Google Insights, een zoekfilter geïntroduceerd bij Google I/O dat inhoud weergeeft met inzichten over uw zoekopdracht, is nu beschikbaar op mobiel.
Ons Insights-filter is nu beschikbaar op mobiel internet en in de Google-zoekapp (voorlopig VS/Engels), waar het nuttig kan zijn om van anderen te horen. Hiermee kunt u video’s, afbeeldingen en berichten vinden die mensen hebben gedeeld op forumsites en socialemediagemeenschappen. Kom meer te weten:… pic.twitter.com/LNZJ5K4flr
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 26 juni 2023
Het Insights-filter biedt zoekgebruikers een alternatieve benadering voor het verzamelen van de informatie die nodig is om een weloverwogen beslissing te nemen.
In dit artikel worden de belangrijkste soorten inhoud in Google Insights onderzocht, hoe effectief het zoekfilter is bij het leveren van actuele inhoud en hoe deze wordt weergegeven in gefilterde resultaten.
Hoe Prospects-resultaten verschillen van standaard SERP’s
In tegenstelling tot standaard SERP’s, combineert Perspectives video, posts op sociale media, nieuws, Q&A en forumdiscussies van samengestelde bronnen om een compilatie te maken van authentieke standpunten over een onderwerp waarover wordt gevraagd.
Interessant is dat na jaren van discussie over de vraag of sociale signalen een rankingfactor zijn, Google het aantal videoweergaven, reacties en vind-ik-leuks van sociale inhoud opneemt in de zoekresultaten van Insights.
Top-inhoudstypen in Outlook van Google
Hieronder staan de zoektypen voor inhoud die gebruikers te zien krijgen wanneer ze overschakelen naar het Insights-filter en hoe nuttig elk inhoudstype is om aan een zoekopdracht te voldoen.
Youtube filmpjes
YouTube-video’s van productrecensenten, klanten en merken komen vaak voor in Insights. Zoekresultaten tonen vaak de weergaven, lengte en leeftijd van de video, wat zoekers een idee geeft van hoe populair, diepgaand en actueel de video is.
Screenshot van Google, juni 2023
TikTok-video’s
Hoewel niet zo vaak als YouTube, mixt Google TikTok-video’s, met leeftijd en aantal weergaven, in Insights-resultaten. In één voorbeeld plaatste Google zelfs een TikTok-video van hun account over een virale trend.
Screenshot van Google, juni 2023
Reddit-berichten
Reddit biedt inzichten voor veel Google-zoekopdrachten. Gebruikers kunnen snel zien hoe oud het Reddit-bericht is en in de meeste gevallen het aantal reacties, ervan uitgaande dat het nog steeds openbaar toegankelijk is.
Screenshot van Google, juni 2023
Quora-berichten
Berichten van Quora, een bekend vraag- en antwoordplatform, verschijnen in Insights met de leeftijd van het bericht.
Screenshot van Google, juni 2023
StackOverflow-antwoorden
Naast Reddit- en Quora-berichten geeft Perspectives StackOverflow-antwoorden weer met hun leeftijd voor sommige technische zoekopdrachten. Dit kan vooral handig zijn als de gebruiker de meest recente informatie nodig heeft, aangezien hij berichten kan kiezen van drie weken geleden of 13 jaar geleden.
Screenshot van Google, juni 2023
tweeten
Tweets over een zoekopdracht kunnen verschijnen in zoekresultaten die zijn gefilterd op Insights, vaak met de leeftijd van de tweet en het aantal ontvangen likes.
Screenshot van Google, juni 2023
Instagram-berichten
Instagram-berichten, zoals tweets, worden weergegeven in Insights, samen met het aantal Instagram-likes en leeftijd.
Screenshot van Google, juni 2023
Discussieforum
Google biedt soms inzichten in de vorm van verouderde forumberichten voor zoekopdrachten.
Screenshot van Google, juni 2023
Blogberichten en nieuwsartikelen
Terwijl Google Discover zoekgebruikers het meest actuele nieuws biedt, biedt Google Insights enigszins gedateerde resultaten voor zoekopdrachten die de meest recente informatie zouden kunnen gebruiken.
Screenshot van Google, juni 2023
Hoe te scoren in Google prospects
Wilt u dat uw inhoud wordt weergegeven in Google Insights wanneer iemand zoekt naar uw bedrijf, producten, services en doelzoekwoorden?
Zorg ervoor dat u inhoud plaatst op de platforms die het meest waarschijnlijk in zoekresultaten verschijnen met prospectfilters zoals YouTube, Reddit, Twitter en anderen die in het bovenstaande voorbeeld worden weergegeven. Probeer geoptimaliseerde afbeeldingen en video’s op te nemen in de meeste van uw posts op sociale media, nieuwsartikelen, enz., aangezien beide de meeste sociale betrokkenheid genereren en meer opvallen in de Insights-resultaten. Promoot inhoud om de sociale signalen te genereren die Google Insights laat zien met resultaten, waaronder videoweergaven, vind-ik-leuks en opmerkingen. Overweeg een forum/discussiebord aan uw website toe te voegen om waardevolle door gebruikers gegenereerde inhoud te creëren en veelgestelde vragen over uw producten en diensten te beantwoorden.
Zoals u in de bovenstaande voorbeelden kunt zien, kunnen de resultaten van Google Insights variëren van een paar dagen tot bijna twintig jaar oud, dus misschien wilt u uw bestaande inhoud op de volgende manieren optimaliseren.
Bevestig dat uw gerichte zoekwoorden nog steeds het beste zijn voor verkeer en conversies. Voeg geoptimaliseerde afbeeldingen en video’s toe aan bestaande blogposts, forumdiscussies en andere bewerkbare website-inhoud en bied meerdere perspectieven op uw producten of services. Bewerk en optimaliseer de titels, beschrijvingen, thumbnails en zichtbaarheid van bestaande YouTube-video’s. Bewerk en optimaliseer bestaande antwoorden op Quora.
Om zichtbaarheid in Google Insights te krijgen, maakt u waardevolle inhoud voor uw ideale doelgroep en optimaliseert u deze zoals de bovenstaande voorbeelden. Blijf na publicatie aan uw inhoud werken totdat deze zoveel mogelijk sociale betrokkenheid krijgt.
Uitgelichte afbeelding: Frozen Tones/Shutterstock

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!