Google maakt de winkelervaring op de desktop visueler door een uitgebreidere selectie productafbeeldingen toe te voegen.
In een voorbeeld van Google hieronder kunt u zien hoe zoekresultaten voor productcategoriepagina’s een hele rij miniatuurafbeeldingen bevatten.
Vermoedelijk zijn de afbeeldingen afkomstig van de pagina’s waarnaar wordt gelinkt in de zoekresultaten, hoewel Google dit niet specificeert.
Screenshot van: blog.google/products/shopping/shoppable-search-on-desktop/, oktober 2022.
Terwijl u door de pagina bladert, ziet u een unieke zoekfunctie met prijzen en beoordelingen voor de resultaten van elk product.
Als u op een van de producten klikt, verschijnt aan de rechterkant een paneel met links naar verschillende retailers die het product verkopen.
Met deze functie kunt u meer lezen over een product zonder uw plaats in de zoekresultaten te verliezen.
Screenshot van: blog.google/products/shopping/shoppable-search-on-desktop/, oktober 2022.
Bovendien kun je de resultaten filteren op type, merk, verkoper, in de buurt en wat er in de aanbieding is.
In een blogpost zegt Google dat de nieuwe zoekervaring voor winkelen zal verschijnen wanneer u op zoek bent naar kleding, elektronica, schoonheidsproducten of huishoudelijke artikelen.
Met deze update komen zoekresultaten voor winkelgerelateerde zoekopdrachten op desktop dichter bij de ervaring die Google onlangs op mobiel heeft gelanceerd.
Google merkt op dat de resultaten en filters voor winkelzoekopdrachten dynamisch zijn, wat betekent dat ze voortdurend worden bijgewerkt met de meest actuele inhoud.
De nieuwe desktop-winkelervaring wordt nu uitgerold naar de zoekresultaten van Google.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Roman Samborskyi/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!