fbpx

Google voegt 2 nieuwe statistieken toe aan GA4-rapporten

Google voegt 2 nieuwe statistieken toe aan GA4-rapporten

Share This Post


Google Analytics voegt twee nieuwe statistieken toe aan GA4-property’s die meer informatie geven over hoeveel pagina’s bezoekers bekijken en hoe lang ze blijven.

Weergaven per sessie i gemiddelde duur van de sessie ze zijn nu beschikbaar in Verkenningen en Rapportaanpassing in GA4.

Weergaven per sessie houdt het aantal app-schermen of webpagina’s bij waar mensen tijdens een enkel bezoek naar kijken, terwijl gemiddelde duur van de sessie meet de tijd die gebruikers op de website doorbrengen.

Een aankondiging van Google Analytics Product Manager Carly Boddy laat zien hoe u deze statistieken kunt toevoegen bij het maken van aangepaste rapporten:

Bouw rapporten vanaf nul om aan uw zakelijke behoeften te voldoen door rapporten aan te passen met deze nieuwe statistieken die nu beschikbaar zijn #GA4 pic.twitter.com/GZf3PcPtyS

— Carly Boddy (@carly_boddy) 30 november 2022

Als u weergaven per sessie en de gemiddelde sessieduur voor Universal Analytics-property’s (UA) bijhoudt, zijn er enkele belangrijke verschillen in vergelijking met GA4.

U zult waarschijnlijk een verschil zien in het aantal sessies, dat van bedrijf tot bedrijf kan verschillen op basis van de volgende factoren:

geografie: UA-eigenschappen tellen een nieuwe sessie om middernacht, zelfs als de gebruiker niet is uitgelogd, wat betekent dat het aantal sessies hoger kan zijn dan GA4. Houd rekening met de tijdzones van uw gebruikers en hoe waarschijnlijk het is dat ze de middernachtdrempel overschrijden om een ​​sessie opnieuw te starten.
UTM-tagging: UTM-tagging op uw website reset de sessie naar UA, wat betekent dat u mogelijk een veel hoger aantal sessies naar UA ziet dan naar GA4.
Filters: Gegevens in UA-rapporten kunnen onderhevig zijn aan weergavefilters die gegevens uitsluiten. Gegevens in GA4-rapporten voor GA360-clients kunnen worden onderworpen aan filters die bepalen welke gegevens van een bronproperty in een subproperty worden weergegeven.
Schatting: GA4-property’s gebruiken een statistische schatting van het aantal sessies op uw website of app door het aantal unieke sessie-ID’s te schatten, terwijl UA-property’s het aantal sessies niet schatten. GA4-eigenschappen tellen sessies efficiënter met een hoge nauwkeurigheid en een laag foutenpercentage.

bron: @carly_boddy op Twitter
Uitgelichte afbeelding: photo_gonzo/Shutterstock





Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!