fbpx

Google vormt een beleid inzake AI-inhoud en EEAT

Google vormt een beleid inzake AI-inhoud en EEAT

Share This Post


Google’s Gary Illyes en anderen beantwoordden veel vragen met betrekking tot AI op Google Search Central Live Tokyo 2023 en deelden nieuwe inzichten over de benaderingen van Google en aanbevelingen over door AI gegenereerde inhoud.

Japanse zoekmarketingexpert Kenichi Suzuki (Twitter-profiel) gepresenteerd op Search Central Tokyo 2023 en publiceerde vervolgens een blogpost in het Japans waarin de belangrijkste inzichten van het evenement werden samengevat.

Een deel van wat er werd gedeeld, is momenteel algemeen bekend en gedocumenteerd, zodat het voor Google niet uitmaakt of de inhoud door AI is gegenereerd of niet.

Voor zowel door AI gegenereerde inhoud als vertaalde inhoud is de kwaliteit van de inhoud het belangrijkst voor Google.

Hoe Google omgaat met door AI gegenereerde inhoud

Labelen van door AI gegenereerde inhoud

Wat misschien minder bekend is, is of Google al dan niet onderscheid maakt tussen door AI gegenereerde inhoud.

De Googler, vermoedelijk Gary Illyes, antwoordde dat Google geen door AI gegenereerde inhoud labelt.

Moeten uitgevers AI-gegenereerde inhoud labelen?

Momenteel vraagt ​​de EU socialemediabedrijven om door AI gegenereerde inhoud vrijwillig te labelen om nepnieuws te bestrijden.

En Google beveelt momenteel aan (maar vereist niet) dat uitgevers AI-gegenereerde afbeeldingen labelen met behulp van IPTC-metadata van beeldgegevens, eraan toevoegend dat beeld-AI-bedrijven in de nabije toekomst zullen beginnen met het automatisch toevoegen van de metadata.

Maar hoe zit het met tekstinhoud?

Moeten uitgevers hun tekstinhoud bestempelen als gegenereerd door AI?

Verrassend genoeg is het antwoord nee, het is niet vereist.

Kenichi Suzuki schreef dat het wat Google betreft niet verplicht is om AI-content expliciet te labelen.

De Googler zei dat ze het aan uitgevers overlaten om te beoordelen of het een betere gebruikerservaring is of niet.

De Engelse vertaling van wat Kenichi in het Japans schreef is:

“Vanuit het oogpunt van Google is het niet nodig om door AI gegenereerde inhoud expliciet te labelen als door AI gegenereerde inhoud, aangezien we de aard van de inhoud evalueren.

Als je oordeelt dat het nodig is vanuit het oogpunt van de gebruiker, kun je dat specificeren.”

Hij schreef ook dat Google waarschuwde tegen het publiceren van AI-inhoud zoals deze is zonder dat een menselijke redacteur deze vóór publicatie beoordeelt.

Ze adviseerden ook om dezelfde benadering te volgen met vertaalde inhoud, die ook door een mens moet worden beoordeeld voordat deze wordt gepubliceerd.

Natuurlijke inhoud staat bovenaan

Een van de meest interessante opmerkingen van Google was een herinnering dat hun algoritmen en signalen gebaseerd zijn op menselijke inhoud en daarom natuurlijke inhoud bovenaan zullen plaatsen.

De Engelse vertaling van het originele Japans is:

“Op ML (machine learning) gebaseerde algoritmen en signalen leren van inhoud die door mensen voor mensen is geschreven.

Begrijp daarom natuurlijke inhoud en toon deze bovenaan.”

Hoe gaat Google om met AI-inhoud en EEAT?

EEAT is een acroniem dat staat voor Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness.

Het is iets dat voor het eerst werd genoemd in de richtlijnen voor beoordelaars van zoekkwaliteit van Google, waarin de beoordelaars werden aanbevolen om te zoeken naar bewijs dat de auteur schrijft vanuit een positie met ervaring in het onderwerp.

Een kunstmatige intelligentie kan op dit moment geen aanspraak maken op ervaring in een onderwerp of een product.

Het is dus schijnbaar onmogelijk voor een AI om de kwaliteitsdrempel te halen voor bepaalde soorten inhoud die ervaring vereisen.

De Googler antwoordde dat ze er interne discussies over voeren en nog niet tot een beleid zijn gekomen.

Ze zeiden dat ze een beleid zullen aankondigen zodra ze er een besluit over hebben genomen.

Het beleid inzake AI evolueert

We leven in een overgangsmoment vanwege de beschikbaarheid van AI en het gebrek aan betrouwbaarheid.

Mainstream mediabedrijven die zich haastten om door AI gegenereerde inhoud te testen, zijn stilletjes vertraagd om opnieuw te beoordelen.

ChatGPT en vergelijkbare generatieve AI zoals Bard zijn niet uitdrukkelijk getraind om inhoud te maken.

Het is dus misschien niet verwonderlijk dat Google momenteel uitgevers aanbeveelt om de kwaliteit van hun inhoud in de gaten te blijven houden.

Lees het originele artikel van Kenichi Suzuki:

Wat ik heb geleerd op Google #SearchCentralLive Tokyo 2023

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/takayuki





Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!