Google herinnert kopers en verkopers eraan dat het verschillende tools heeft om het vertrouwen van de consument te wekken.
In een recente blogpost belicht Google drie belangrijke manieren waarop het mensen helpt veilig te winkelen.
1. Geautomatiseerd verificatieproces
Een van de belangrijkste manieren waarop Google de veiligheid van kopers garandeert, is via het geautomatiseerde verificatieproces.
Voordat een product of verkoper op Google kan worden vermeld, wordt er een grondige beveiligingscontrole uitgevoerd.
Dit proces wordt ondersteund door de Shopping Graph, de uitgebreide dataset van Google met producten en verkopers over de hele wereld.
Dankzij deze technologie kunnen de systemen van Google snel en nauwkeurig bepalen of een bedrijf legitiem is en of zijn producten voldoen aan het beleid van Google.
Google heeft een strikt winkelbeleid om ervoor te zorgen dat productvermeldingen en winkeladvertenties op zijn platform aan bepaalde normen voldoen.
Het beleid behandelt wat wel en niet is toegestaan op Google en geeft kopers het vertrouwen dat ze producten zien die voldoen aan de kwaliteitsnormen van Google.
Alleen al in januari blokkeerde Google de weergave van meer dan 100 miljoen productvermeldingen en wees het bijna 300.000 accounts af wegens kwaliteitsproblemen of het niet volgen van het beleid.
2. Sla badges en andere visuele aanwijzingen op
Voor extra veiligheid kunnen kopers zoeken naar winkelbadges op het Google-platform.
De ‘Vertrouwde winkel’-badge van Google wordt toegekend aan verkopers op basis van hun scorekaart voor winkelervaringen.
Als uw bedrijf een geweldige winkelervaring biedt, kunt u mogelijk een Trusted Stores-badge op uw productvermeldingen weergeven.
De Trusted Store-badge is gebaseerd op vier prestatiestatistieken: verzendsnelheid, verzending, retourkosten en retourtermijnen.
Deze prestatiestatistieken worden vergeleken met andere verkopers in dezelfde categorie om de vereisten voor de badge te bepalen.
Een voorbeeld van de Trusted Store-badge ziet u hieronder:
3. Geautomatiseerde en menselijke beoordelingsteams
De beveiligingsinspanningen van Google stoppen niet zodra een productvermelding is gepubliceerd. Het bedrijf heeft geautomatiseerde systemen om inbreukmakende activiteiten te monitoren.
Daarnaast staat een team van menselijke reviewers stand-by om problemen te beoordelen die een meer genuanceerd perspectief vereisen.
Shoppers kunnen anderen helpen veilig te blijven door verdacht gedrag te melden. Als u iets ziet dat er niet goed uitziet, kunt u dit aan Google melden via de link ‘Een vermelding melden’ rechtsonder op een productpagina.
Op te sommen
De toewijding van Google aan het vertrouwen en de veiligheid van de consument blijkt duidelijk uit het strenge verificatieproces, het strikte aankoopbeleid en het vertrouwde badgesysteem.
Met het enorme aantal producten en verkopers op het platform, is het geruststellend dat Google de nodige stappen onderneemt om ervoor te zorgen dat mensen aankopen kunnen doen zonder zich zorgen te hoeven maken over frauduleuze activiteiten.
Door verdachte activiteiten te melden, kunt u Google helpen iedereen een veilige en betrouwbare winkelervaring te bieden.
Uitgelichte afbeelding: geproduceerd door Vladimka/Shutterstock
bron: Google

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!