Google heeft de documentatie over het schrijven van productrecensies bijgewerkt om voorbeelden van typen productrecensenten toe te voegen en om de focus van de documentatie te versterken met nauwkeurigere bewoordingen.
In totaal waren er drie schrappingen uit het originele document (van 21 regels).
Er waren ook zeven toevoegingen aan het document, wat resulteerde in een totaal van 24 regels.
Best practices voor productrecensies voor schrijven
De documentatie van Google Search Central over het schrijven van productrecensies is bedoeld om uitgevers en verkopers van productrecensies advies te geven over wat hoogwaardige productrecensies zijn.
Het doel van de documentatie is om specifieke praktische tips voor productrecensies op te sommen, zodat deze pagina’s een grotere kans hebben om door consumenten te worden gezien op Google Zoeken.
Voorbeelden van productrecensenten
De wijziging in de documentatie maakt het duidelijker op welke typen uitgevers de best practices zich richten.
Google somt drie voorbeelden op
In de documentatie staan drie voorbeelden van de typen editors voor productrecensies.
De toevoeging aan de pagina zegt niet dat dit een beperking is waartoe de best practices beperkt zijn.
Dit zijn slechts drie voorbeelden van uitgevers van productrecensies.
Dit zijn de drie voorbeelden:
“Een deskundig lid van het personeel van een handelaar die shoppers door concurrerende producten leidt.
Een blogger die onafhankelijke meningen over producten geeft.
Een lid van de redactie van een nieuwssite of andere publicatiesite.”
De documentatie bevat nog steeds een passage waarin wordt erkend dat pagina’s met productrecensies gelieerde links kunnen bevatten.
Productbeoordelingspagina’s
De tweede wijziging in de best practices voor productreviews is om duidelijker te maken dat deze best practices verwijzen naar productreviewpagina’s en niet alleen naar productreviews.
Het is een schijnbaar klein verschil dat eigenlijk meer duidelijkheid brengt.
Lijst met wijzigingen die zijn aangebracht in best practices voor productrecensies
1. Het woord “reviews” verwijderd en “productbeoordelingspagina’s” toegevoegd
Voordat:
“Publiceer hoogwaardige productrecensies op uw e-commerce- of productrecensiesite…”
Na:
“Publiceer hoogwaardige productbeoordelingspagina’s op uw e-commerce- of productbeoordelingssite…”
2. Er zijn 20 woorden verwijderd. Alles na de woorden “bijvoorbeeld” is verwijderd.
Voordat:
“Recensies kunnen bijvoorbeeld kopers door concurrerende producten leiden, waardoor kopers het beste merk of model kunnen kiezen voor hun behoeften en budget.”
Na:
“Je kunt bijvoorbeeld een productbeoordelingspagina maken zoals:
Een deskundig lid van het personeel van een handelaar die shoppers door concurrerende producten leidt.
Een blogger die onafhankelijke meningen over producten geeft.
Een lid van de redactie van een nieuwssite of andere publicatiesite.”
3. Het woord “reviews” is verwijderd en geüpdatet naar “reviewpagina’s”.
Voordat:
“Volg deze praktische tips om kopers te helpen uw productrecensies te ontdekken op Google Zoeken en andere platforms van Google:”
Na:
“Volg deze praktische tips om kopers te helpen uw productbeoordelingspagina’s op Google Zoeken en andere Google-platforms te ontdekken:”
Voor wie de best practices gaan is duidelijker
De update van best practices voor productreviews verduidelijkt dat de documentatie bedoeld is voor productreviewpagina’s, die door gebruikers gegenereerde productreviews uitsluiten.
Dit wordt verder verduidelijkt door voorbeelden van wie de productrecensies schrijft: het personeel van de handelaar, een blogger of een schrijver voor een nieuwsorganisatie of een andere vorm van publicatie.
Dus hoewel het misschien een relatief kleine verandering lijkt, maakt het duidelijk voor wie best practice-documentatie bedoeld is.
citaten
Vergelijk tussen de originele versie en de bijgewerkte documentatie:
Originele webpagina op Archive.org Wayback Machine
Bijgewerkt en bijgewerkte website
Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Just dance

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!