Dit bericht is gesponsord door Ad World Conference. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.
Schijnbaar van de ene op de andere dag heeft kunstmatige intelligentie (AI) het vermogen van marketeers om content te produceren 10 keer zo groot.
En met de release van GPT-4 in het eerste kwartaal van 2023, kan de marketinggemeenschap niet dichter bij het verwezenlijken van haar dromen zijn om onderzoek, ideevorming, levering, analyse en iteratie te stroomlijnen in alle creatieve formaten (tekst, audio, beeld en video). ). ).
Nu AI echter elke dag meer gehyped wordt, zien we ontwerpers, copywriters en allerlei soorten marketeers zich zorgen maken en vragen:
Topvragen over AI en veiligheid op de werkplek
1. Zal mijn SEO-baan of contentmarketingcarrière verdwijnen vanwege AI?2. Hoe zal AI mijn digitale marketingwerk verbeteren?3. Hoe kunnen PPC-, betaalde media- en SEO-professionals AI integreren?4. Hoe leer ik hoe ik AI veilig kan integreren in mijn marketingwerk?
Daarom hebben we dit jaar een AI In Advertising-onderwerp opgenomen op de thuisconferentie van Ad World 2023.
Ondertussen beantwoorden we enkele van de meest prangende vragen over AI in marketing.
Zal mijn SEO-baan of contentmarketingcarrière verdwijnen vanwege AI?
Het korte antwoord: Nee. AI zal uw digitale marketingtaak niet overnemen.
Het lange antwoord: AI zal contactpunten vermenigvuldigen en testen versnellen, waardoor uw relatie met werk en uw persoonlijke bandbreedte een boost krijgt.
Er is goed nieuws als het gaat om kunstmatige intelligentie: AI zal ook niet alles overnemen wat mensen doen.
Het wordt een van de standaardtools die door iedereen in de digitale industrie worden gebruikt om hun werk te optimaliseren.
Hoe zal AI mijn digitale marketingwerk verbeteren?
AI-tools zoals ChatGPT:
Rust jezelf uit met gereedschap die creatieve briefings duidelijker maken.
Activeer presentatie-ideeën die informatie sneller en nauwkeuriger delen.
Bouw betere klantrelaties op tussen afdelingen en binnen samenwerkingsverbanden met marketingbureaus.
Meer informatie over toolintegraties die het een onmiskenbaar concurrentievoordeel geven.
Verminder de tijd die aan analyse wordt besteed en ideevorming.
Probeer meer advertenties en marketingconcepten.
Het maakt de lancering van meer producten en marketingcampagnes mogelijk in een kortere tijd.
Geef kleine bedrijven meer toegankelijke copywriting en ontwerphen voorbereiden om in de toekomst op te schalen in creatieve kennis.
Hoe kunnen PPC-, betaalde media- en SEO-professionals AI integreren?
Voor adverteerders en SEO-experts betekent AI-integratie dat u uitgebreidere creatieve tests krijgt en de mogelijkheid om activa vaker bij te werken tegen een fractie van de oorspronkelijke kosten in tijd, middelen en budget.
je zal verbeter uw workflows door te automatiseren:
Zoekwoordideeën genereren. Hooks en scripts voor videoadvertenties. Originele beeldadvertenties met hoge resolutie. Koppen, beschrijvingsregels en extensies voor responsieve Google-zoekadvertenties en maximale prestaties. Koppen, beschrijvingen en hoofdtekst voor Facebook-advertenties en berichten. Bijschriften voor TikTok-advertenties en -berichten. Onderwerpregels, subkoptekst en hoofdtekst voor e-mailcampagnes. Productbeschrijvingen voor Shopify. Artikelen en bestemmingspagina’s geoptimaliseerd voor SEO.
Zie je, AI zal marketinginspanningen en het creëren van inhoud meer de moeite waard maken, omdat originele inhoud vaak onderbenut blijft, maar met AI zal het op meer platforms, in meer formaten en in recordtijd worden gepubliceerd. Hierdoor wordt het creëren van originele inhoud winstgevender dan ooit. Je zal in staat zijn:
Vat videotranscripties samen in blogberichten en carrouselberichten (bijv. ChatGPT). Verander blogposts in video’s (bijv. Lumen5). Maak video’s met AI-stem van platte tekst (bijv. Synthesia). Creëer nieuwe conversiemogelijkheden door inhoud toegankelijker te maken voor consumenten met een visuele of auditieve beperking door tekst-naar-spraak (bijv. Play.ht) of spraak-naar-tekst (bijv. Descript) te genereren.
De lijst gaat maar door.
De afhaalmaaltijd is dit: AI is niet het grote monster dat je misschien zou denken. Het is hét wapen om de barrières, beperkingen en tekortkomingen weg te nemen waarmee marketeers in hun dagelijkse werk te maken hebben gehad.
Gebruik ChatGPT, Writesonic, Jasper of Copy.ai. En je zult merken dat AI je vaardigheden alleen maar verbetert. Met een beetje oefening kun je creatiever, gefocust en flexibeler zijn dan ooit tevoren. Zie het zoals jij met de krachten van sciencefictionpersonages Lucy of Eddie (Limitless).
De realiteit is dat nu AI in staat is om gegevens te verwerken en snel inhoud te produceren, we een nieuwe wereld van eindeloze mogelijkheden zijn binnengegaan. Een marketingwereld waar het niet langer een race tegen de klok is, maar een race om boodschap/markt fit en campagneschaling.
Daarom is het beheersen van AI geen kwestie van wanneer, maar van hoe.
@adworldconf
Athletique is zo’n geweldig merk – ik vraag me af hoe het zou zijn om er echt mee te beginnen… #chatgpt #midjourney #openai #ai #adworld
♬ origineel geluid – Ad World | AI-aankondigingen en tips
Hoe leer ik hoe ik AI veilig kan integreren in mijn marketingwerk?
De Ad World Conference van dit jaar bevat een nieuwe AI in Advertising-track om u op weg te helpen.
Doe mee met Ad World van 29-30 maart vanuit het comfort van uw huis.
Bespreek de AI-revolutie met onze deskundige sprekers, waaronder marketinglegende Seth Godin, en leer meer over hoe marketeers de kracht van AI kunnen benutten.
Je leert om:
ChatGPT Master-verzoeken en creëer in recordtijd unieke, verbluffende inhoud.
Automatiseer krachtige SEO-campagnes met een budget van $ 0.
Minimaliseer onderzoek pogingen
Het genereert eindeloze creatieve ideeën.
Test snel parallelle hypothesenen laat uw bedrijf groeien met datagestuurde experimenten.
U hoort van bedrijven die werken op het snijvlak van AI-marketing en reclame, waaronder Jasper, Zapier, Craftly, Unbounce en meer.
Bovendien ontdek je wat de toekomst in petto heeft voor machine learning (inclusief risico’s en beloningen) en hoe dit de industrie zal beïnvloeden.
Aan het einde van de conferentie heb je een nieuw creatief brein en een getransformeerde benadering van het ervaren van groei.
Boek nu uw Ad World-ticket terwijl de 20% korting van Search Engine Journal nog steeds beschikbaar is.
Beeldcredits
Uitgelichte afbeelding: afbeelding gemaakt door Ad World met Dall-E. Gebruikt met toestemming.

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!