fbpx

Google raadt Noindex aan voor gesyndiceerde nieuwsinhoud

Google raadt Noindex aan voor gesyndiceerde nieuwsinhoud

Share This Post


Maakt u zich zorgen dat gesyndiceerde inhoud uw nieuwsinhoud inhaalt?

Google versterkte zijn al lang bestaande aanbeveling dat uitgevers eisen dat syndicatiepartners gesyndiceerde nieuwsinhoud niet indexeren.

De Twitter-discussie begon met de gegevens verzameld door John Shehata, CEO van Newzdash.

https://t.co/3tIbivNpDv

Hier volgt een volledige gegevensanalyse van de impact van inhoudssyndicatie op Google Zoeken voor nieuwsuitgevers met een lijst van de meest getroffen sites en het geschatte deel van het verkeer dat naar gesyndiceerde inhoud van Yahoo gaat in vergelijking met originele inhoud NewzDash-gegevens gebaseerd op miljoenen … pic.twitter.com/d4aFlaQMJ2

— John Shehata (@JShehata) 7 juli 2023

De belangrijkste bevinding: Yahoo News krijgt consequent een groot deel van het gesyndiceerde nieuwsinhoudverkeer in vergelijking met originele uitgeverssites.

Wanneer Yahoo inhoud van uitgevers syndiceert, overtreft die gesyndiceerde versie vaak de originele inhoud in de zoek- en nieuwsresultaten van Google.

Daarom ontvangt Yahoo News waarschijnlijk een aanzienlijk deel van het verkeer dat naar de sites van de oorspronkelijke uitgever had kunnen gaan.

Google bevestigt: gesyndiceerde inhoud van Noindex

Google SearchLiasion sprong in de discussie en tweette verschillende reacties met dia’s van een recent evenement waarin updates werden besproken met tips over syndicatie, canoniek en noindex.

Ik sprak in mei op een AOP-evenement in Londen en besprak onze gids voor syndicatie, dus misschien zullen deze dia’s die ik daar heb gebruikt, helpen. Onze belangrijkste wijziging op de helppagina was om ons te concentreren op uw doel met gesyndiceerde inhoud in plaats van op het mechanisme … https://t.co/YcEzsdBv82 pic.twitter.com/FFhA7doHTS

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 juli 2023

Hier ziet u de precieze aanbeveling voor syndicatiepartners om de noindex-tag te gebruiken, waardoor de geautomatiseerde systemen van Google het originele artikel beter kunnen herkennen.

Voor Google Nieuws is ons advies over gesyndiceerde inhoud buiten uw netwerk niet gewijzigd. Gebruik noindex. Canonical werd niet eerder gebruikt. Er is geen index gebruikt. En aangezien het uw syndicatiedeal is, is het heel goed mogelijk om erom te vragen. https://t.co/YcEzsdBv82

Sommige uitgevers… pic.twitter.com/N5HIHnUqHC

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 juli 2023

Google beweert dat het alleen noindex aanbeveelt, geen canonieke.

We hebben ook de gids bijgewerkt, zodat degenen die gesyndiceerde inhoud gebruiken, moeten overwegen om alleen noindex aan te bevelen. Natuurlijk, als de overeenkomst die de partners hebben dit vereist, moeten ze de overeenkomst volgen. We hebben de wijziging aangebracht om dit advies volledig in overeenstemming te brengen met de redactie… pic.twitter.com/rtTyQTG2xI

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 juli 2023

Uiteindelijk geeft Google zijn richtlijnen-syndicatiepartners niet de schuld van het negeren van originele uitgeversinhoud.

We hebben ook onze gids voor Google Zoeken gewijzigd om overeen te komen met wat lang was voor Google Nieuws, gebruik noindex. Als uitgevers noindex volledig hadden geëist als onderdeel van de overeenkomsten, hadden ze dat natuurlijk al gedaan. Maar het maakt alles consistent https://t.co/P9ajQ6XWoC pic.twitter.com/pTYG773ACY

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 juli 2023

Deze aanbeveling betekent niet dat Google niet kan zeggen welke inhoud origineel is en welke gedupliceerd is.

Op dit moment is er soms een “Wat? Google denkt dat iedereen ter wereld de inhoud niet hoeft te indexeren omdat ze de originele inhoud niet kunnen achterhalen!” reactie Nee. We ontdekken voortdurend originele inhoud. Maar wanneer content opzettelijk door een ander mag worden gepubliceerd… pic.twitter.com/jUhAF01UWz

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 juli 2023

Canonieke tags werken niet omdat de inhoud op de website van een syndicatie-uitgever kan verschillen van de originele inhoud, dankzij de unieke sjablonen van de website en de omliggende gerelateerde inhoud.

Met name gesyndiceerde inhoud kan verschillen van de originele inhoud met veel ander materiaal op de pagina. Canonical is in de eerste plaats ontworpen om met bijna dubbele pagina’s om te gaan. Daarom raden we het niet aan voor syndicatie binnen een netwerk (zoals twee kranten die eigendom zijn van… pic.twitter.com/9Jqo8u4jmT

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 juli 2023

Sommige Twitter-gebruikers interpreteerden het advies verkeerd, wat leidde tot de volgende verduidelijking:

We zeggen niet dat we stoppen met vakbonden. We zeggen dat als u geeft om de inhoud die u vrijwillig laat publiceren, misschien uw eigen inhoud overschrijft, de partner noindex moet laten gebruiken, wat al lang ons advies is. https://t.co/IP5eAHSL53 pic.twitter.com/j6O8LowWnL

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 10 juli 2023

Google bood ook drie opties voor uitgevers die gesyndiceerde inhoudspartners gebruiken.

Er zijn in principe drie opties als iemand zich verenigt via een partnerovereenkomst. Niets doen, wachten om te concurreren met je partner in het klassement. Gebruik noindex en garandeer dat de partner niet zal concurreren. Canoniek bewijs, in feite hetzelfde doel als noindex, verhindert dat het paar concurreert…

— Google SearchLiaison (@searchliaison) 10 juli 2023

SEO-professionals adviseerden uitgevers om ervoor te zorgen dat originele inhoud boven de rest uitstak.

Iets wat mensen graag willen onthouden…
(zoals het lijkt, is het voor sommigen nog steeds verwarrend)#SEO #Syndicatie #Herinneren #DarthAutocraat pic.twitter.com/KGTPlbrNUQ

— Darth autocraat (Lyndon NA) (@darth_na) 10 juli 2023

De redactie moet beslissen

De complexe kwestie van gesyndiceerde inhoud die originele inhoud kan overtreffen, heeft hernieuwde aandacht gekregen.

Ondanks enige verwarring en misinterpretatie blijft Google consistent in zijn langdurige advies, waarbij wordt benadrukt dat uitgevers van hun syndicatiepartners moeten eisen dat ze de noindex-tag gebruiken.

Uiteindelijk laat Google het aan nieuwsuitgevers en syndicatiepartners over om te bepalen hoe de inhoud het beste kan worden beheerd om ervoor te zorgen dat beide hun publicatiedoelen bereiken.

Uitgelichte afbeelding: dennizn/Shutterstock





Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!