fbpx

Google verbetert verzend- en retourinformatie in zoekresultaten

Google verbetert verzend- en retourinformatie in zoekresultaten

Share This Post


Google breidt de zichtbaarheid van verzend- en retourinformatie voor verkoperswebsites in zoekresultaten uit.

Om online retailers te helpen deze functie te optimaliseren, verbetert Google het winkelrapport in Search Console en voegt het nieuwe tools toe om gestructureerde gegevens te controleren en te corrigeren.

Verzendinformatie steeds belangrijker voor kopers

Klanten willen de totale kosten van een product weten voordat ze een aankoop doen, inclusief verzendkosten.

Verzendkosten, snelheid en retourbeleid beïnvloeden aankoopbeslissingen. Veel klanten verlaten hun winkelwagentje vanwege hoge verzendkosten, trage levering of onduidelijk retourbeleid.

Om deze reden moeten webwinkeliers vooraf verzend- en retourgegevens doorgeven.

Uitgebreide weergave van verzend- en retourinformatie in Google Zoeken

Met de update van vandaag hebben in aanmerking komende producten nu verzend- en retourinformatie op Google Zoeken, in eerste instantie in de VS en binnenkort ook in andere landen.

Om verzend- en retourdetails weer te geven in productzoekresultaten, moeten winkeliers de informatie toevoegen met behulp van gestructureerde gegevenstagging, vergelijkbaar met hoe productdetails worden getagd.

Als een verkoper daarentegen productinformatie naar Google stuurt via Merchant Center, gebruikt Google automatisch de verstrekte verzend- en retourinformatie.

Search Console gebruiken voor verzend- en retourgegevens

Google verbetert verzend- en retourinformatie in zoekresultatenScreenshot van: developers.google.com, april 2023.

Search Console maakt het gemakkelijker om te identificeren wanneer producten verzend- en retourinformatie missen of wanneer deze informatie onjuist is toegevoegd.

Winkeliers ontvangen waarschuwingen in het Merchant Listing Report en via e-mailmeldingen over deze problemen.

Winkeliers worden aangemoedigd om met vragen of opmerkingen contact op te nemen met Google via de centrale Google Search Community of op Twitter.

conclusie

Google’s uitgebreide weergave van verzend- en retourinformatie in zoekresultaten is bedoeld om de online winkelervaring van gebruikers te verbeteren en het succes van e-commercebedrijven te verbeteren.

Door nauwkeurigere informatie te verstrekken, kunnen detailhandelaren mogelijk het aantal verlaten winkelwagentjes verminderen en de verkoop verhogen. Updates voor de rapportage en tools van Search Console helpen retailers ervoor te zorgen dat verzend- en retourinformatie correct en volledig is.

bron: Google

Uitgelichte afbeelding: screenshot van developers.google.com, april 2023.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!