fbpx

Google wat u moet weten over geografische IP-omleidingen

Share This Post


Google-zoekadvocaat John Mueller legt het belangrijkste uit dat u moet weten over het complexe onderwerp van het implementeren van IP-geo-omleidingen.

Dit onderwerp wordt behandeld in de nieuwste aflevering van de Ask Googlebot-videoserie op YouTube, waarin de volgende vraag wordt beantwoord:

“Kunnen we een op staat gebaseerde geo-redirect doen op basis van het IP-adres van de gebruiker?”

Hier is de reactie van Mueller.

John Mueller van Google over geografische IP-omleidingen

Mueller begint zijn reactie door te stellen dat dit een ingewikkeld onderwerp is dat waarschijnlijk meer hulp vereist dan hij in een enkele video kan bieden.

“Dit is een vrij complex onderwerp en kan hoofdpijn veroorzaken, afhankelijk van hoe het wordt geïmplementeerd. Ik raad daarom aan om deskundige hulp in te schakelen of contact op te nemen met het Helpforum van Search Central voor advies. Neem deze video als uitgangspunt.”

Dat gezegd hebbende, vervolgt Mueller zijn antwoord door te zeggen dat het belangrijkste om te weten is dat Googlebot webpagina’s vanaf één locatie crawlt en indexeert.

Waarom is dit van belang?

Het is van cruciaal belang om Googlebot-sporen vanaf een locatie te begrijpen, omdat slechts één versie van de locatiegebaseerde inhoud van een website wordt geïndexeerd.

Helaas is het niet altijd mogelijk om te voorspellen vanaf welke locatie Googlebot uw site zal crawlen.

Als er inhoud op uw website staat waarvan u absoluut wilt dat Google deze ziet voor rangschikkingsdoeleinden, zorg er dan voor dat deze wordt weergegeven aan iedereen die uw site bezoekt.

Blokkeer daarom niet dat gebruikers op specifieke locaties waardevolle pagina’s op uw site kunnen bereiken, anders worden ze mogelijk niet geïndexeerd door Google.

Muller vervolgt:

“Het belangrijkste aspect hierbij is dat Googlebot een website meestal alleen vanaf één locatie crawlt en indexeert. Als je verschillende inhoud per locatie weergeeft, wordt er maar één versie geïndexeerd voor zoeken. Dus als er iets is waarvan je denkt dat het belangrijk is voor je website, zorg ervoor dat deze in de standaardinhoud staat die aan alle gebruikers wordt getoond, en tot slot, als er een pagina is die u wilt vinden in de zoekresultaten, zorg er dan voor dat u gebruikers van andere locaties niet blokkeert om deze pagina te bereiken.”

Bekijk de volledige video van Google hieronder:

Uitgelichte afbeelding: screenshot van YouTube.com/GoogleSearchCentral, oktober 2022.



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!