Google onderneemt stappen om de toegang tot gezondheidsinformatie voor zoekers in de Verenigde Staten te verbeteren.
Google Zoeken biedt al gemakkelijke toegang tot informatie over Amerikaanse uitkeringsprogramma’s zoals Medicaid en Medicare.
Daarnaast helpt Google zoekers zorgafspraken te vinden en te identificeren welke zorgverzekeraars door verschillende zorginstellingen worden geaccepteerd.
Nu breidt Google die inspanningen uit.
Met de naderende deadline van 31 maart voor het aflopen van de verplichte jaarlijkse herinschrijving, wil Google het gemakkelijker maken om Medicaid-herinschrijvingsinformatie te vinden.
Steun de onverzekerden en onderverzekerden
Naast het verstrekken van informatie aan mensen met een dekking, voorziet Google ook in de behoeften van onverzekerden en onderverzekerden.
Binnenkort laat Google aanbieders zien die zichzelf identificeren als gemeenschapsgezondheidscentra die gratis of goedkope zorg bieden.
Conversatie-AI gebruiken om de informatiekwaliteit te verbeteren
Google implementeert nieuwe technieken om de meest nauwkeurige en actuele informatie over zorgverleners weer te geven.
De conversationele AI-technologie van het bedrijf, Duplex, heeft honderdduizenden zorgaanbieders in de VS bereikt om hun informatie op Google Zoeken te verifiëren.
Google gebruikt Duplex ook om te bevestigen of providers specifieke Medicaid-plannen in hun land accepteren.
Het aanpakken van wereldwijde uitdagingen op het gebied van geestelijke gezondheid
Om wereldwijde uitdagingen zoals geestelijke gezondheid aan te pakken, heeft Google een nieuwe samenwerking aangekondigd met ThroughLine in Nieuw-Zeeland.
Google omschrijft ThroughLine als ‘s werelds grootste geverifieerde netwerk van hulplijnen voor geestelijke gezondheid en crisis.
Als gevolg van deze samenwerking zullen crisishulplijnen vaker bovenaan de zoekresultaten verschijnen voor vragen over persoonlijke crisisonderwerpen.
Op te sommen
Google breidt de toegang tot gezondheidszorginformatie uit door informatie over herinschrijving voor Medicaid toegankelijker te maken, AI-technologie te gebruiken om providerinformatie te verifiëren en zoekers door te verbinden met crisishulplijnen .
Deze updates laten zien dat Google zich inzet om zijn platform te gebruiken om een beter geïnformeerde en gezondere wereld te creëren.
bron: Google
Uitgelichte afbeelding: IB Photography/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!