fbpx

Google werkt instructies bij over hoe u in aanmerking kunt komen voor Discover Traffic

Google werkt instructies bij over hoe u in aanmerking kunt komen voor Discover Traffic

Share This Post


Google heeft zijn Search Central Discover-documentatie bijgewerkt om de richtlijnen voor EAT te vervangen door nieuwe richtlijnen die de focus verleggen naar het aanbevelen van nuttige inhoud. De verduidelijking van de richtlijnen valt samen met een gelijktijdige update van de Helpful Content System-richtlijnen die een vermelding van Google Discover-inhoud toevoegen.

Google Discover maakt deel uit van zoeken

De wijzigingen in de documentatie van Google benadrukken dat Google Discover een functie is van Google Zoeken.

Het is een manier om inhoud weer te geven die relevant is voor de interesses van gebruikers, maar zonder dat gebruikers trefwoorden hoeven in te typen.

Hoewel Discover deel uitmaakt van zoeken, biedt Search Console een Google Discover-rapport met gegevens die specifiek zijn voor op Discover gebaseerd verkeer (bekijk hier het Discover-rapport van Search Console).

Google verwijdert instructies op EAT

De Search Central-pagina van Google Discover heeft een paragraaf verwijderd en een nieuwe toegevoegd.

De verwijderde alinea verwijst naar het belang van het cultiveren van inhoud met EAT-kwaliteiten.

EAT staat voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness, eigenschappen die volgens de Quality Evaluator Guidelines van Google beoordelaars zoeken in bepaalde soorten content (zoals media en financiële niches).

Dit is wat er is verwijderd:

“Onze geautomatiseerde systemen tonen inhoud op Discover van sites met veel afzonderlijke pagina’s die blijk geven van expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (EAT).

Degenen die EAT willen verbeteren, kunnen een aantal van dezelfde vragen stellen die we site-eigenaren aanraden om te overwegen voor zoeken.

Hoewel Zoeken en Ontdekken verschillend zijn, zijn de algemene principes van EAT, zoals toegepast op inhoud, vergelijkbaar.”

Ik zou dat niet als een teken beschouwen dat EAT (of EEAT) geen ding meer is.

De reden dat de vermelding van EAT is verwijderd, heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat het concept van EAT overbodig is bij het aanroepen van nuttige inhoud en het bruikbare inhoudssysteem in een Google Search Central-documentatie.

Google beveelt nuttige inhoud aan voor Discover

De verduidelijking in de documentatie van Search Central maakt duidelijk dat het schrijven van nuttige inhoud belangrijk is om in aanmerking te komen voor Discover-verkeer.

Mensen adviseren om nuttige inhoud te maken, is nuttiger dan hen te vragen hun sites meer EAT te maken.

Er is een aanzienlijke hoeveelheid verkeerde informatie en verwarring ontstaan ​​rond het onderwerp EAT.

Het gebrek aan expliciet uitvoerbaar advies van Google over EAT liet een leemte achter voor sommigen om tussenbeide te komen en te raden hoe ze het niet-bestaande rangschikkingssignaal van EAT konden manipuleren.

Maar dat is de schuld van Google dat hij niet op de EAT-trein stapte voordat SEO’s ermee het station verlieten.

De Being Helpful-inhoudssysteemgids is veel nuttiger.

Dit is wat Google heeft toegevoegd aan de Search Central Discover-documentatie:

“Als onderdeel van Google Zoeken gebruikt Discover veel van dezelfde signalen en systemen die door Zoeken worden gebruikt om te bepalen welke inhoud nuttig en mensgericht is.

Met dat in gedachten zouden degenen die succes zoeken met Discover onze tips moeten lezen voor het maken van nuttige, betrouwbare en mensgerichte inhoud.

Nogmaals, ik zou niet te veel lezen over het feit dat Google EAT-gerelateerde inhoud zou vervangen door inhoud die verband houdt met het nuttige inhoudssysteem.

Het nuttige inhoudssysteem is van toepassing op Google Discover

De Google Discover-documentatie vermeldt niet specifiek het nuttige inhoudssysteem met betrekking tot het in aanmerking komen voor Discover-verkeer.

Maar de Search Central-documentatie is zojuist bijgewerkt om Discover-verkeer rechtstreeks te koppelen aan het nuttige inhoudssysteem.
Google heeft een van de alinea’s bijgewerkt met een vermelding van Google Discover. Afgezien van het opnemen van een Discover-verkeersvermelding, blijft de alinea relatief hetzelfde.

Dit is de originele alinea van de Google Useful Content System-pagina:

“Het systeem genereert een signaal voor de hele site dat we beschouwen als een van de vele andere signalen om webpagina’s te rangschikken.

Onze systemen identificeren automatisch inhoud die weinig waarde lijkt te hebben, weinig toegevoegde waarde heeft of anderszins niet bijzonder nuttig is voor zoekers.”

Hier is de bijgewerkte passage van dezelfde webpagina:

“Het systeem genereert een signaal voor de hele site dat we beschouwen als een van de vele andere signalen voor gebruik in Google Zoeken (waaronder Discover).

Het systeem identificeert automatisch inhoud die weinig waarde lijkt te hebben, weinig toegevoegde waarde heeft of niet bijzonder nuttig is voor mensen.”

Het is waarschijnlijk geen toeval dat de Google Discover-pagina is geüpdatet om uitgevers aan te moedigen zich te concentreren op nuttige inhoud op dezelfde dag dat de Useful Content System-documentatie ook werd geüpdatet met Discover-pagina’s.

Lees en vergelijk de documentatie:

Originele Discover-documentatie

Bijgewerkte Discover-documentatie

Originele documentatie van nuttige inhoud

Bijgewerkte nuttige inhoudsdocumentatie

Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Asier Romero



Source link

More To Explore

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af
Marketing Nieuwtjes

OpenAI sluit gebrekkige AI-detector af

OpenAI heeft zijn AI-classificatie, een tool die is ontworpen om door AI gegenereerde tekst te identificeren, stopgezet na kritiek op de nauwkeurigheid ervan. De beëindiging

WACHT! VOORDAT JE GAAT...

Geef me jouw E-mail Address, en dan stuur ik je een GRATIS kopie van mijn boek, waarin ik je laat zien hoe je jouw inkomen kan verdubbelen in 90 dagen!