Google heeft twee vrijwillige updates aangekondigd om de prestaties voor Dynamic Search (DSA) en Google Display (GDA) adverteerders te verbeteren.
Het op AI gebaseerde platform optimaliseert de prestaties van alle kanalen door gebruikers in staat te stellen hun invoer te personaliseren, waardoor het beter kan inspelen op individuele bedrijfsbehoeften.
Adverteerders hebben gemiddeld 15% tot 20% meer conversies gezien na het upgraden naar een uniforme campagnestrategie.
AI-technologie zonder zoekwoorden
Een van de recente verbeteringen aan Prestatiemaximum voorkomt dat uw campagne advertenties weergeeft aan verkeer dat is gerelateerd aan bepaalde merken. Dit zou meer controle over de zoekresultaten bieden.
Adverteerders kunnen nu URL’s van bestemmingspagina’s specificeren of bepaalde URL’s uitsluiten op campagneniveau, wat meer maatwerk biedt via merkinstellingen.
Fang Fang, Global Head of Online Marketing, legt uit hoe Shopee profiteerde van de Performance Max-upgrade en trefwoordloze AI-technologie.
“Bij Shopee zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om ons platform en onze services te verbeteren om gebruikers beter van dienst te zijn. Door te upgraden naar Performance Max hebben we toegang gekregen tot de nieuwste zoekwoordloze AI-technologie voor betere zoekresultaten, wat resulteerde in een toename van 11% in conversies met een 5% lagere CPA. Hierdoor kunnen we effectieve campagnes uitvoeren die gebruikers in contact brengen met onze verkopers, waardoor hun algehele winkelervaring wordt verbeterd.”
Advertenties met voorraadkennis
Een interessante updatefunctie omvat advertentieweergave op basis van voorraad, die ervoor zorgt dat pagina’s die niet op voorraad zijn niet worden weergegeven met zoekadvertenties.
Dit gebeurt automatisch, zonder extra werk van de adverteerder.
Geautomatiseerde activa die overeenkomen met de intentie van de klant
Performance Max past ook uw volledige zoekadvertentie aan om beter aan te sluiten bij de intentie van de consument met behulp van automatisch gemaakte bronnen.
Deze automatische activa verschijnen binnenkort in de activarapportagetabel, waardoor gebruikers er meer controle over krijgen.
Leonardo Martins, marketingsuperintendent van Santander, ontdekte dat het creëren van bedrijfsmiddelen met kunstmatige intelligentie een indrukwekkende groei zou kunnen genereren.
“We hebben onze display-campagnes geüpgraded naar Max Performance en hebben een ongekende groei gerealiseerd, met een toename van 47% in conversies met behoud van een gezonde CPA. Dit was te danken aan het vermogen van Performance Max om een breder publiek te bereiken met relevantere advertenties, en aan het gebruik van Google AI om onze campagnes in realtime te optimaliseren voor alle kanalen.”
Gemakkelijkere doelgroepstrategieën
Performance Max vereenvoudigt ook de implementatie van doelgroepstrategieën door middel van doelen die rechtstreeks in de campagne zijn ingebouwd, zoals het werven van nieuwe klanten.
Google is van plan later dit jaar nieuwe betrokkenheidsdoelen toe te voegen aan Performance Max om bestaande klanten te behouden.
In plaats van handmatig complexe gebruikerslijsten en uitsluitingen te beheren, maakt Google automatisch onderscheid tussen nieuwe en bestaande klanten.
Verbeter zoek- en weergaveresultaten met maximale prestaties
Hoewel dit vrijwillig is, wordt het automatische updateproces ten zeerste aanbevolen om aan de slag te gaan met maximale prestaties voor DSA- en GDA-campagnes.
Hoewel DSA- en GDA-campagnes volledig beschikbaar zijn voor adverteerders, kunnen degenen die upgraden betere resultaten behalen bij topprestaties.
Adverteerders die ervoor kiezen om te upgraden, kunnen de praktische tips van Google gebruiken om ervoor te zorgen dat nieuwe best presterende campagnes worden opgezet voor succes.
De integratie van trefwoordloze AI-technologie, op AI gebaseerde bronnen en tools voor automatische updates moet adverteerders in staat stellen de conversies en de conversiewaarde in advertentiecampagnes te verhogen. Zo zorg je voor een betere ROAS.
Uitgelichte afbeelding: BigTunaOnline/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!