shutterstock



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!