Vorige week beantwoordde Google Ads Liason veelgestelde vragen en misvattingen over op waarde gebaseerd bieden.
Ginny Marvin is lid geworden van LinkedIn en Twitteren platformen voor een weeklange reeks berichten waarin de voor- en nadelen van op waarde gebaseerd bieden worden uitgelegd.
Vorige week rondde Marvin de serie af door veelgestelde vragen te beantwoorden van adverteerders die hij onderweg tegenkwam.
Lees verder voor meer informatie over Google’s kijk op op waarde gebaseerd bieden.
Dag 1: Basisprincipes van op waarde gebaseerd bieden
Marvin legde de basis voor op waarde gebaseerd bieden op de eerste publicatiedag.
Wat is Value Based Bidding (VBB)?
VBB streeft ernaar de conversiewaarde te maximaliseren binnen uw budget en optioneel ROAS-doel
Het is geoptimaliseerd voor de beoogde veilingen om een hoge conversiewaarde te leveren
Het is ontworpen om een hogere totale conversiewaarde te genereren, maar een lager conversievolume in vergelijking met het bod ‘Aantal conversies maximaliseren/Doel-CPA’ (tCP)A.
Wie zou op waarde gebaseerd bieden moeten gebruiken?
In de ervaring van Marvin heeft Google VBB-succes gezien voor bedrijven van elke omvang en elke conversiecyclus:
Leadgeneratie online verkoop Brick and Mortar
Marvin zei ook:
De sleutel tot het gebruik van VBB is het instellen van waarden voor de conversies die u bijhoudt en het invoeren van de juiste aangepaste gegevens in Google Ads. Definieer de waarde die u wilt maximaliseren, zoals omzet, winstmarges, lifetime value, etc.
Om dag 1 af te ronden, beantwoordde Marvin enkele vragen over conversies en hun impact op VBB-gebruik.
Om VBB te gebruiken, hebben de meeste campagnes minimaal 15 conversies nodig in de afgelopen 30 dagen.
Google raadt ook aan om conversies aan het einde van de trechter te optimaliseren als de conversiewaarde wordt gemaximaliseerd.
Configuratiewaarden voor bieden op basis van waarde
De tweede dag van de serie van een week stond in het teken van tickets en het opzetten van campagnes. Marvin beantwoordde de volgende vragen.
Kan VBB waarde en volume optimaliseren?
Als u waardedoelen heeft, moet u VBB gebruiken. ROAS-doelen zijn uw hefboom om ervoor te zorgen dat uw advertenties meer of minder kans maken om deel te nemen aan de veiling. Hoe hoger uw doel, hoe kleiner de kans dat uw advertenties deelnemen aan veilingen.
U kunt bodsimulatoren gebruiken om te zien welke impact het instellen van lagere ROAS-doelen kan hebben op het vergroten van het bereik en het volume.
Hoe kan ik volumeverlies tot een minimum beperken bij het overschakelen naar doel-ROAS (tROAS)?
Marvin verklaarde dat adverteerders die overstappen op doel-ROAS in eerste instantie een lager volume mogen verwachten wanneer ze overstappen van op conversie gebaseerd bieden.
Er wordt een lager volume verwacht omdat het algoritme optimaliseert voor de meest waardevolle klanten in plaats van de meeste conversies binnen uw doelen.
Een tip van Marvin over het wijzigen van uw biedstrategie:
Zorg ervoor dat het biedsysteem heeft geleerd van uw waarden en dat uw ROAS in lijn is met historische prestaties om conversiekwaliteit te garanderen.
Dag 3: Rapporteer en evalueer de prestaties
Dag 3 was gericht op het beantwoorden van vragen over hoe Google uw gegevens gebruikt om realtime aanbiedingen te informeren.
Weet Google de betekenis niet van de waarden die ik doorgeef om te bieden?
Marvin verduidelijkte dat Google uw waarden alleen interpreteert als een schaal om beslissingen te nemen om uw doelen te helpen bereiken.
Hij vermeldde ook dat Google manieren blijft innoveren om gegevens te delen, zoals verbeterde leadconversies op een veilige manier.
Worden mijn conversiewaardegegevens gebruikt om mijn concurrenten te helpen?
De biedalgoritmemodellen van Google zijn getraind op zeer geaggregeerde adverteerdersgegevens om continu te leren en voorspellingen te verbeteren.
Google zal uw conversiewaarden of -volume nooit delen met andere adverteerders.
Hoe lang moet ik wachten om de tROAS-prestaties te meten?
Marvin raadde aan de biedstrategie twee weken of drie conversiecycli te geven alvorens deze te evalueren, zodat de strategie voldoende tijd heeft om te leren en aan te passen. Het kan meer tijd kosten om ervoor te zorgen dat u voldoende conversiegegevens heeft om te evalueren.
Dag 4: Beantwoord de vragen van de adverteerders
De reeks op waarde gebaseerde aanbiedingen van een week toonde een hoge betrokkenheid op zowel LinkedIn als Twitter.
Veel adverteerders reageerden met hun vragen, waarmee Marvin de meest voorkomende vragen wilde beantwoorden.
Wat zijn de praktische tips voor het gebruik van meerdere conversieacties met verschillende waarden?
U kunt meerdere conversieacties met verschillende waarden gebruiken. De best practice van Google is om daadwerkelijke conversiewaarden te uploaden die zijn afgestemd op uw zakelijke doelen.
Alle conversieacties die in de kolom Conversies zijn opgenomen, worden gebruikt om Maximaliseer conversiewaarde/doel-ROAS-biedingen te rapporteren.
Wat is de best practice voor het toekennen van waarden aan offline conversies voor leadgeneratie?
Marvin beantwoordde deze vraag met het volgende citaat:
Als het uw doel is om conversies te differentiëren op basis van hun waarde voor uw bedrijf, meet ze dan indien mogelijk af aan uw bedrijfsresultaten.
Kan ik met tROAS optimaliseren voor winst of een andere KPI?
Ja, daarom staat Google adverteerders toe trackingwaarden te gebruiken die zijn afgestemd op hun bedrijfsdoelen, zoals winstwaarden.
Adverteerders kunnen LTV-gegevens, winstmarges, bruto handelswaarde, enz. importeren in Google Ads om de statistieken te optimaliseren die het belangrijkst zijn voor uw bedrijf.
Samenvatting
Ginny Marvin heeft vorige week uitstekend werk verricht met adverteerders over op waarde gebaseerd bieden. Hij verduidelijkte niet alleen hoe de strategieën werken, maar beantwoordde ook veel veelgestelde vragen die marketeers nog hadden.
Vind de volledige threads van de wekelijkse serie op LinkedIn of Twitteren.
Uitgelichte afbeelding: Tetiana Yurchenko/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!