Heb je moeite om het evoluerende digitale marketinglandschap bij te houden?
Dit is waar marketingtechnologie, of MarTech, een rol gaat spelen. De juiste MarTech kan u helpen taken te automatiseren en uw workflow te stroomlijnen voor betere prestaties.
Maar hoe upgrade je je MarTech-stack om de campagne-effectiviteit te maximaliseren?
Op 10 november modereerde ik een webinar van iQuanti’s Vishal Maru, VP of Digital Solutions, en Shaubhik Ray, Senior Director of Digital Analytics, evenals Josh Wolf van Tealium, Director of Partner Solutions Consulting.
Maru, Ray en Wolf hebben enkele van de beste tools en oplossingen besproken die u zou moeten overwegen om op te nemen in uw MarTech-stack voor 2023 en daarna.
Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Kenmerken van een volwassen martech-stack
Een volwassen MarTech-stack moet vier categorieën omvatten:
Analyse activering beleven Gegevensbeheer.
iQuanti, november 2022
De tools die u selecteert, moeten informatie over elke categorie bieden om u te helpen weloverwogen beslissingen te nemen.
[Learn more] Direct toegang tot het webinar →
Belangrijkste afhaalrestaurants van de MarTech-stack voor 2023
Het nemen van kritieke marketingbeslissingen zal gebaseerd moeten zijn op data. Maar hoe worden client-side en server-side data gedistribueerd?
Schakel een toestemmingsframework in om problemen met cookies van derden op te lossen
Vanuit privacyperspectief kun je een raamwerk opzetten ter ondersteuning van GDPR in Europa, CCPA in Amerika en alle verschillende privacyregels.
Door toestemmingsbeheer te gebruiken om deze gegevens te beheren, kunt u het juiste doen met de informatie van uw klanten.
iQuanti, november 2022
[See the best privacy tools in action] Direct toegang tot het webinar →
Ontwikkel universele identifiers om elk lid van uw doelgroep te begrijpen
Universele identificatoren zijn identificatoren die zijn gemaakt om een individu binnen of tussen advertentienetwerken te identificeren.
Het creëren van een uniek profiel van een persoon helpt om hun behoeften en interesses te begrijpen.
Gebruik deze informatie om iedereen een persoonlijk bericht te sturen.
[Learn the tools you can use to do this] Direct toegang tot het webinar →
Gebruik cookievrije en wereldbestendige targetingoplossingen
Er worden een aantal oplossingen overwogen om de targetingproblemen aan te pakken die worden veroorzaakt door het uitschakelen van cookies van derden.
U kunt voorspellende doelgroepen zonder cookies gebruiken om mobiele, desktop-, CTV-, audio- en YouTube-gebruikers te targeten.
Met de andere oplossing in dit on-demand webinar kunt u kritische inzichten verkrijgen over bestaande klanten en vergelijkbare doelgroepen op verschillende platforms.
[Discover the tools] Direct toegang tot het webinar →
Profiteer van kunstmatige intelligentie en machine learning
Een robuust AI-platform helpt merken bij het analyseren en gebruiken van grotere hoeveelheden gegevens om hun klantervaring te personaliseren.
Je zal in staat zijn:
Implementeer voorspellende analyses om gedetailleerdere inzichten uit gegevens te halen. Verbeter de prognose- of segmentatienauwkeurigheid. Schaal gebruiksscenario’s voor marketing binnen organisaties.
[Find out how marketers can leverage AI/ML] Direct toegang tot het webinar →
Investeer in ervaringsanalyse
Ervaringsanalyseplatforms helpen u het “waarom” te begrijpen achter iets dat wel of niet werkt:
Hittekaarten. Sessie opnames. Reiskaarten Dieper inzicht in gebruikersgedrag. Problemen met websites oplossen.
Maximaliseer advertenties met AI-gestuurde creatieve analyses
Volgens Nielsen bepaalt de creatieve kwaliteit 75% van de advertentie-impact.
Er is echter geen solide analytische aanpak voor het optimaliseren van creatieve prestaties.
Mensen richten zich meestal op biedingen, maar ze kijken niet naar hoe hun advertentieboodschappen de advertentieprestaties beïnvloeden.
Sommige platforms maken gebruik van de kracht van AI om dieper inzicht te krijgen in creatieve prestaties en betere leads te genereren.
[See a MarTech assessment in action] Direct toegang tot het webinar →
hoe te beginnen
Nu u alle platforms kent die u zou moeten verkennen en hoe een echte MarTech-beoordeling eruit ziet, kunt u deze ideeën gebruiken en uw stapel dienovereenkomstig opbouwen of verbeteren.
Om aan de slag te gaan, moet u:
Creëer multifunctionele teams. Identificeer de belangrijkste zakelijke prioriteiten. Voer een beoordeling uit. Bouw een strategie. Identificeer investeringen. uitvoeren
[Slides] Hoe bouw je een winnende MarTech Stack in 2023
Hier is de presentatie:
Doe mee met ons volgende webinar!
Is zoeken op sociale media het nieuwe Google? Hoe u organisch verkeer kunt vergroten in 2023
Neem deel aan ons komende webinar met Rachel Schardt, SEO Success Manager bij Conductor, en leer hoe u het komende jaar het meeste uit sociale media kunt halen.
Beeldcredits
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Hey, ik ben Brent, en ik speel al een lange tijd mee in de SEO scene. Ik ben vooral heel actief in de Amerikaanse markt, en hou dan ook wel van een uitdaging. Ik ben sinds kort aan het uitbreiden binnenin de Benelux, en besluit hier dan ook te oversharen!
Wil je meer leren, klik dan op lees meer!