fbpx

Google werkt de gestructureerde gegevensdocumentatie van het product bij

Google werkt de gestructureerde gegevensdocumentatie van het product bij

Share This Post


Google heeft de ontwikkelaarsdocumentatie voor gestructureerde productgegevens geüpdatet om vereisten toe te voegen waarmee een site in aanmerking komt voor weergave van het retourbeleid voor producten in verkopersvermeldingen.

Merchant List-ervaringen

De update is van toepassing op een uitgebreide set van verkopers-exclusieve resultaten die ervaringen met verkopersvermeldingen worden genoemd.

Enkele voorbeelden van ervaringen met verkopersvermeldingen zijn:

Winkelen kennisvenster Populaire producten

De ontwikkelaarspagina van Google Merchant List beschrijft het als volgt:

“Ervaringen met verkopersvermeldingen bieden verbeterde ervaringen, zoals het dashboard Shopping Insights en Popular Products, evenals winkelervaringen in Google Afbeeldingen en Google Lens.

De gestructureerde gegevens die nodig zijn voor verkopersvermeldingen en productfragmenten worden beschreven in onze gestructureerde productgegevensdocumentatie.”

Retourbeleid handelaar Gestructureerd gegevenstype

Een gestructureerd gegevenstype vertelt zoekmachines dat de gegevens verwijzen naar een specifiek gegevenstype, in dit geval een retourbeleid voor verkopers.

Gestructureerde gegevenstypen hebben “eigenschappen” die informatie geven over het gegevenstype.

Google heeft ondersteuning toegevoegd voor het gestructureerde gegevenstype Schema.org MerchantReturnPolicy.

Het gestructureerde gegevenstype MerchantReturnPolicy heeft eigenschappen zoals retourpercentages en het aantal dagen waarin het product kan worden geretourneerd.

Twee vereiste eigenschappen

Het nieuwe type MerchantReturnPolicy heeft twee vereiste eigenschappen.

Verplichte eigenschappen zijn niet optioneel en moeten aanwezig zijn in de gestructureerde gegevens om ervoor te zorgen dat ze in aanmerking komen voor MerchantReturnPolicy-specifieke uitgebreide resultaten.

Dit zijn de twee vereiste gestructureerde gegevenseigenschappen:

van toepassingCountry returnPolicyCategory

De waarde van de eerste eigenschap is een landcode.

Google legt de waarden van de tweede, de returnPolicyCategory, uit:

MerchantReturnEnumeration
https://schema.org/MerchantReturnEnumeration

Het type retourbeleid. Gebruik een van de volgende waarden:

https://schema.org/MerchantReturnFiniteReturnWindow – Er is een vast aantal dagen om een ​​product te retourneren. https://schema.org/MerchantReturnNotPermitted: Retouren zijn niet toegestaan. https://schema.org/MerchantReturnUnlimitedWindow: er is een onbeperkte tijd om een ​​product te retourneren.

Als u MerchantReturnFiniteReturnWindow gebruikt, is de eigenschap merchantReturnDays vereist.”

Aanbevolen eigenschappen

Aanbevolen eigenschappen zijn optioneel, maar moeten indien van toepassing worden gebruikt om in aanmerking te komen voor gerelateerde uitgebreide resultaten.

Er zijn vier soorten aanbevolen eigenschappen:

merchantReturnDagen retourKosten retourMethode retourzendingVerzendkostenBedrag

Alternatief voor gestructureerde gegevens om in aanmerking te komen voor uitgebreide resultaten

In de nieuwe sectie over geschiktheid voor winkelervaring van Google van het retourbeleid wordt uitgelegd dat er een alternatieve manier is om in aanmerking te komen zonder de bijbehorende gestructureerde gegevens in te stellen.

Ze raden u aan een retourbeleid in te stellen voor uw verzendinstellingen in de Google Merchant Center Help (details over hoe u dit kunt instellen vindt u hier).

De documentatie van Google beveelt aan:

“Verzendbeleid van verkopers kan ingewikkeld zijn en regelmatig veranderen. Als u problemen ondervindt bij het rapporteren en up-to-date houden van uw verzend- en retourinformatie met markup en u heeft een Google Merchant Center-account, overweeg dan om verzendinstellingen in te stellen voor retourbeleid in Google Hulp bij Merchant Center.”

Net als bij andere vormen van gestructureerde productgegevens met betrekking tot verkopersproducten, geeft Google de voorkeur aan Google Merchant Center-instellingen wanneer verkopers zowel Merchant Center als gestructureerde gegevens gebruiken voor het retourbeleid.

Gestructureerde gegevensconfiguratie

Uitgevers die gestructureerde gegevens beheren met WordPress-plug-ins, moeten opletten voor updates van plug-ins, omdat deze mogelijk nieuwe instellingen voor deze gestructureerde gegevens bevatten.

De configuratie van de WordPress-plug-in wordt mogelijk niet automatisch ingevuld, maar moet worden ingevuld zodra de configuratie beschikbaar is, zodat de gestructureerde gegevens over de site kunnen worden verspreid.

Lees de nieuwe documentatie over het retourbeleid voor gestructureerde gegevens van Google

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Sasha Turkina



Source link

More To Explore

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!